| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper-n skrev:
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der har erfaringer med store lærreds størrelser og projektere. Jeg har læst mig frem til at bl.a. Panasonic ae-3000 kun anbefales op til 106".
Jeg er specielt interesseret i 150" (332x186cm) og opefter
|
|
|
Til hjemmebio-brug?
Groft sagt kan man sige at du har tre faktorer hvor du kan vælge at få to ud af tre, men ikke alle tre: Størrelse, farvegengivelse og pris. Du kan godt få et stort billede med god farvegengivelse, men det koster knaster. Det er dér du for alvor vil se forskel på de billige projektorer og projektorer i 100k+ klassen. De projektorer der kan levere en god farvegengivelse til rimelige penge, kan ikke samtidig levere lys nok. Så findes der nogle projektorer hvor man har prioriteret lysstyrke over billedkvalitet, hvor du for rimelige penge godt kan lyse lærredet op, men vil få elendige farver.
Når dét er sagt, så er det et spørgsmål om behov: Hvis man f.eks. er vant til at se på en Sanyo Z3 på en 230 cm grå dug, som jeg har set nogle bruge, så vil man fint kunne få lys nok med visse projektorer i 20-30k klassen ved at bruge en Stewart Studiotek 130 dug (som koster pænt med slanter i den størrelse...) Men hvis du vil have en _god_ billedkvalitet, så skal der altså penge op af lommen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|