Emne: Alternativ til Anthem MRX 700 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Bruus Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 14 Februar 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey All,
Jeg er på udkig efter en ny surround reciever/evt. surround forstærker, da jeg synes min "gamle" Denon 2807 ikke helt opfylder mine krav længere.
Jeg hører rigtig meget LP, så den skal i den grad også være musikalsk. Jeg ved godt det bliver et kompromis, når den skal kunne både surround og stereo, men sådan må det nu engang være.
Jeg var forbi KT radio i dag og fik en snak med Peter, og han anbefalede i den grad Anthem. Et forholdsvis ukendt mærke herhjemme, men som han mener der er virkelig kvalitet og som kan sætte de almindelige mærker (Denon, marantz, HK, onkyo osv) til vægs.
Jeg har læst lidt om modellerne og vil umiddelbart gå efter en MRX 700. Inden jeg nu spenderer en masse penge vil jeg lige høre, om der er nogen der kan komme med nogle gode alternativer som bør høres?
Budget max. 20.000 kr.
MVH Bruus
|
| Til top |
|
| |
Højen79 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruus skrev:
Hey All,
Jeg er på udkig efter en ny surround reciever/evt. surround forstærker, da jeg synes min "gamle" Denon 2807 ikke helt opfylder mine krav længere.
Jeg hører rigtig meget LP, så den skal i den grad også være musikalsk. Jeg ved godt det bliver et kompromis, når den skal kunne både surround og stereo, men sådan må det nu engang være.
Jeg var forbi KT radio i dag og fik en snak med Peter, og han anbefalede i den grad Anthem. Et forholdsvis ukendt mærke herhjemme, men som han mener der er virkelig kvalitet og som kan sætte de almindelige mærker (Denon, marantz, HK, onkyo osv) til vægs.
Jeg har læst lidt om modellerne og vil umiddelbart gå efter en MRX 700. Inden jeg nu spenderer en masse penge vil jeg lige høre, om der er nogen der kan komme med nogle gode alternativer som bør høres?
Budget max. 20.000 kr.
MVH Bruus
|
|
|
Nu er din tråd godtnok over en måned gammel, så måske det er lidt sent at tilføje noget...
Jeg tror ikke der findes bedre alternativer i det prisleje...Jeg hørte MRX-500 den anden dag i TC på et par Monitor Audio RX8 - og det spillede rigtig godt sammen...Har siden hen været på diverse forums og læst anmeldelser, hvor den skulle være klasser bedre end konkurrenterne...Især dens ARC rumkalibrering skulle være helt suværen...
En gut skrev følgende da jeg spurgte til Anthem MRX vs. Pioneer LX-83 på AVforum:
The Pioneer SC-LX83 and the Anthem MRX500 are very closely matched. The Pioneer offers the greater flexibility connection wise and has the looks of Mariah Carey compared to the Susan Boyle aesthetics of the Anthem. However, the Anthem trumps the Pioneer in all areas regarding sound quality and by a country mile. Take your pick, both very capable products indeed.
Og det er sådan generelt når jeg læser om Anthems MRX serie - ikke så mange smarte features men lyder så det giver gåsehud :-)
Selv i TC oplyste de, at de ikke havde noget i nærheden der var ligeså godt - jeg var nemlig først interesseret i Pioneer LX-83 eller Denon 4311 (Hifiklubben).
Nu ved jeg ikke om du har købt den Anthem, i såfald må du meget gerne skrive tilbage og evt. dine erfaringer med den? ARC rumkalibrering osv.
Jeg har i øvrigt også en Denon 2807, som står for skud ;-)
|
| Til top |
|
| |
Sploink Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruus skrev:
Hey All,Jeg er på udkig efter en ny surround reciever/evt. surround forstærker, da jeg synes min "gamle"
Denon 2807 ikke helt opfylder mine krav længere. Jeg hører rigtig meget LP, så den skal i den grad også være musikalsk. Jeg
ved godt det bliver et kompromis, når den skal kunne både surround og stereo, men sådan må det nu engang være. Jeg var
forbi KT radio i dag og fik en snak med Peter, og han anbefalede i den grad Anthem. Et forholdsvis ukendt mærke herhjemme,
men som han mener der er virkelig kvalitet og som kan sætte de almindelige mærker (Denon, marantz, HK, onkyo osv) til
vægs. Jeg har læst lidt om modellerne og vil umiddelbart gå efter en MRX 700. Inden jeg nu spenderer en masse penge vil jeg
lige høre, om der er nogen der kan komme med nogle gode alternativer som bør høres? Budget max. 20.000 kr.MVH Bruus
|
|
|
Integra DTR 70.2 kunne måske også være et bud. Jeg kører med top modellen 80.2, men det er så 20k+ og over dit budget.
Ved at CSN-Teknik og CSO.dk forhandler dem
|
| Til top |
|
| |
Sploink Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 09 April 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk et arrangement i Roskilde d 2 Maj, hvor top modellerne bliver demonstreret.
Der kunne du jo tage ned og lytte
http://www.csn-teknik.dk/default.asp
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|