Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming Sonos/iPad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ToTheMoon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 August 2013 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Ja det her emne har været oppe og vende et par gange og har da selv oprettet en tråd eller to om det ;)

men tillad mig at åbne endnu en tråd da jeg er blevet lidt interesseret i Sonos eller bluesound igen

Mit spørgsmål er ganske enkelt: Hvis jeg anskaffer mig en sonos connect, og jeg så bruger app'en til min ipad og streamer fra
enten netværksharddisk eller yousee play (som den også kan klarer nu), streamer jeg så direkte fra netværksharddisken/
sonos henter selv sangene på yousee play på nettet, eller streamer jeg i virkeligheden fra ipaden??

grunden til mit spørgsmål er at jeg oplever hak og udfald i lyden fra min nuværende streaming løsning (NAS-->ipad-->Boxee
box--> forstærker...)

Jeg håber der er et par kloge hoveder der har et svar, og gerne også om Bluesound Node'n fungere på samme måde?
Til top Vis ToTheMoon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ToTheMoon

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 August 2013 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=ToTheMoon] Ja det her emne har været oppe og vende et par gange og har da selv oprettet en tråd eller to om det
;)

men tillad mig at åbne endnu en tråd da jeg er blevet lidt interesseret i Sonos eller bluesound igen

Mit spørgsmål er ganske enkelt: Hvis jeg anskaffer mig en sonos connect, og jeg så bruger app'en til min ipad og streamer
fra
enten netværksharddisk eller yousee play (som den også kan klarer nu), streamer jeg så direkte fra netværksharddisken/
sonos henter selv sangene på yousee play på nettet, eller streamer jeg i virkeligheden fra ipaden??

grunden til mit spørgsmål er at jeg oplever hak og udfald i lyden fra min nuværende streaming løsning (NAS-->ipad-->Boxee
box--> forstærker...)

Jeg håber der er et par kloge hoveder der har et svar, og gerne også om Bluesound Node'n fungere på samme måde?[/QUO
TE]
Køb en minipc og tilslut den direkte via usb til en dac så undgår du udfald pga ustabilt wifi !
Jeg har desværre været det hele igennem mht streaming for nogle år siden og konklutionen blev : ALT for USTABILT ! Så
længe du overføre data via luft/wifi så er det svært at undgå udfald i ny og næ !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2013 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

jeg har sonos og har ex oprettet spotify på min sonos, det til sige at jeg streamer direkte til sonos, og ikke gennem ipad'en, den bruger jeg blot som betjening, ud kan også streame gennem ipad'en, har en ven det gør det og det fungere også fint.
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2013 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
[QUOTE=ToTheMoon] Ja det her emne har været oppe og vende et par gange og har da selv oprettet en tråd eller to om det
;)

Mit spørgsmål er ganske enkelt: Hvis jeg anskaffer mig en sonos connect, og jeg så bruger app'en til min ipad og streamer
fra

box--> forstærker...)

Jeg håber der er et par kloge hoveder der har et svar, og gerne også om Bluesound Node'n fungere på samme måde?[/QUO
TE]
Køb en minipc og tilslut den direkte via usb til en dac så undgår du udfald pga ustabilt wifi !
Jeg har desværre været det hele igennem mht streaming for nogle år siden og konklutionen blev : ALT for USTABILT ! Så
længe du overføre data via luft/wifi så er det svært at undgå udfald i ny og næ !

Jeg har aldrig oplevet udfald på Sonos! har haft det i et par år nu og brugt der nærmest hver dag

ToTheMoon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2013
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2013 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
jeg har sonos og har ex oprettet spotify på min sonos, det til sige at jeg streamer direkte til sonos, og ikke gennem ipad'en, den
bruger jeg blot som betjening, ud kan også streame gennem ipad'en, har en ven det gør det og det fungere også fint.

Dvs at iPaden kun fungere som controller og dermed foregår streamingen direkte i sonosenheden? :) hvis jeg evt køber en zp90, vil den så fungere på
samme måde? :)
Ved du om Bluesound fungere på samme måde?
Til top Vis ToTheMoon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ToTheMoon

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2013 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ja en ZP90'er er det samme, kender ikke BlueSound

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Sendt: 26 August 2013 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hvis dit anlæg er Low-Fi/Middle-Fi, og du ikke går så meget op i lydkvalitet, er Sonos det rigtige.
Hvis dit anlæg er Middle-Fi/Highmiddle-Fi, og lydkvalitet er vigtig, er Bluesound Node det rigtge.
Hvis dit anlæg er High-End, og lydkvalitet er alt afgørende, er ingen af dem det rigtige.

Bluesound Node kan ikke afspille direkte fra phone eller pad, sidstnævnte fungerer kun som fjernbetjening. Den afspiller fra USB nøgle, fra USB harddisk(med strømforsyning), fra Nas server(trådløst og med kabel) og fra computer(trådløst), fra internet radio, fra Wimp. Virker pt. ikke med Spotify eller Youseeplay.
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 August 2013 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
;)

fra

box--> forstærker...)

TE]

Både Sonos og Blueound kører klippestabilt, som det allerede er nævnt. Jeg ville hoppe direkte på et Wimp abb. - enkelt og ligetil. Jeg kører både med
NAS og Wimp.
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 August 2013 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Mellemtone skrev:
Hvis dit anlæg er Low-Fi/Middle-Fi, og du ikke går så meget op i lydkvalitet, er Sonos det rigtige.
Hvis dit anlæg er Middle-Fi/Highmiddle-Fi, og lydkvalitet er vigtig, er Bluesound Node det rigtge.
Hvis dit anlæg er High-End, og lydkvalitet er alt afgørende, er ingen af dem det rigtige.

Bluesound Node kan ikke afspille direkte fra phone eller pad, sidstnævnte fungerer kun som fjernbetjening. Den afspiller fra USB nøgle, fra USB harddisk(med strømforsyning), fra Nas server(trådløst og med kabel) og fra computer(trådløst), fra internet radio, fra Wimp. Virker pt. ikke med Spotify eller Youseeplay.

Hej
Lige et spørgsmål til Mellemtone!!
Jeg overvejer en harddisk til min Bluesound node på 500gb men den er uden strømforsyning kan den så ikke bruges???

Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 26 August 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Svoldgaard skrev:
Mellemtone skrev:

Bluesound Node kan ikke afspille direkte fra phone eller pad, sidstnævnte fungerer kun som fjernbetjening. Den afspiller fra USB nøgle, fra USB
harddisk(med strømforsyning), fra Nas server(trådløst og med kabel) og fra computer(trådløst), fra internet radio, fra Wimp. Virker pt. ikke med
Spotify eller Youseeplay.

Hej
Lige et spørgsmål til Mellemtone!!
Jeg overvejer en harddisk til min Bluesound node på 500gb men den er uden strømforsyning kan den så ikke bruges???

Det kan jeg måske svare på, idet jeg har spurgt Klubben om det. Her er svaret:

Hej Lars!

Tak for dit indlæg.

Bluesounds USB porte understøtter kun enheder der kræver op til .5A (500 MilliAmpere) strøm.

Kræver harddisken mere end .5A (500 MilliAmpere) strøm, så kræver det en ekstern strømforsyning.

Jeg har testet med vores egne Verbatim diske, og de virker helt fint: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/tv-tilbehor/ver batim_store-n-go-
500gb-harddisk_49_sort.htm

Jeg håber at dette var svar på dine spørgsmål.

Fortsat god dag :)

Mvh

Casper - Casper Hi-Fi Klubbens Kundeservice
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 August 2013 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

rep af link

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 27 August 2013 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Frankie skrev:
[QUOTE=ToTheMoon] Ja det her emne har været oppe og vende et par gange og har
da selv oprettet en tråd eller to om det
;)

fra

box--> forstærker...)

TE]

Både Sonos og Blueound kører klippestabilt, som det allerede er nævnt. Jeg ville hoppe direkte på et Wimp abb. - enkelt og
ligetil. Jeg kører både med
NAS og Wimp.

Har jeg heller ikke sagt noget om ..... blot at man skal køre direkte fra harddisk til dac, så man kun bruger wifi som
fjernbetjening ...... klart mest stabilt og lyder bedst !
Sonos kender jeg ikke noget til, bortset fra at mange siger at det har begrænset lydkvalitet så længe man ikke bruger en
extern dac !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Sonos i flere år efterhånden. Jeg har ikke oplevet "hakkeri" under afspilning. Jeg bruger en Sonos Bridge som
sender signalet til min modificerede ZP90, så det må være Sonos' eget netværk der bruges til at sende musikken. Det virker
fremragende. Det skyldes måske bufferen i Sonos systemet? Jeg er på ingen måde EDB-ekspert, men det virker altid
upåklageligt med Sonos' eget netværk, i modsætning til almindeligt wifi-netværk, som jeg ikke har hørt noget positivt om,
hvad angår musikstreaming.

