Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny Reciver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på Anthem MRX 300 eller 500.Men Onkyo og Denon skulle også være klar med noget nyt.Audessey Multi EQ XT32 skulle det nye hedde.Vil det give lydforbedring ved at købe noget med de nye kalibreringssystemer.Havde en Yamaha RX-V1065 før.Er der nogen der kender noget til dem jeg nævner.Eller har andre forslag.Pris max 20000kr.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Til max 20K ville jeg netop kigge efter de mærker, som du selv nævner. Denon AVR-4311, Onkyo 5008 (som begge har Multi EQ XT32) eller Anthem MRX-500/700. Især Onkyo 5008 har fået topkarakterer flere steder, og det ser ud til, at den foretrækkes frem for andre i prisklassen. Fx er den en del mere kraftfuld end Anthem MRX-700, og koster et par tusind mindre.

Men det hele afhænger jo også af, hvilken slags lyd du går efter. Jeg tro Anthem har en mørkere klang end Denon og Onkyo, måske med bedre stereo kvaliteter. Kun et gæt fra min side, da jeg ikke har hørt de nye Anthem receivere. Det er bare med at komme ud at lytte til de forskellige mærker :)

Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg må ud og lytte.Har en Creed 5340 som skal trække fronterne.Som er Elac højtalere.

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu har jeg ikke selv hørt Ahthem, men de ser ganske lovende ud :-) men når du nu er oppe i den prisklasse, så syns jeg også at du skulle prøve at kigge på Marantz SR 7005, Den spiller utrolig godt, har masser af overskud samt krafter, men ikke nok med at den spiller kanont godt i surround jamen så gør den det også utrolig godt i stereo. Marantz har meget fokus på at deres surround reciever også skal spille godt i stereo, dette ligger de andre mærker ikke helt så meget vægt på. men marantzen er utrolig klar og detjaleret i lyden, men lyden er også varm, så du får på ingen måde fornemmelsen af den skære i ens øre lysmæssigt.

jeg er selv en glad ejer af en Marantz SR 6003, den spiller utrolig godt og har alle de gode og dejlige enskaber som jeg søgt i en surround reciever, men som du kan se i teksten har jeg fået opgraderet forstærker med en effektfortærker, meningen bag denne opgradering var at give mine højttaler et lille løft, især mine fronter. Dette var bare for at fortælle dig om min oplevelse med Marantz og hvorfor jeg har gjort som jeg har.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Der har jeg så brugt min Creed evolution 5350 til rent stereo.Har en Stelo dac 100 og Stelo CDT 100 til afspilling af cder.Creeden var så koblet til Yamahaen så jeg brugte forstærkeren i til fronterne.Når jeg kørte surround styrede Yamahaen det.Skal ihvert fald ud og lytte noget mere.Har kun hørt lidt på Anthemen.Men Onkyo TX-NR 3008 skal der også lyttes til.Har fundet den til ca 10000kr i tyskland.Marantz bliver desværre noget sværere at lytte til.Da man kun købe den et sted i danmark.Takker for svarene. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes