| Forfatter |
|
pn-g Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
da jeg skal have rykket rundt på mine højtalere pga. dårlig placering,
bliver længden af kabler temmelig lang:2x8 meter (mod nu 2x4 meter)
hvor meget betyder det i effekt/lyd-tab?
mit setup er primare i21,dali concept 6. plus noget billigere 2x4 kvadrat.
evt. forslag til kabel i budget klassen.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Almindelig netledning :)
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
I "budgetklassen" er der vist ingen vej udenom Blue Jeans Cable! Det får masser af ros rundt omkring. Efter sigende bruger Rene (Vassagohifi) ikke andet, og han leger jo ikke ligefrem med kedeligt grej! Deres Ten White er på godt 2x5 kvadrat og koster 40£ plus forsendelse for 16 meter. Det lyder fremragende på de fleste anlæg, hvis man skal tro på, hvad folk skriver. Jeg har kun hørt det i et enkelt surroundsystem, hvor der ikke var noget, der sprang i ørerne (hvilket altid er et godt tegn). Hvis du vil bi-wire er der deres Canare 4S11, som også får ros. Det er på 4x2 kvadrat og koster godt 50£ plus forsendelse for 16 meter. Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke ".com"-siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder! Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt 2½ døgn via FedX.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke ".com"-siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder! Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt 2½ døgn via FedX.
|
|
|
Når man bestiller I USA kan man vælge at betale "regningen" med det samme, så varen er deklareret korrekt og ikke bliver standset i tolden.
Bestilte en tirsdag aften hos .com, modtog det torsdag middag - så det går også hurtigt 
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke ".com"-siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder! Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt 2½ døgn via FedX.
|
|
|
Når man bestiller I USA kan man vælge at betale "regningen" med det samme, så varen er deklareret korrekt og ikke bliver standset i tolden.
Bestilte en tirsdag aften hos .com, modtog det torsdag middag - så det går også hurtigt 
|
|
|
Om du betaler med det samme eller ej har intet med tolden af gøre. Det afhænger af hvor stort beløb der er deklareret og dermed om det er momspligtigt. Der en bagatelgrænse, jeg kender ikke tallet men forvent at det er lavt Og nogen gange kan man være heldig at pakke bare smutter igennem uden told, men det kan bestemt ikke tages for givet. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Wymax skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
|
|
|
|
|
|
Om du betaler med det samme eller ej har intet med tolden af gøre. Det afhænger af hvor stort beløb der er deklareret og dermed om det er momspligtigt. Der en bagatelgrænse, jeg kender ikke tallet men forvent at det er lavt Og nogen gange kan man være heldig at pakke bare smutter igennem uden told, men det kan bestemt ikke tages for givet.
|
|
|
Fra BJC Shipping Info:
Our recommended service, and the only service which consistently provides solid tracking information for every package, is Federal Express International Priority. This service will typically deliver within 48 to 72 hours of shipment anywhere in the world. If your country charges VAT and/or customs duties for your shipment, we have those charges billed back to us, so your package will arrive without any need to pay additional duties, taxes, or customs fees. At checkout, if you select Federal Express, we will charge your country's VAT rate on your order.
Min pakke er ikke smuttet igennem, jeg har betalt hvad jeg skal.
I øvrigt har jeg prøvet at købe hos www.acousticsounds.com, også sendt via FedEx, og her kom pakken også frem uden toldbehandling. Til gengæld fik jeg så regningen på told og moms en måneds tid senere, den blev afregnet overfor FedEx.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
mbull skrev:
Wymax skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
|
|
|
|
|
|
Om du betaler med det samme eller ej har intet med tolden af gøre. Det afhænger af hvor stort beløb der er deklareret og dermed om det er momspligtigt. Der en bagatelgrænse, jeg kender ikke tallet men forvent at det er lavt Og nogen gange kan man være heldig at pakke bare smutter igennem uden told, men det kan bestemt ikke tages for givet.
|
|
|
Fra BJC Shipping Info:
Our recommended service, and the only service which consistently provides solid tracking information for every package, is Federal Express International Priority. This service will typically deliver within 48 to 72 hours of shipment anywhere in the world. If your country charges VAT and/or customs duties for your shipment, we have those charges billed back to us, so your package will arrive without any need to pay additional duties, taxes, or customs fees. At checkout, if you select Federal Express, we will charge your country's VAT rate on your order.
I øvrigt har jeg prøvet at købe hos www.acousticsounds.com, også sendt via FedEx, og her kom pakken også frem uden toldbehandling. Til gengæld fik jeg så regningen på told og moms en måneds tid senere, den blev afregnet overfor FedEx. |
|
|
En helt igennem unødvendig og uvedkommende diskussion, drenge  Ved bestilling på www.bluejeanscable.co.uk er det totalt irellevant. God Søndag! Edit: Desuden opgives der mål i meter på UK-siden og feet på USA-siden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
En helt igennem unødvendig og uvedkommende diskussion, drenge Ved bestilling på www.bluejeanscable.co.uk er det totalt irellevant. |
|
|
Efter at co.uk også har fået fingrene i en ultralydssvejser er det nok, ja Men ikke desto mindre godt at vide. Og hvis man så, som jeg, havde brug for en længde hvor 4 feet (1,20 meter) er ganske passende, så er .com jo også en mulighed, i stedet for at man på co.uk hvis kun kører i halve metre.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
mbull skrev:
Wymax skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fra BJC Shipping Info:
I øvrigt har jeg prøvet at købe hos www.acousticsounds.com, også sendt via FedEx, og her kom pakken også frem uden toldbehandling. Til gengæld fik jeg så regningen på told og moms en måneds tid senere, den blev afregnet overfor FedEx.
|
|
|
Yeps, det forklarer det fint. Du afregner moms'en med det samme gennem firmaet. Fin service og så sparer man vel adm. gebyret i den danske told. Det kan dog ikke opfattes som en generelt praksis når man handler i udlandet, idet langt de fleste udbydere ikke håndterer moms og told for modtager landet. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
pn-g Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak til alle for info/link...
mvh.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
I "budgetklassen" er der vist ingen vej udenom Blue Jeans
Cable! Det får masser af ros rundt omkring. Efter sigende bruger Rene (Vassagohifi) ikke andet, og han leger jo ikke
ligefrem med kedeligt grej!Deres Ten White er på godt 2x5 kvadrat og koster 40£ plus forsendelse for 16 meter. Det lyder
fremragende på de fleste anlæg, hvis man skal tro på, hvad folk skriver. Jeg har kun hørt det i et enkelt surroundsystem,
hvor
der ikke var noget, der sprang i ørerne (hvilket altid er et godt tegn).Hvis du vil bi-wire er der deres Canare 4S11, som også
får
ros. Det er på 4x2 kvadrat og koster godt 50£ plus forsendelse for 16 meter.Husk at bruge deres ".co.uk"-side og ikke
".com"-
siden for at undgå told, afgifter og andre ubehageligheder!Jeg har lige købt diverse kabler derfra og leveringstiden var godt
2½
døgn via FedX.
|
|
|
I budget klassen har jeg også kun hørt godt om Bluejeans. men deres kabel kommer fra en stor OEM producent. så deres
højtaller kabel kan også købes hos RSonline.dk. Men ved ikke lige hvor det er billigst. Men tror nok at Blue jeans.co.uk er
billigst pga den lave kurs på punden.
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket kabel er tilsvarende på rsonline.dk?
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bl.a diverse "belden" kabler
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
da jeg købte nye audio note E i sommers skulle de osse
stå anderledes.Mine blue jeans var ikke lange nok,købte
van den hul clearwater i klubben ,ingen forskel....
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 16 November 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|