Med hensyn til lydkvalitet, kan jeg bekræfte at en standard Sonos afspiller (analogudgang i brug) er fin til
baggrundsmusik/underholdning, men ikke til seriøs "kvalitetslytning" (i mangel af bedre beskrivelse). Digital-udgangen
anvendt med en ekstern DAC hjælper en del på lydkvaliteten. Der har jeg også "været". Da jeg efter et par år med standard
systemet, købte en modificeret ZP90 i USA (husker ikke lige firmanavnet), blev det igen et hak bedre (stadig sammen med
ekstern DAC). Dette system har jeg nu haft fornøjelse af i 4-5 år tror jeg. Jeg eksperimenterer ikke så meget med grejet
mere. Nu bruger jeg tiden på at nyde musikken.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2013 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der ved, hvor stor forskel der er på lydkvaliteten imellem Sonos og Blueound, på den digitale udgang?

Jeg har Sonos idag, men hvis Blueound lyder bedre, så kunne jeg være fristet på at skifte.

Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2013 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:

Er der nogle der ved, hvor stor forskel der er på lydkvaliteten imellem Sonos og Blueound, på den
digitale udgang?

Jeg har Sonos idag, men hvis Blueound lyder bedre, så kunne jeg være fristet på at skifte.

Det er meget individuelt, hvor voldsom forskellen opleves. Mit bedste bud er, at du skal låne en Node 100 med hjem og teste
selv.

Nogen oplever vitterligt at de kan høre endog stor forskel. Andre får ikke noget ud af det. Så er det kun dine egne ører der kan
gi dig svaret.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 06 September 2013 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:

Er der nogle der ved, hvor stor forskel der er på lydkvaliteten imellem Sonos og Blueound, på den digitale udgang?

Har en ven, der har skiftet en mod. Sonos Connect (ZP90) ud med en Bluesound Node. Begge kørte på den samme eksterne dac, Node´n kører oven i købet gennem en 3 ports optisk switch, Node´n lyder klart bedre. Det var faktisk skræmmende, så stor en lydforbedring der kom, når man ta´r den beskedne merudgift/prisforskel mellem Sonos og Bluesound i betragtning.

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2013 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ja, så har jeg fået en Bluesound Node hjem og afprøve, desværre kan jeg ikke lave en direkte A/B test af den og min
Sonos. Så jeg har måtte skifte kabel (optisk) hver gang jeg skulle bytte rundt.

Efter jeg har lyttet på forskellige typer musik på begge afspiller, så kan jeg rolig sige, at de lyder ret forskelligt.

Bluesound Node. har helt klart en mere slank lydprofil, i forhold til Sonos. Den har meget focus på mellemtonen, især
stemmer står ret flot på gode indspilninger.
I mit setup kan det dog på visse musik nummer blive lidt for meget, da resten af setup'et er tilpasset lyden fra Sonos.

Noget der til gengæld er ret skidt på Bluesound Node, så er det dens Android apps. For at sige det lige ud, så er den SKOD
dårlig. Bare her til aften, så er dens apps lukket ned 5 gange, dertil så er dens opbygning total umulig i forhold til samme
type apps'en fra Sonos.

Når man sidder med mobilen, så tænker man at det er en 15 årige hjemme programmør, der har lavet deres apps.
Og indtil de får lavet en brugbar apps, så kan Bluesound Node i min verden ikke anbefales. Hvilket er synd, da lyden og
resten af hardware'en absolut er i rigtig god kvalitet. Om deres Apple iPhone apps er bedre, det ved jeg ikke, men jeg
håber det.   

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2013 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende med Bluesound.....og dog.....

Kan man ikke "styre" løjerne med en almindelig PC eller en decideret fjernbetjening, som med Sonos, eller skal man eje en
smartphone eller lignende for at bruge grejet? (sårn een har jeg ikke).

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2013 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Iflg. HiFiklubben's hjemmeside, så findes der desværre ingen Pc software til Bluesound.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2013 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:
Iflg. HiFiklubben's hjemmeside, så findes der desværre ingen Pc software til Bluesound.

Så er jeg stadig MEGA glad for mit Sonos (som forøvrigt er en Cullen modded ZP90)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes