| Sendt: 05 Juli 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg overvejer om jeg skal kaste mig ud i byggeriet af et køkkenradio. Jeg har et Squeezbox setup kørende i stuen, så det
ville være oplagt at køre videre i den retning. Sagen er, at Logitechs Radioer er ufattlig grimme i mine øjne, og jeg overvejer
derfor at gå en helt anden vej:
Min tanke er at renovere et gammelt 50'er Vintage-radio idet jeg river indmaden ud og bygger et sæt aktive højttalere samt
en squeezebox receiver ind i den. Den ville jeg så kunne styre med min telefon. Mit problem er dog, at jeg overhovedet
ikke har erfaring i DIY retningen, og inden jeg løber diverse loppemarkeder tyndt af for at finde en gammel radio vil jeg
gerne have jeres indput.
- Er der overhovedet udsigt til success for en nybegynder i et sådant projekt, eller er det et for kompliceret?
- Hvilke enheder skal jeg bruge til en sådan radio
Diskant, Mellemtone, forstærker, andet?
- Hvordan skal enhederne dimensionernes og placeres i forhold til kabinettet?
- Findes der nogle gode DIY guides på nettet eller i bibliotekerne, som I kan anbefale?
(dansk, engelsk eller tysk)
- Er det muligt at få en fornuftig indmad for under 3.000 kr? Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod at købe brugt, men
med min begrænsede erfaring er jeg nok nød til at få hjælp fra en forhandler (med mindre nogen herinde vil hjælpe videre)
Jeg håber I har noget spændende input.
|