Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny receiver og funktioner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zedechiah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Forum :)

Jeg har en oldnordisk sag af en gammel Sony forstærker. Den har egentlig tjent mig godt nok, men mangler nogle funktioner og er håbløs gammel, så nu skal den skiftes. Jeg har kig på nedenstående (den nye 520'er fra Sony), da den umiddelbart virker tilpas til de krav jeg har, men jeg tænker også lidt på at vælge storebroderen (720).

STR-DE520 http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&pr oductId=8198552921666303781

STR-DE720 http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&pr oductId=8198552921666303769

Min plan er, at receiveren skal sættes op med min Samsung HD boks fra YouSee, min PS3 Slim og min HTPC alt sammen i HDMI indgangene på den, og fjernsynet så tilsluttet HDMI udgangen. Men hvordan vil dette så virke, når forstærkeren er slukket? Kan signalet passere igennem så man fx kan se fjernsyn uden at skulle have det hele tændt, altså sender receiveren signalet igennem når den er slukket? Hvad hvis man har fx PS3 Slim og HD boksen tændt, hvilket billede viser den så på fjernsynet, og igen; kommer lyden med op i fjernsynet?

Hvad når man har forstærkeren tændt? Vil den så selv tage lyden ud, og kan den afspille den fulde ukomprimerede lyd, når jeg bruger mins PS3 Slim som BlueRay afspiller?

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, for jeg synes det er lidt forvirrende og da jeg begyndte at læse om emnet, stod der noget om at man ALTID skulle undgå HDMI Pass Through, og købe de dyrere receivere som ikke har HDMI Pass Through. Men selv Sony's topmodeller praler med at de har både HDMI Pass Trough og 3D Pass Through, og det ville de vel ikke hvis det er så ringe? Eller er det fordi producenterne bruger termen Pass Through forskelligt?

Mvh

Jonny Bøgely

Til top Vis Zedechiah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zedechiah

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jonny.

Jeg prøver gerne at svare på tingen i lidt tilfældig rækkefølge.

Når forstærkeren er tændt, og tingene er tilsluttet som du selv foreslå, så vælger du bare indgang som du altid har gjort.
Hvis du vælger HDMI 1, så hører du lyden fra din PS3 og TV'et viser billedet fra din PS3. Vælger du HDMI 2, så er det lyd og billede fra YouSee. Så tingene kan sagtens stå tændt på samme tid.

For at dette fungerer, så er det man IKKE ønsker at bruge HDMI pass through. Ellers kan forstærkeren ikke hive lyden ud af HDMI signalet inden billedet sendes videre til TV'et.

Når forstærkeren er slukket, kan TV'et stadig vise (lyd/billede) fra forstærkerens HDMI. Den vil vise det der kommer på den HDMI-indgang der sidst var i brug inden forstærkeren bliver sat i standby.
I dette tilfælde er det du GERNE vil have HDMI pass through.

Pass through er altså ikke noget du selv vælger. Det er bare den funktion der gør at HDMI signalt ryger direkte igennem selv om forstærkeren står i standby.

Uden at kende prisen, ville jeg selv vælge 720 modellen. Jeg ejer ikke et højttalerkabel der kan passe ind i de fimsede klemmeterminaler der er på 520 modellen. 720 har et par analoge indgange mere, men borset fra de to punkter, kan jeg ikke rigtig se nogen nævnværdig forskel på de to.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Zedechiah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, det gav mig da lidt overblik og bekræftede nogle af de tanker jeg selv havde gjort mig :)

Mvh

Jonny.

Til top Vis Zedechiah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zedechiah

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes