Emne: Brugt hifi.. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
andersbm Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har lige solgt alt jeg ejer der kan afspille musik og levere lyd til film. Er derfor på udkig efter noget nyt udstyr og tænkte
der måske var noget at hente ved at købe brugt.
Har fundet to forskellige receiver:
Denon AVR-1908 2200 kr
NAD T755 3000 kr
Af højtalere har jeg fundet:
HKTS 11BQ 2600 kr, som må være et gammelt sæt da det ikke ligner det jeg finder når jeg søger på nettet.
Celestion AVP 303 & S10 - 2900 kr
Er det noget værd? Jeg syntes NAD T755 virker som et godt bud, hvis jeg kan gøre en god handel med sælger, men ved dog
ikke helt med højtalerne syntes de celestion højtalere ser noget sølle ud når man og har aldrig hørt om dem før. Er sikker på
der kan handles lidt om prisen, hvis det bliver nødvendigt:)
Jeg er grundet pladsmangel nødsaget mig til at finde noget der ikke fylder for meget og derfor ingen kæmpe gulvhøjtalere
og sådan.
Er der nogen der har set noget brugt der kunne værd at købe? Har spenderet et par dage med at søge, men mit know how
er ikke stort nok til at kunne sortere i hvad der findes. De skal sgu også være lidt flotte sådan nogle højtalere
Kan man finde noget godt samlet til max 6000 kr? Desto billigere desto bedre siger den studerende.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt er det fornuftigt at købe brugt, som du selv er inde på, når det gælder surround reciever skal man dog være opmærksom på udviklingen går hurtigt, den avr 1908 du nævner til 2200 er kun 900 kr. billiger end at købe en helt ny avr 1911 som er nyeste udgave med bla. hdmi 1.4 tilslutning, så er du forberedt til 3D og har mulighed for ARC, og så for du 2 års garanti. Den lyder i øvrigt ret godt i stereo sammanlignet med andre reciever jeg har hørt i den prisklasse. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1911_surround-receiver_sort.htm
Den Nad 755 virker som et godt køb mener den kostede 8000 fra ny for 2 - 3 år siden.
Kan du så finde et brugt 5.1 ht sæt. kan du stadig holde holde dit budget. Skal det være nyt har Hifiklubben pt. et Argon sæt til 3000 hvis det er, tror det spiller ok men er måske knap så smart. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon _junior-51_hojttalersystem.htm
|
| Til top |
|
| |
andersbm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det med den Denon havde jeg godt bemærket på hifiklubbens hjemmeside, men man kunne jo presse prisen ned evt.
Siger du at det måske er bedre at købe en ny surround receiver og så nogle brugte højtalere?
Har kigget på nye både den Denon 1911 og denne her Pioneer VSX 920.
Har altid været lidt vild med pioneer design og de muligheder som f.eks. bluetooth.
De der Argon har jeg godt læst om og hørt i hifiklubben, men er hverken imponeret over deres klodsede udseende eller
anmeldelser det har fået. Tænkte det nok var bedre måske at købe noget brugt.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersbm skrev:
Ja det med den Denon havde jeg godt bemærket på hifiklubbens hjemmeside, men man kunne jo presse prisen ned evt. Siger du at det måske er bedre at købe en ny surround receiver og så nogle brugte højtalere?
Har kigget på nye både den Denon 1911 og denne her Pioneer VSX 920. Har altid været lidt vild med pioneer design og de muligheder som f.eks. bluetooth.
De der Argon har jeg godt læst om og hørt i hifiklubben, men er hverken imponeret over deres klodsede udseende eller anmeldelser det har fået. Tænkte det nok var bedre måske at købe noget brugt. |
|
|
Ja jeg ville satse på en ny reciever eller en meget ny brugt og så måske et sæt brugte hter.
Elgiganten har Pioneer 520 til 1800, det er svært at finde noget brugt der kan friste til den pris så, spiller du ikke så højt og kun skal bruge 5.1 kunne det være en mulighed, specielt når du kan lide designet. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/r eceiver-forstarker/VSX520K/pioneer-surround-receiver
|
| Til top |
|
| |
andersbm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
andersbm skrev:
Ja det med den Denon havde jeg godt bemærket på hifiklubbens hjemmeside, men man kunne jo presse prisen
ned evt. Siger du at det måske er bedre at købe en ny surround receiver og så nogle brugte højtalere? Har kigget på nye
både den Denon 1911 og denne her Pioneer VSX 920. Har altid været lidt vild med pioneer design og de muligheder som
f.eks. bluetooth. De der Argon har jeg godt læst om og hørt i hifiklubben, men er hverken imponeret over deres klodsede
udseende eller anmeldelser det har fået. Tænkte det nok var bedre måske at købe noget brugt. |
|
|
Ja jeg ville satse på en ny reciever eller en meget ny brugt og så måske et sæt brugte hter.
Elgiganten har Pioneer 520 til 1800, det er svært at finde noget brugt der kan friste til den pris så, spiller du ikke så højt
og kun skal bruge 5.1 kunne det være en mulighed, specielt når du kan lide
designet. receiver"> http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/r eceiver-forstarker/VSX520K/pioneer-surround-
receiver |
|
|
Den Pioneer jeg linkede til har jeg faktisk lige fundet brugt. En gut der har købt stereo i stedet for så det er bestemt en
mulighed.
Har kigge på de her højtalere Pioneer s-v70, som jeg har fundet brugt ved dog ikke om de er noget værd.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se noget link til vsx 920ern men kan du finde sådan en billigt vil den da være oplagt, du bør nok stadig give mindre end hvad en avr 1911 koster, da jeg vil mene den er lige så god.
Har ikke hørt s-v 70 sættet, har kun set det, det er pænt og småt. Har dog hørt en hel del af den type sæt, de plejer ikke at imponere, sammelignet med det argon sæt til 3 kilo tror jeg ikke det for et ben til jorden -og det siger ikke så meget:-) skal det være små, smart og lyde godt ville jeg kikke efter noget kef, det lyder som regel ok i den type hter.
|
| Til top |
|
| |
andersbm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Kan ikke se noget link til vsx 920ern men kan du finde sådan en billigt vil den da være oplagt, du bør
nok stadig give mindre end hvad en avr 1911 koster, da jeg vil mene den er lige så god.
Har ikke hørt s-v 70 sættet, har kun set det, det er pænt og småt. Har dog hørt en hel del af den type sæt, de plejer ikke at
imponere, sammelignet med det argon sæt til 3 kilo tror jeg ikke det for et ben til jorden -og det siger ikke så meget:-) skal det
være små, smart og lyde godt ville jeg kikke efter noget kef, det lyder som regel ok i den type hter. |
|
|
Hehe sjovt jeg skriver link. For der er intet men har set en brugt til 2000 kr. og tænker jeg vil byde 1500 og håbe han virkelig
vil af med den selvom den er ny.
KEF har jeg set på men det er godt nok nogle dyre sager.
Det er sgu svært at ramme småt og flot med god ydelse:) Medmindre man har vundet i lotto:)
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersbm skrev:
Morten A skrev:
|
Kan ikke se noget link til vsx 920ern men kan du finde sådan en billigt vil den da være oplagt, du bør nok stadig give mindre end hvad en avr 1911 koster, da jeg vil mene den er lige så god.
Har ikke hørt s-v 70 sættet, har kun set det, det er pænt og småt. Har dog hørt en hel del af den type sæt, de plejer ikke at imponere, sammelignet med det argon sæt til 3 kilo tror jeg ikke det for et ben til jorden -og det siger ikke så meget:-) skal det være små, smart og lyde godt ville jeg kikke efter noget kef, det lyder som regel ok i den type hter.
|
|
|
Hehe sjovt jeg skriver link. For der er intet men har set en brugt til 2000 kr. og tænker jeg vil byde 1500 og håbe han virkelig vil af med den selvom den er ny. KEF har jeg set på men det er godt nok nogle dyre sager.
Det er sgu svært at ramme småt og flot med god ydelse:) Medmindre man har vundet i lotto:) |
|
|
1500 - 2000 lyder som et godt køb
|
| Til top |
|
| |
Martin Kristian Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 18 April 2011 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et helt færdigt surroundhøjtalersystem til salg med receiver til 3500 kroner. Som ny har det kostet et godt stykke over 5000 og det lyder rigtig godt. Se mere her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=186882
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|