| Forfatter |
|
twisted Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
der burde ikke være noget problem.
Men selvfølgelig lyder det bedre, hvis du klasker en super strømstærk forstærker foran.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min verden, har Sony ikke noget med HIFI at gøre. Når det så er sagt, så tror jeg virkelig din Sony, vil brække sig, når du først skruer op for lyden. Cervin vega, er selvfølgelig en let højttaler at drive, men Jeg vil mene du skal have fat i en større receiver, for fuld udnyttelse. De 80 watt som sony har opgivet, er bestemt ikke noget at råbe hurra for. En gammel NAD eller anden god receiver, vil til en hver tid være Sony'en overlegen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at det skal virke nedladent på nogen måde, synes jeg at man ( NAD-mand) lige skal have proportionerne i orden; måske den angivne Sony ikke just er "spitzenklasse", så kan man i givet fald roligt sige at der ej heller er megen "spitzenklasse" over de angivne CV'ere......umiddelbart tror jeg såmænd at det spiller meget godt sammen.
Jeg har selv i mine unge dage, for snart maaaange år siden, haft CV og synes at de på¨deres egne premisser spiller aldeles fremragende - men egentlig "hifi" vil jeg ikke betegne dem som. Ihvertfald er de MEGET farvede. Men de kan spille højt ( = CV-premissen)
MVH __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil godt kunne spille samme , ingen problemer .Men du vil ikke få Hi-Fi lyd ud af det .Bare du ikke spiller højre end at det lyder rent og ikke forvrænger , for så kan selv en lille forstærker tage livet af en power højtaler.
madmax
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cervin Vega er normalt kendt for at de kører med en meget lav følsomhed(driftseffekt). Dette gør at de kan spille højt selv med små forstærkere. Men kunsten er ALTID ikke at spille højere end at forstærkeren spiller rent. Ellers kan alt brændes af. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
|
Cervin Vega er normalt kendt for at de kører med en meget lav følsomhed(driftseffekt). Dette gør at de kan spille højt selv med små forstærkere. Men kunsten er ALTID ikke at spille højere end at forstærkeren spiller rent. Ellers kan alt brændes af. |
|
|
Du mener vel 'meget høj følsomhed/lav drifts effekt?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
twisted Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay men tror i disse CV'er kan spille en 30kvm stue op? Ville egentlig gerne ha haft nogen større, men har ik pladsen til dem, og har hørt de her sku ha en rigtig kraftfuld lyd i forhold til størrelse og pris? (selvfølgelig ikke så god som CV topmodeller)
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 Marts 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg godt at de kan , men bare ikke højre end det lyder godt .
madmax
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at din Sony vil komme til at sætte begrænsningen ret hurtigt. Jeg har selv ejet sådan en sony receiver, på såkaldte 5x100 watt. Jeg målte den til maks. 15 watt i stereo, dynamisk effekt. Og der arbejdede den alt hvad den kunne, og blev frygtelig varm. Det skal dog siges, at det var på nogle højttalere med lavere effektivitet, jeg mener det var 88dB. Dog ville jeg sørger for at skifte den ud til noget bedre, så er der næppe problemer med at få det til at spille godt op.
|
| Til top |
|
| |