| Forfatter |
|
Arne Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2015 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange indlæg.
Jeg tror jeg begraver tanken på grund af manglende plads.
Sammenligningen med Ferrari er måske ikke så dum. Jeg lever jo også fint uden at vide hvordan det føles at køre Ferrari (jeg kører VW).
En lille snert af ærgrelse kan jeg nu ikke sige mig fri for.
Så nu er spørgsmålet (en ny tråd?). Hvilke konventionelle højttalere har mest "åbenhed", dvs. karakteristika der minder om Magnepaner? De kan jo kun
være et spørgsmål om at komme tæt på, men jeg har spekuleret på det. Jeg kræver ikke dyb bas, hellere fast bas.
Måske er det opskriften på en uendelig tråd.
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne Jakobsen skrev:
Så nu er spørgsmålet (en ny tråd?). Hvilke konventionelle højttalere har mest "åbenhed", dvs. karakteristika der minder om Magnepaner? De kan jo kun
være et spørgsmål om at komme tæt på, men jeg har spekuleret på det. Jeg kræver ikke dyb bas, hellere fast bas.
Måske er det opskriften på en uendelig tråd. |
|
|
Jeg sidder med kaffen, læser din tråd og kommer til at tænke på Martin Logan som en anden mulighed.
Jeg har ikke selv hjemlige erfaringer med ML. Når jeg har hørt dem i butikker og lign, har jeg altid været meget imponeret over den store soundstage de kan præstere.
Måske en ny tråd er på sin plads, for jeg er vel egentlig off topic.
Vh
|
| Til top |
|
| |
Mr.Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne Jakobsen, med den relativt beskedne plads du har og de krav du ellers har til lydgengivelse, så bør du prøve dette sæt Aurum Cantus, hjemme hos dig selv. Der er selvfølgelig også andre Aurum Cantus modeller der kan have din interesse. Kontaktinfo til forhandleren finder du i bunden af hjemmesiden.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne Jakobsen skrev:
Så nu er spørgsmålet (en ny tråd?). Hvilke konventionelle højttalere har mest "åbenhed", dvs. karakteristika der minder om Magnepaner? De kan jo kun være et spørgsmål om at komme tæt på, men jeg har spekuleret på det. Jeg kræver ikke dyb bas, hellere fast bas.
Måske er det opskriften på en uendelig tråd. |
|
|
Måske..... Men du burde prøve at lytte til et par AudioNote eller et par Snell. Til forskel fra Maggies går de den modsatte vej med følsomhed. Dér vil din Naim sagtens kunne være med, og et par AudioNote AN-E http://www.audionote.co.uk/products/speakers/an-e_01.shtmlspiller fremragende, og kan trækkes til ufatteligt højt med en 2 x 10 watt forstærker. Ellers læs allanowich´s tråd "Lidt snak om snell"
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Arne Jacobsen.
Skal du have kassehøjttalere til at spille som elektrostater, må du vinkle kassehøjttalerne 90g, så de f.eks "ser" på hinanden fra hver sin sidevæg.
Der vil selvfølgelig opstå en ny hurdle men er der ikke også hurdler ved dipole højttalere?
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
Hej Arne Jacobsen.
Skal du have kassehøjttalere til at spille som elektrostater, må du vinkle kassehøjttalerne 90g, så de f.eks "ser" på hinanden fra hver sin
sidevæg.
Der vil selvfølgelig opstå en ny hurdle men er der ikke også hurdler ved dipole højttalere?
mvh nils |
|
|
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
???????????????
De piller er vist for stærke for dig __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu stillede du jo selv spørgsmålet. (at få konventionelle højttalere til at spille som Magnepaner.)
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
Hej Arne Jacobsen.
Skal du have kassehøjttalere til at spille som elektrostater, må du vinkle kassehøjttalerne 90g, så de f.eks "ser" på hinanden fra hver sin sidevæg.
mvh nils |
|
|
Har du ikke glemt at skrive, at der også skal en stor bøjle imellem højttalerne ?... Så de fungerer som en stor hovedtelefon
Nej, det er en joke !!.. Forstår faktisk ikke hvad du mener ?...
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, det var vist ikke Rabundus, der stillede spørgsmålet.
PTHJ.
Nogle mennesker kan godt lide måden hvorpå lyden opstår i rummet med dipole højttalere. Højttalerne FORSVINDER. (de gør det selvfølgelig ikke
rigtigt  ).
Lidt (i varierende grad) af det samme kan opnås ved at rykke sine konventionelle kassehøjttalere frem og ud til siderne i rummet, så de på den
måde står vinklet 90gr for lytter. (det koster ikke noget at prøve).
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 Marts 2015 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 27 Marts 2015 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejede på et tidspunkt Magnepan. Efter hvad jeg kunne læse mig frem til på div forums så skulle man satse på 3,7 eller 3,7i for at det hele rigtig kom til deres ret med deres koncept. Det er jo så også en noget anden pris end 1,7. Jeg syntes mest man finder dem brugt i Tyskland eller England, men ikke så meget herhjemme. Til gengæld har jeg læst mig frem til at Naim spiller noget bedre sammen med højtalere som f.eks. Harbeth istedet for Magnepan.
|
| Til top |
|
| |
hepov Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 20 April 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Arne
jeg har et par magnepan 3.6, en conrad-johnson CT6 forforstærker og er i færd med at bestille en Bryston 4b-sst-2. du skal være velkommen til at komme og lytte.
|
| Til top |
|
| |