| Forfatter |
|
thekure23 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2013 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 17 Maj 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Mine dejlige højtalere blev desværre trukket lidt for hårdt til en fest forleden, og mine diskant-enheder er sprunget. Jeg har været i kontakt med en hifi-
fyr der kan informere mig at modellen er udgået, og at det derfor er umuligt at udskifte enhederne.
Er der nogle af jer der ved hvad jeg kan gøre som alternativ? Jeg er ikke specielt god til hifi, men jeg elsker virkelig dette sæt højtalere, så hvis i har
nogle gode idéer er jeg all ears.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 17 Maj 2015 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage fat i brugeren peterrahbek, har har før hjulpet folk med deres b&w diskanter
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97503&PN=0& TPN=2
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 Maj 2015 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og du har spurgt hifi klubbens værksted? Du skriver ikke hvem hifi fyren er, og hvordan han kan vide den diskant ikke kan opdrives mere.
|
| Til top |
|
| |
thekure23 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2015 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg satte flueben i "Send svar til min email-adresse", men det har den altså ikke gjort, så har ikke set jeres svar før nu. Kjeldsen, jeg har nu på din
opfordring skrevet til Hifiklubben og forklaret dem mit problem. Afventer svar. Hifi fyren er en Bo Kristensen fra RTV-Service (http://www.rtv-
service.dk/). Han skrev ikke hvordan han havde undersøgt det, blot at de var udgåede.
exciter, jeg har nu sendt en pm til Peter X (går ud fra det var ham du hentydede til!).
Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Maj 2015 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekure23 skrev:
Jeg satte flueben i "Send svar til min email-adresse", men det har den altså ikke gjort, så har ikke set jeres svar før nu. Kjeldsen, jeg har nu på din
opfordring skrevet til Hifiklubben og forklaret dem mit problem. Afventer svar. Hifi fyren er en Bo Kristensen fra RTV-Service (http://www.rtv-
service.dk/). Han skrev ikke hvordan han havde undersøgt det, blot at de var udgåede.
exciter, jeg har nu sendt en pm til Peter X (går ud fra det var ham du hentydede til!).
Tak for hjælpen! |
|
|
Den er god nok - der kan ikke skaffes noget til den. Bo Kristensen reparerer også for Hi-Fi Klubben, så derfor kan han sige med sikkerhed at delene ikke længere skaffes __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 21 Maj 2015 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekure23 skrev:
|
|
|
Nej hans brugernavn er 'peterrahbek', se side 2 i den tråd jeg linkede til.
|
| Til top |
|
| |
thekure23 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2015 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kan man ikke smide en kompatibel diskant i eller noget? Eller er det skrald? Skal jeg anskaffe mig et helt nyt sæt højtalere?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en glimrende højttaler. Måske kan du skifte begge membraner, så de er ens med noget fra en anden serie. Måske Ronin ved noget.
Efterfølgeren med den afrundende top var ikke nær så god efter min mening. Diskanten var meget markant, men din model synes jeg faktisk er rigtig god, og værd at holde på.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har desværre ikke kunnet finde nogen, der kan passes ordentligt ind på en god måde og B&W kan ikke foreslå en erstatning dertil.
Måske der med lidt held kan findes en tilsvarende diskant på eks. Ebay eller lignende steder.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Janhp Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke madmax kom med løsningen! så er der er 2 diskanter op på Ebay i usa 1600.- for begge og så kommer alt det andet oven i. men sådan er det jo, udbud og efterspørgsel, hvis det var mig, så ville jeg finde en anden diskant, en der ligner den mest, med hensyn til membranen, men så er der selvfølgelig følsomheden på diskanten og montering at tage stilling til. held og lykke med at få højtalerne i orden Mvh. Jan H.Pedersen
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det begge diskanter? - hvis det kun er den ene, vil det måske være billigst at købe en centerhøjttaler CDMC og tage
diskanten derfra? Jeg vil tro at du kan finde en B&W CDMC til omkring 1.000 kr brugt.
Jeg har selv solgt en CDMC SE for 1.200 kr brugt for et par mdr. siden.
|
| Til top |
|
| |
Peelo Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er CDM7NT, så har de diskanter hos Speakerrepairshop.comDe koster 101.48€ pr. styk hvis man kun køber en, eller 96,48€ pr. styk for to styk.
__________________ Hvorfor vælge enten eller, når man kan vælge både og?
|
| Til top |
|
| |
thekure23 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene. Inden jeg beslutter mig for hvad jeg gør, tror jeg at jeg afleverer dem et sted, hvor de 100% sikkert kan fortælle mig, at det er
diskanterne der er gået. Det bliver jo en kamp at få dem fikset, øv hvor er det ærgeligt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thekure23 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis man havde dem. Jeg ledte efter dem på ebay men fik ingen hits. Janhp, du nævnte et opslag? Jeg kan ikke finde det må jeg erkende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har tjekket terminalerne bagpå , så det ikke bare er en bøjle der sidder løst til diskanterne.
|
| Til top |
|
| |
thekure23 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, nu kommer vi ud hvor jeg begynder at føle mig lidt dum. Det eneste jeg har tjekket er, at det ikke er kablerne, det er ikke forstærkeren, det er
stensikkert højtalerne. Jeg forklarede derefter situationen til Bo fra RTV-Service, som sagde at det højst sandsyndligt var et par sprungne diskanter.
Hvordan tjekker jeg om det er en bøjle der sidder løst?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder en bøjle på terminalerne der forbinder bas og diskanten .Hvis den ene sidder løst kan der være dårlig forbindelse til diskanten eller slet ingen.
|
| Til top |
|
| |
thekure23 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er dem jeg tror det er, så sidder de som de skal. Altså det er bare lige bag på højtaleren, ikke? Jeg skal ikke skrue noget af eller noget?
|
| Til top |
|
| |