Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD afspiller til CD...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for at jeg har slidt endnu en dvdafspiller ned... (5 på 5 år, ved ikke hvorfor de holder så dårligt...)

Jeg vil have en ny og bedre, som skal bruges til både surround og stereo, og som skal have et godt billede selvom jeg nok ikke kan se det før jeg skifter fjernsyn... - jeg er flexibel omkring prisen, vil vil da nødigt give mere end 3-4.000 medmindre det er meget nødvendigt for at imødekomme mine krav.

Det jeg selv har kigget mest på er:

Harman Kardon 47... Vil meget gerne have SACD hvis jeg engang får brug for det, og HK har jo ry for at være rimelige til stereo...

Pioneer DV-696AV... Kan alt på papiret, og har kun hørt godt om den, prisen taget i betragtning. -ved ikke med dens evner udi stereo.

Sony DVPNS92V... Nogenlunde samme begrundelse som Pioneeren.

Oppo DV-981HD... Aner intet om den, men har hørt dens forgænger 971 nævnt så mange gange at jeg føler at jeg er nødt til at overveje den...

Denon 1930... Har hørt at den skulle være en virkelig god afspiller til prisen, men at den ikke skulle være vildt overbevisende med CD...

I øjeblikket kører jeg med en Sony Reciever, men den skal skiftes på et tidspunkt, så hvis der er en kombination der gør det specielt godt der skal man ikke lægge noget i at det kører på en billig Sony nu... -højtalerne er nogle Posselt Albatross, så dem er der jo sikkert ingen der ved nok om til at kunne vejlede med reciever... (det er ok, det kan jeg jo selv høre... - de er lidt til den lyse side i toppen, ellers meget gode og ensartede over hele frekvensområdet, selvom de måske mangler en smule bund...)

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke bare have en CD afspiller

Hvordan slider du en op pr. år ?

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Den skal naturligvis også bruges som dvd, det er da også det den primært skal bruges til, men ville have en god kombination netop for ikke at skulle have flere apperater stående end højst nødvendigt...

Hvordan jeg gør skal jeg ikke kunne sige... Okay, de første to sled jeg ikke op, de havde begge software-fejl som der åbenbart ikke var nogen der gad rette, det var Thomson afspillere som ingen rigtig kendte noget til, men som kvalitetsmæssigt vist egentlig var hæderlige... - de 3 andre er vist bare for dårlig kvalitet, jeg har min dvd tænd hver dag. Sidder gerne og ser et afsnit simpsons eller futurama eller hvad det nu lige er inden jeg går i seng, og derudover ser jeg i hvert fald 3-4 film hver uge... -da jeg gik i skole så jeg sikkert også mere end det...

Har haft en Phillips afspiller der på det tidspunkt var den dyreste dvd der blev forhandlet i Elgiganten (1500, har ingen anelse om hvilken model det var) men fik at vide at de simpelthen var dårligt lavet da jeg afleverede den efter et halvt år, de to næste har været Toshiba afspillere med HDMI (nogle af de første der havde det til menneskepenge så vidt jeg har hørt - ikke at jeg har noget at bruge HDMI til lige nu) SD350 tror jeg den hedder... Den første kunne ikke læse dvd'erne efter godt et halvt års tid tror jeg det var, den sidste har virket fint til alt det sidste år (gør det sådan set stadig) men jeg har på det seneste oplevet at jeg ikke kunne sætte undertekster på visse film, og det havde jeg aldrig oplevet før, så går ud fra det er en fejl... uanset hvad kan man ikke leve med at se Star Wars med engelske undertekster hvor der står "Whistle Beep Beep" hver gang R2D2 er på skærmen... - kunne nemlig ikke ændre underteksterne overhovedet...

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Er blevet lidt lun på en Marantz DV6001,  synes det lyder som om at den har virkelig god cd-afspilning,...

-alternativt 4001, tror ikke jeg har brug for SACD, som virker som den væsentligste forskel på de to...

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Det er blevet snævret lidt ind, men vil meget gerne høre erfaringer...

Marantz DV6001    -som tilsyneladende kan alt det en dvd-afspiller skal kunne...

Denon 1930          -som skulle kunne det samme til en god tusse mindre... - umiddelbart ikke mit førstevalg da jeg ikke har tænkt mig at købe en Denon Reciever, og det skal gerne passe lidt sammen...

Thomson DTH 262E  (Eventuelt 265E som er den nye version, men som vist ikke helt er kommet til Danmark endnu...)   Helt anden pris og sikkert også kvalitet, men har ladet mig fortælle at den faktisk har overraskende god CD-afspilning, og har erfaring med at Thomson er bedre bygget end de fleste afspiller i prisklassen (Ca 1.000)

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at låne afspillere hjem fra Hifiklubben (??) men vil førsøge at få dem allesammen hjem og prøve med mit eget udstyr i løbet af et par uger... - hvis ellers man må tilbagelevere varer til Elgiganten efter de er åbnede... - ellers ryger den Thomson bare af listen... Marantzen er jeg ret sikker på at jeg kan låne, selvom jeg måske kun kan låne en 4001, men tror at kvaliteten er nogenlunde den samme, 6001'eren kan bare tilsyneladende meget mere...

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Har du aldrig hørt om garanti
Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

hehe jo, men de har endnu ikke kunnet reparere en, så jeg er bare blevet stukket en ny hver gang... (Dvs at jeg ikke har betalt for andet end en af de mange dvd-afspillere jeg ha haft...

-det er faktisk derfor jeg har taget en Thomson DVD med i overvejelserne, det er den afspiller de har i Elgiganten som jeg tror er den bedste... (Thomson har normalt udmærket cd-afspilning i forhold til prisen)

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med en brugt Denon DV-2910?
Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

I princippet behøvede den ikke blive købt brugt (Tør ikke købe elektronik brugt) - den kan fåes til det samme som Marantz'en fra ny...

Havde kigget på den, men den mangler DivX afspilning i mit hoved... - Det gør bare nogle ting noget lettere, men det er vel også derfor man har opfundet det...

- men ville det være det værd at udvidde mit budget så jeg kunne lytte til en 2930? (det er alligevel mange penge for en dvd-afspiller i mit hoved)

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Du kan få en NY Denon 2910 til 3999 hos http://www.audiosound.dk/

Der har du vist din vinder. Det kan ganske enkelt ikke gøres bedre til prisen.

Nicolai

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

I princippet behøvede den ikke blive købt brugt (Tør ikke købe elektronik brugt) - den kan fåes til det samme som Marantz'en fra ny...

Havde kigget på den, men den mangler DivX afspilning i mit hoved... - Det gør bare nogle ting noget lettere, men det er vel også derfor man har opfundet det...

- men ville det være det værd at udvidde mit budget så jeg kunne lytte til en 2930? (det er alligevel mange penge for en dvd-afspiller i mit hoved)

Hvad med brugt med garanti?

Hvis det kun er DivX du mangler synes jeg ikke det er vært den forskel for 2930.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes