| Forfatter |
|
wenneberg Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skal investere i en surroundforstærker og tilhørende højtalere.
Jeg må tilstå min viden på området rent teknisk ikke er ret stor og derfor søger jeg råd og vejledning hos jer!
Jeg har et Panasonic Plasma G20 TV med Hdmi 1.4 som jeg gerne vil udnytte til forstækeren.
Derudover har jeg en Playstation 3 og en Xbox 360 som også skal tilsluttes systemet med digital lyd & billede.
Pt. hælder jeg til at købe en Onkyo TX-SR309 A/V Receiver, da den er relativt billig og ser ud til at opfylde mine behov mht. lyd, så med mindre nogle af jer har store invendinger til dette valg, i forhold til resten af setuppet, så mangler jeg nu at finde nogle højtalere der passer til.
Linket til den er her: www.eu.onkyo.com/products/product_print_en_8744091.html
Dvs. jeg skal bruge:
2 front (gerne gulvhøjtalere, men ikke et krav). 1 center. 2 baghøjtalere. Helst aktiv subwoofer.
Det må gerne være indenfor en overkommelig pris, max 5-6000 for højtalerne vil jeg sige, men det er også smertegrænsen.
Jeg har søgt på nettet, men jeg synes markedet er meget stort og uoverskueligt. Vi har ikke brug for super perfekt DYR lyd, men omvendt vil jeg heller ikke have et skod anlæg uden dybde.
Er der nogen der har nogle forslag? Eller kan fortælle mig hvad jeg skal kigge efter så det passer sammen.
Takker for hjælpen! :)
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wenneberg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali højtalerne ser ud til at være et lækkert system, dog kommer der så en sub oveni og så skrider budgettet lidt.
Mht. de andre vil jeg undersøge mærket lidt nærmere, jeg er slet ikke stødt på det før.
Jeg har talt med hifiklubben to gange i dag, både om den forstærker og om højtalere han anbefalede mig følgende sæt:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon _junior-51_hojttalersystem.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1911_surround-receiver_sort.htm
Han sagde så, at jeg altid senere kan udskifte fronthøjtalerne med f.eks. Dali, da resten af sættet var fint nok mente han (til mig behov).
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avr-1911 er en rigtig god receiver og et hit til prisen (har selv en) som jeg ser det er eneste konkurrent i den prisklasse Onkyo sr-tx 608.
Focal er et lige så stort og anderkendt mærke som Dali, forskellen er bare at Dali er dansk og blevet forhandlet i omkring 25 år af Hifi-klubben
|
| Til top |
|
| |
wenneberg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
Avr-1911 er en rigtig god receiver og et hit til prisen (har selv en) som jeg ser det er eneste konkurrent i den prisklasse Onkyo sr-tx 608.
Focal er et lige så stort og anderkendt mærke som Dali, forskellen er bare at Dali er dansk og blevet forhandlet i omkring 25 år af Hifi-klubben |
|
|
Jeg har selv kigget på flere reviews af den Denon forstærker og de siger alle at lyden er suveræn til prisen og en del højere end lignende receivere i samme prisklasse, så den holder jeg mig til. :) Men mht. højtalere, faldt over dem her i dag, jeg har før hørt om mærket men har ingen erfaring med det, nogen der kan anbefale disse? Eller advare imod dem? http://www.cinemagic.dk/shop/jamo-s-426-6486p.html
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2011 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke sætte men du skal også have en sub, men det er der jo også plads til i dit budget.
Jamo laver udmærkede ting, er dog lidt skeptisk når prisen er så lav.
Med dit buget ville jeg overveje xtz, det er et mærke der giver utrolig meget for pengene og det har også et ok design/finish. Det vil dog muligvis overskride smertegrænsen. http://www.danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c1.html
Vender du blikket mod sverige hvor de føre det komplette xtz program, kan du købe de billiger serier fra xtz http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wenneberg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passer den Denon forstærker jeg har fået foreslået så til det harman/kardon sæt? Der er også det her sæt: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hkts-5990p.html
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror da Harman sætne vil passe fint, personligt ville jeg heller satse på Focal Sib hvis det skal være satteliter, selv om HKTS 60 lyder rigtig udemærked.
Har set et par stykker der skrev de var meget tilfredse med dette sæt fra jamo, måske det var noget selv om det fylder godt i landskabet http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=436664
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wenneberg vil jeg da mene de kan uden at have hørt dem, men jo også et spørgsmål om den skal være et sæt til omkringe 3000kr eller 4500-5000kr
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wenneberg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det link virker ikke for mig.. :(
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten synes heller ikke dit link virker
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke højtallerne, men den tilhørene sub har jeg lidt erfaringer med, den har solide terminaler og tilslutninger samt masser af justeringsmuligheder, lyden er meget præcis. På minus siden er den nok lidt stor for nogen, og så skal der lidt for meget output før auto on/off tænder.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de link jeg har sat virker fint her.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
|
Alle de link jeg har sat virker fint her.
|
|
|
gør dit sidste link ikke hos mig
|
| Til top |
|
| |