| Forfatter |
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
da alle mine indgange på mit plasma tv er brændt af har jeg nu kun VGA som virker tilbage
så er spørgsmålet så om jeg kan konvetere et HDMI snignal til VGA??
og hvis ikke hvad har jeg så af muligheder??
håber der en der kan hjælpe da jeg ikke pt har råd til et andet:(
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der gået galt siden de andre er brændt af, det lyder som om der kommer noget fejlstrøm ud af din afspiller eller sådan noget..? Røg de een af gangen eller alle på een gang?
Hvis de alle er røget på een gang, så kunne det måske også "bare" være hdmi udgangen på din afspiller der er død..?
Det burde nok kunne lade sig gøre at finde en konverterbox af en art der kan lave hdmi om til vga, men den er nok ikke helt billig, så det kunne måske lige så godt betale sig at få repararet de eksisterende indgange... __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
har prøvet med en anden dvd og computer men det er desvære det samme
kan desvære heller ikke få et nyt bord med indgangene da det ikke laves mere og det ville blive for dyrt at lave i forhold til hvad et nyt koster, da det kun er HD rady så ville bare lige høre om der var andre muligheder..
MVH
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
søg og du skal finde
http://www.hol.dk/traad.aspx?tid=465825&fid=24
Men som der er nævnt er der ingen nem løsning på problemet __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hmm er der ikke andre muligheder?? kan man ikke lave componete (RGB) om til VGA? eller noget i stil med det?
og til min computer har jeg et conveter stik fra DVI til VGA ville jeg kunne bruge sådan et?? eller er det kun fordig at et grafikkort har de ting indbygget?
skal dog siges at det med at købe den box til 800kr er en billig løsning i forhold til at købe et nyt tv!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
| Til min computer har jeg et conveter stik fra DVI til VGA ville jeg kunne bruge sådan et?? eller er det kun fordig at et grafikkort har de ting indbygget? |
|
|
Desværre ikke - DVI kan sende billede ud analogt (DVI-I) eller digitalt (DVI-D). DVI-I svarer til VGA, og det er her konverterstikket kommer ind. DVI-D svarer til billeddelen af HDMI, men kan desværre ikke konverteres til VGA med et simpelt adaptorstik. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den går nok ikke. Dette er ikke som sådan en konverter, den laver bare om på stikket ikke signalet. For at bruge denne skal TV'et have component ind via VGA stikket.
Du kan få en aktiv konverter der laver signalet om fra DVI til VGA f.eks. denne
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
|
hej
hmm er der ikke andre muligheder?? kan man ikke lave componete (RGB) om til VGA? eller noget i stil med det?
og til min computer har jeg et conveter stik fra DVI til VGA ville jeg kunne bruge sådan et?? eller er det kun fordig at et grafikkort har de ting indbygget?
skal dog siges at det med at købe den box til 800kr er en billig løsning i forhold til at købe et nyt tv!
|
|
|
Man kan efterhånden få nye 42" Plasma TV til helt latterlige priser - Elgiganten har en LG til 3999,00 med helt fornuftige specs. At dømme ud fra din beskrivelse af dit eget, tyder det på en ældre model, så det vil under alle omstændigheder være en sandsynlig opgradering.
Så er du fri for at købe alverdens adaptere til noget der sandsynligvis alligevel aldrig vil blive til mere end et middelmådigt signal pga. de begrænsede løsningsmuligheder! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hmm er der nogle dvd afspiller som har DVI-I ??
det er et gammelt 50" pioneer så ville helst se om jeg ikke stadig kunne bruge det
men ellers tror jeg det bliver det konveter stik da der nok ikke er andre muligheder!!
MVH
|
| Til top |
|
| |