| Forfatter |
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par System Audio Explorer, som jeg endnu ikke har fået til at yde deres bedste. Jeg mangler simpelthen bund når jeg spiller rock, og her mener jeg ikke den dybeste bas, som jeg ved SA har ry for at mangle, men jeg mangler bare at mærke trommen når jeg spiller. Det hjælper gevaldigt på det, når jeg slutter SW til, men synes ikke at højttalere i den prisklasse burde have brug for hjælp, og så synes jeg også at bassen bliver for upræcis med en sub i stereo.
De er pt. sat til min Anthem MRX-500 , og det har givet et pænt løft i forhold til min gamle receiver, men tænker stadig at jeg skal have spændt en effekt for (evt. en stereo med HT-passthrough).
Jeg er nu kommet i tvivl om det er overhovedet er den rigtige højttaler for mig, men inden jeg fælder den dom, vil jeg jo gerne give dem chancen for at vise sig frem fra deres bedste side, så jeg kan finde ud af om det er mig der ikke giver dem ordentlige arbejdsbetingelser eller om de simpelthen ikke kan yde det som jeg håber.
Her tænker jeg at det er bedst at prøve at låne en stereo-forstærker hos en forhandler, for det må alt andet lige give dem de bedste vilkår . Er der nogen der har forslag til hvilken forstærker jeg skal prøve dem på, eller kommentarer til om min tankegang er helt forkert?
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får aldrig stortromme-smæk fra så små enheder, desværre. 12"+
|
| Til top |
|
| |
Kaj. Udelukket fra forum

Permanent!
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3449
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldbjerg25.
Det er vel ikke sådan at din reciever er indstillet til udelukkende at gengive bastoner via subwoofer og derfor afskærer disse toner fra venstre og højre fronthøjttaler?
|
| Til top |
|
| |
dMITIj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige leget med HT-kabler da jeg skulle have nye pga. de "gamle" var blevet for korte efter omflytning af systemet.
Personligt synes der er stor forskel på de forskellige HT-kabler bla. når det kommer til bas, så hvilke HT-kabler bruger du? der vil du muligvis kunne
hente noget af det du synes du mangler, ikke at du vil opleve SW bas men nået burde der være at hente, om det så er nok ja det skal jeg ikke
kunne sige, men nok billigere end at skifte HT og udstyr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne- Hmm, jeg synes nu alligevel at jeg burde få mere end jeg gør nu, men som nævnt, så overvejer jeg jo også om det er den rigtige ht
for mig
Kaj - Desværre, havde det bare været så nemt. De er sat til Large og uden sub, så de skulle gengive al bassen.
dMITIj - Jeg bruger et no-name OFC 2x4.00 mm2 kabel, og er på den side af kabel-religionen der mener at dette er rigeligt. Skulle jeg blive helt
desperat, vil jeg dog overveje at låne Hifi-Klubbens kabel-kuffert.
|
| Til top |
|
| |
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldbjerg25 skrev:
| Er der nogen der har forslag til hvilken forstærker jeg skal prøve dem på, eller kommentarer til om min tankegang er helt forkert? |
|
|
Måske en Hegel H300 ,den styrer mine revel med hård hånd
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
| Til top |
|
| |
HappyHippy Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2015 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at du vil få mere ud af dine fine højtaler med en dedikeret stereo forstærker. Hvad er dit budget?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hegel er skrevet på shortlisten.
Jeg vil gerne holde mig under 10k. Det må gerne være brugt.
|
| Til top |
|
| |
HappyHippy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hegel H 300 findes ikke indenfor dit budget.
Harman Kardon HK 990 ville være et godt bud i prisklassen 10K, findes på brugt markedet til ca 5K. Spiller dejligt, voluminøs bund som klæder
mindre enheder, strømstærk, indbygget dac, mange tilslutnings muligheder..
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opstillingen er ekstrem vigtig.
Derefter handler det nok temmelig meget om akustikken i dit lytterum.
Har du ikke styr på de to faktorer,kan du købe udstyr fra nu af og til dommedag.
Dermed ikke sagt at en ny forstærker er en dårlig idé.
Jeg ville bruge de første fem tusinde på akustikken.
Du drømmer ikke om hvor meget det betyder..
Men diskobass skal du nok aldrig regne med.
Dertil skal der helst to subwoofere, og i væsentlig bedre kvalitet end system audios egne.
Så kan du til gengæld få flot lyd ud af sættet. Vel og mærke hvis du kan lide deres lydbillede.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HappyHippy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i at højttaler placering er vigtigt og tidskrævende. Højtalerskal koble godt til rummet. Akustik regulering er et spændende emne, og af største
betydning for god lyd.
Bass traps og diffuser, hvad kan man få for 5000 kr, som ikke skamfere ens daglig stue?
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tæppe blandt andet...
|
| Til top |
|
| |
HappyHippy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo det er sole klart, på lige fod med gardiner. Men 5000 kr i decideret akustik regulering kommer du ikke lange med, med hvis dit hjem ikke skal
ligne et lydstudio fyldt med skum..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2015 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da de står i stuen, er jeg ikke interesseret i at kaste mig ud i de store akustik investeringer, men tak for tippet.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 20 April 2015 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg ser det er Anthem's karakteristik et godt match med de fleste effektblokke i pre out. Hvis dit budget er 10k, så er der jo tonsvis både nyt og brugt. Jeg er ikke selv så meget til akustisk modificering, jeg spillede på mit i min nye lejlighed da der ingen møbler var i et par mdr., og jeg kunne sagtens holde det ud, gardinerne og møblerne tog resten af buldre bassen. SA, ja jeg har ikke hørt andet en et par af modellerne derfra, men jeg kunne ikke høre andet end kompromisløs flexibilitet, dog ingen bestemthed eller kontrol, tværtimod lød de som om der var byttet om på + & - og som om det var 5 små højtalere der var stillet oven på hinanden og man havde skruet op og ned for enhedderne.. Jeg ville til hver en tid købe Focal Electra til samme pris. Jeg vil anbefale dig den store japanske rotel effektblok til 12499,- retail, det er faktisk den bedste effektblok valuta mæssig du kan få. Den har dog ikke det sidste at sige hvis du iværdsætter en transperant lyd, men den vil yde superb kontrol og lydkarakter til dine explorer for en billig mønt. Skal du have en effektblok der langer længere ud i lydbilledet skal du af med flere skillinger. http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2726&fkLoung e=2 (Der står pt. en demo model i ktradio ;)) HK990 er forresten en gammel forstærker nu med forældet dac teknologi. Og dens room correction kom heller ikke gratis. Kigger man under hætten er det diskret komponent opbygning i dual mono ja, men alt ialt yder den ikke meget mere end en helt ny XTZ A-100 D3 til 5999,- såe.. Hifi-Klubbens kabel-kuffert kommer du desværre ikke godt afsted med, for prisen på deres VDH kabler ligger desværre rigtig meget i isoleringen og der er tilmed ingen kontantrabat. Hvorfor egentlig ikke et sæt fra hylderne i KTradio, de har masser Nordost, og de er verdensanerkendte hvor du også kan stole på isoleringen og termineringen, og det er iltfri forsølvede kobberledere isoleret i flourplast og de er færdigterminerede i beryllium og kobber, og prisen er way cheaper dernede. Jeg kender en der spiller med Kef højtaleret til 40k og en digital forstærker til 30k og marantz SACD afspiller til 10k med VDH Magnum Hybrid til latterlige 300 kr/meter og det lyder strålende og fremragene, godt jeg ikke selv hoppede på dyrere kabler.
|
| Til top |
|
| |