Emne: Soundbar-lign. selvbyg ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BP-Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 26 Juli 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg er helt ny her, men har fået en ide, (en ide ud fra af have set en BeoLab 3500 http://www.bang-olufsen.com/en/sound/loudspeakers/beolab-350 0)
Jeg har en håndfuld air-play bokse som jeg gerne vil have integreret i en soundbar, og have en i hvert rum, (nogle rum undtaget)
Så var min tanke selv at bygge en soundbar, som jeg kan hænge op til loftet, jeg kan mit snedker håndværk, så det er ingen problem, problemet ligger i manglende idér, jeg tænkte først på at købe et logitech højttaler sæt til pc, og så skrælle det, og bygge det over i en anden kasse, men for at få lidt bas med der, så skal det jo være et 2,1 sæt, og så vil min soundbar have en stor kasse på "maven", hvilket såmend også kunne bygges pænt nok, uden at virke klodset, når man kikker på beolab, så er der jo lidt bas i denne, uden at den er klodset, det skal for god ordensskyld nævnes, at det ikke er et diskotek jeg bygger, det er kun til baggrundsmusik, og radio.
Jeg ved ikke meget om selv at bygge en højttaler, men kan man købe sig til små enheder, og forstærker,(der skal jo indbygges en forstærker) som også giver en smule bas, ? uden at jeg skal bruge mange tusinde kroner pr. højttaler ?
Alle ideer er velkomen..
Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 Juli 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg godt du kan, men det kræver nok lidt søgning på nettet. Du bør nok osse definere dine krav til boksstørrelse, bas m.v. Et par små fuldtoner, suppleret med en el. to ekstra basser, kunne måske klare tricket.
|
| Til top |
|
| |
BP-Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 Juli 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Det tror jeg godt du kan, men det kræver nok lidt søgning på nettet. Du bør nok osse definere dine krav til boksstørrelse, bas m.v. Et par små fuldtoner, suppleret med en el. to ekstra basser, kunne måske klare tricket. |
|
|
Ja.. jeg har søgt en masse på nettet, og har ikke en skid forstand på det jeg søger efter, jeg har købt en logitech set, som sådan set spiller ok, og har kikket lidt på at sætte andre enheder til den,
Jeg har kikket på dem her: http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi-4/vnr /101650/ og denne her til at erstalle den pap bas der sidder i logitech sættet: http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi4-5/vn r/105360/
Men jeg ved ikke om det vil blive noget l**t, og om den forstærker der er bygget ind i logitech sættet kan slæbe det.
Mht. kabinet størrelsen, er jeg jo lidt tynget af, at airplay boksen skal kunne være i kabinettet, og den er 9 cm så jeg skal have en boks på 11-12 cm højde, og så vil jeg også kunne have en 4" bass, og så lade den gå buet ud i siderne med 3" højttalere der. det tror jeg godt kunne laves ret pænt..
//Brian
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|