Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer 1018 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shinobi_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej jeg besidder en pioneer 1018 forstærker som jeg egentlig gerne vil sælge. Der er bare det problem at når jeg smider en
sub til forstærkeren så vil den ikke finde den, regner med det måske er udgangen den er gal med, men forstærkeren er
selvfølgelig lige over 2 år gammel :-(.

Mit spørgsmål til jer er, hvad kan man tage for en forstærker med dette problem? alt andet er iorden, ser ud som ny, har kasse
kvittering. havde da håbet på at få et par tusinde da listeprisen fra ny er 6999, men tror i jeg skal få den lavet først, kan det
betale sig?
Til top Vis Shinobi_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shinobi_DK

mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

For at være ærlig. Jeg ville ikke købe en forstærker/receiver brugt, hvor dele af receiveren ikke fungerer. Slet ikke pre-out'en til en aktiv sub. Tror du skal undersøge om det er dig der gør noget forkert eller også må du til pungen og lave den.

Spørgsmålet er i det hele taget om det ikke bedre kunne betale sig at donere den til elektronikafdelingen på genbrugen og så købe en ny.

Men undersøg lige de forskellige ting.

I øvrigt skal du nok undersøge hvad fabriksgarantien er.
De ene års garanti og de 2 års reklamation er jo kun fra forhandlerens side. Mange producenter lover op til 5-10 års garanti. Så skal du muligvis selv betale for forsendelse og lign, men butikken du har købt den i vil sikkert være behjælpelig, så henvend dig først der og kig evt. også på Pioneer's hjemmeside.
Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82

Shinobi_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

okay tak for svaret.. jamen der er vel også den "almindelige" pre out som subben kan sættes til? kunne ihvertfald ikke falde
mig ind at smide en så ny og god forstærker på genbrugen :-s men må hellere lige høre om der stadig er noget garanti der
dækker så. Har nemlig dobbelt dobbelt tjekket udgangen, og den fatter bare ikke at der er smidt en sub til..

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Marts 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Den er vel ikke tankelæser ?

Inde i forstærkeren's opsætning skal du tænkeligtvis opsætte tingene korrekt - det plejer at være beskevet i brugsanvisningen.

mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Shinobi_DK skrev:
okay tak for svaret.. jamen der er vel også den "almindelige" pre out som subben kan sættes til? kunne ihvertfald ikke falde
mig ind at smide en så ny og god forstærker på genbrugen :-s men må hellere lige høre om der stadig er noget garanti der
dækker så. Har nemlig dobbelt dobbelt tjekket udgangen, og den fatter bare ikke at der er smidt en sub til..

Den almindelige pre-out????

Prøv lige at beskrive hvordan du tilslutter din sub.

Shinobi_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

jamen normalt smider jeg den i sub udgangen.. men f.eks. min harman forstærker kører jeg den gennem den pre out du ville
bruge til en effekforstærker da der ikke er en sub udgang.. kan man vel også gøre på pioneer forstærkeren?

Shinobi_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

og til jan, ja det er jeg ganske udemærket klar over, har også haft nulstillet forstærkeren uden held. Den virkede jo fint de
første 2 år..

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Det fremgår ingen steder i det du har skrevet, at subben har fungeret korrekt de foregående 2 år.

mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2011 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Shinobi_DK skrev:
jamen normalt smider jeg den i sub udgangen.. men f.eks. min harman forstærker kører jeg den gennem den pre out du ville
bruge til en effekforstærker da der ikke er en sub udgang.. kan man vel også gøre på pioneer forstærkeren?

Altså, hvis der er 2 dedikerede sub-udgange på receiveren kan man formodentlig nok. Men den dedikerede sub-udgang er jo netop til at sende LFE signal m.m.

Jeg tror under alle omstændigheder at du skal få den undersøgt, inden du forsøger at sælge den.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 19 Marts 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Gå i menuen og sæt FRONT SMALL så fordeles den dybe bas til subben, og resten til de almindelige højttalere. Delefrekvensen kan indstilles samme sted.

Som standard går Pioneer ud fra at man tilslutter ægte full-range højttalere og derfor skal der selvfølgelig ikke være noget signal til subwooferen ved stereo musik.
LFE signalet (Low Frequency Effect) fra et surroundsignal (Dolby eller DTS i alle digitale varianter) vil derimod naturligvis altid blive sendt ud gennem subwoofer udgangen.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes