Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Åhh, de kabler.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DDarko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Giver mig hovedpine..

Jeg søger både et rigtig godt phono-kabel imellem min CD og int. forstærker, samt et godt sæt RCA kabler til mine højtalere..
Phono-kablet skal være en halv meter, af god kvalitet, og gerne brugt.. Jeg har set, at der her er mange muligheder på
brugtmarkedet, og regner egentligt ikke dette led for et stort problem.. Inputs, GO! (pris 300-1000)

Højtalerkablet er til gengæld en anden sag.. Disse koster jo det hvide ud af øjnene, da kvalitet og længde absolut ikke
har en positiv indvirkning på hinanden.. Jeg søger imellem 2x2 og 2x3 meter ubalanceret højtalerkabel.. Har jeg forstået
teorien korrekt, så er hovedfaktorerne for kvaliteten på et kabel tykkelsen/overfladearealet samt kvaliteten af lederen. Altså
renheden af kobberet, at det er OFC, måske oven i købet med sølv indblandet etc.

Nyt er yt. Her kan jeg jo sælge en nyre og stadigvæk kun have råd til en 2 kvadratmillimeter OFC-leder, opblandet med
diverse kulfiberproteser, sølvbelæggelser, guldmaling, 10-dobbelt skærmning, afkobling med pels fra irske kalve, tværdelte
bananstik osv osv osv..

Dertil kommet, at jeg har en svaghed for de der smukke, tykke kabler med betræk på. Og de er hverken billige eller lette at
opdrive.

Brugt er en mulighed.. Dog syntes jeg ikke at have haft heldet med mig i min søgning på brugtmarkedet og diverse
auktionssider..

Her til aften slog det mig så... DIY, er det en mulighed? Jeg har ingen erfaring på området, og kun meget lidt viden.. Men
tanken alene er så absolut tiltalende.. Jeg er faldet over dette site, og ville høre hvad i syntes om et projekt, der indebar
disse to bestanddele:

http://www.av-
cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/su pra_classic_60_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_3574_da.html

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler stik/bananstik_forgyldt_saet_af_4_stk_4465_da.html

Det kommer til at koste (hvis man medregner de små ekstraudgifter) omkring 600,- for et komplet sæt 2x2. Og jeg har på
fornemmelsen, at 99,99% ren OFC kobber med et tværsnit på 6 mm2 lyder ganske pænt!

Men igen, jeg er helt ny på området.. Tips, guides, kommentarer og tricks til DIY kabler, materialer, teori, samt guldkorn fra
brugtmarkedet er velkomne!

Venligst

Jens
Til top Vis DDarko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DDarko

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge her http://www.bluejeanscable.com/

Er til at betale, og kvaliteten er i orden. De sender lynhurtigt.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej, RCA og Phono er det samme. Så dit signalkabel skal være et Phono/RCA.

Dine højttalerkabler skal højst sandsynligt ikke være RCA kabel. (Jeg er endnu ikke stødt på en højttaler, der skal have et RCA kabel til sig, men derfor ikke sagt at de findes derude).

Som du er inde på så er bananstik en almindelig terminering for et højttalerkabel. Men måske, har du ikke engang brug for bananstik, men bare kablet. (Hvis du kan skrue den fast i både forstærker og højttalerdelen).

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Hej "Tweaker"...

Hvordan var dit forløb med bestilling fra BJC? Told, moms, fragt etc.?

Jeg saksede nedenstående fra deres hjemmeside:

Federal Express International Priority: Highly Recommended

Our recommended service, and the only service which consistently provides solid tracking information for every package, is Federal Express International Priority. This service will typically deliver within 48 to 72 hours of shipment anywhere in the world. If your country charges VAT and/or customs duties for your shipment, we have those charges billed back to us, so your package will arrive without any need to pay additional duties, taxes, or customs fees. At checkout, if you select Federal Express, we will charge your country's VAT rate on your order. For reasons which are in some cases rather strange and obscure, and frankly not very consistent from country to country or package to package, the VAT we ultimately have to pay to your country's taxing authority may be less than or more than the amount of VAT we charge you. The valuation of goods reflected on our customs declarations is based upon the net payment collected after deducting the list-rate shipping cost which FedEx reports to your country (which generally is included in the taxable total) from the gross payment.

Jeg har markeret en del teksten med blåt. Skal det forstås således at man er 100% sikker på at "få lov til" at betale moms og told?

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Tweaker skrev:

Hej "Tweaker"...

Hvordan var dit forløb med bestilling fra BJC? Told, moms, fragt etc.?

Jeg saksede nedenstående fra deres hjemmeside:

Federal Express International Priority: Highly Recommended

Our recommended service, and the only service which consistently provides solid tracking information for every package, is Federal Express International Priority. This service will typically deliver within 48 to 72 hours of shipment anywhere in the world. If your country charges VAT and/or customs duties for your shipment, we have those charges billed back to us, so your package will arrive without any need to pay additional duties, taxes, or customs fees. At checkout, if you select Federal Express, we will charge your country's VAT rate on your order. For reasons which are in some cases rather strange and obscure, and frankly not very consistent from country to country or package to package, the VAT we ultimately have to pay to your country's taxing authority may be less than or more than the amount of VAT we charge you. The valuation of goods reflected on our customs declarations is based upon the net payment collected after deducting the list-rate shipping cost which FedEx reports to your country (which generally is included in the taxable total) from the gross payment.

Jeg har markeret en del teksten med blåt. Skal det forstås således at man er 100% sikker på at "få lov til" at betale moms og told?

Mvh.
Niels L.

Jeps, du er helt sikker på at få lov til at betale moms. Til gengæld går det helt gnidningsløst. Jeg tror ikke det har taget over 3 dage fra bestilling, til Fedex stod der med varerne.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:

Dine højttalerkabler skal højst sandsynligt ikke være RCA kabel. (Jeg er endnu ikke stødt på en højttaler, der skal have et RCA kabel til sig, men derfor ikke sagt at de findes derude).

Medmindre han har aktive højttalere.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes