Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til højtalerkøb.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wenneberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Tror da Harman sætne vil passe fint, personligt ville jeg heller satse på Focal Sib hvis det skal være satteliter, selv om HKTS 60 lyder rigtig udemærked.

Har set et par stykker der skrev de var meget tilfredse med dette sæt fra jamo, måske det var noget selv om det fylder godt i landskabet http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=436664

Netop det sæt var årsagen til jeg kontaktede hifi klubben for at finde ud af om det passer til Denon forstærkeren, han mente jeg nok skulle satse på den dobbelt så dyre NAD T747 forstærker de har til det - det lyder lidt vildt synes jeg. Det er godt jeg ikke bare gik ud og købte noget :P det er meget mere indviklet end jeg troede.

Findes der så ikke et billigere alternativ i forstærker til Jamo sættet?
Til top Vis wenneberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wenneberg

lowlevell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Marts 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

hej wenneberg

hvis han er hi-fi mand så må det være kvaliteten af det samlede anlæg han mener.

Med hensyn til effekt, kan man faktsk sige at jo kraftigere forstærker des bedre.

det er langt bedre at have en kraftig forstærker så der er overhead til peaks

derved undgås clipping og mulig skade på højttalerne.

lydstyrkeskalaen er logaritmisk og en fordobling af watt tilført er ikke lig med en fordobling af lydtrykket, så vidt jeg husker er det en faktor 10

1911 skal nok levere et godt resultat

hilsen lowlevell

Til top Vis lowlevell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lowlevell

wenneberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

lowlevell skrev:

hej wenneberg

hvis han er hi-fi mand så må det være kvaliteten af det samlede anlæg han mener.

Med hensyn til effekt, kan man faktsk sige at jo kraftigere forstærker des bedre.

det er langt bedre at have en kraftig forstærker så der er overhead til peaks

derved undgås clipping og mulig skade på højttalerne.

lydstyrkeskalaen er logaritmisk og en fordobling af watt tilført er ikke lig med en fordobling af lydtrykket, så vidt jeg husker er det en faktor 10

1911 skal nok levere et godt resultat

hilsen lowlevell

Det var lige nøjagtigt skade af højtalerne han talte om, han mente hvis jeg skruede for højt op på forstærkeren kunne der ske en forvrængning af lyden og han sagde at højtalere ofte er mere skrøbelige end forstærkere så derfor kunne de godt tage skade af det.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2011 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

wenneberg skrev:
Morten A skrev:

Tror da Harman sætne vil passe fint, personligt ville jeg heller satse på Focal Sib hvis det skal være satteliter, selv om HKTS 60 lyder rigtig udemærked.

Har set et par stykker der skrev de var meget tilfredse med dette sæt fra jamo, måske det var noget selv om det fylder godt i landskabet http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=436664

Netop det sæt var årsagen til jeg kontaktede hifi klubben for at finde ud af om det passer til Denon forstærkeren, han mente jeg nok skulle satse på den dobbelt så dyre NAD T747 forstærker de har til det - det lyder lidt vildt synes jeg. Det er godt jeg ikke bare gik ud og købte noget :P det er meget mere indviklet end jeg troede.

Kan ikke se hvorfor avr-1911 ikke skulle kunne drive Jamo 606 sættet, det har en rimelig følsomhed.

Du kan bruge dine øre, så undgår du nemt at brænde diskanten af, så længe der ikke er forringninger sker der ikke noget.

Onkyo tx-sr 608 vil nok klare opgaven bedre hvis der er tale om højtaler med lav følsomhed http://www.av-connection.dk/?PGr=4811&ML=943

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

wenneberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
wenneberg skrev:
Morten A skrev:

Kan ikke se hvorfor avr-1911 ikke skulle kunne drive Jamo 606 sættet, det har en rimelig følsomhed.

Du kan bruge dine øre, så undgår du nemt at brænde diskanten af, så længe der ikke er forringninger sker der ikke noget.

Onkyo tx-sr 608 vil nok klare opgaven bedre hvis der er tale om højtaler med lav følsomhed http://www.av-connection.dk/?PGr=4811&ML=943

Ja okay men så er vi også oppe i den dobbelte pris igen :P

Jeg tror jeg tager chancen så :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes