Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Boston Acoustics i lille stue? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kinajumjum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 April 2015 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Er på vej i nyt højtalerkøb. Jeg bor i byen på 3. sal, og stuen er så lille som 15-16 m2.
Jeg beholder min forstærker, Sony ES9xx (glemt nr), og jeg bruger den 50% stereo, og 50% 5.1 til tv og film.
Jeg har bestemt mig for Boston Acoustics (herefter BA) som god kombi mellem pris, kvalitet, behov og design (jeg køber hvidt).

Bud nr 1)

Front: BA Soundwave XS 2.1 http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakt e-hoejttalere-boston-acoustics-xs-21-p-706.html
Bag: BA A25 http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakt e-hoejttalere-boston-acoustics-a25-p-849.html
Center: BA A25

Bud nr 2)

Front: BA A25, samt sub fra BA XS 2.1
Bag: satellitter fra BA XS 2.1
Center: BA A25 eller BA A225C

Bud nr 3)

Front og bag: BA A25
Center: BA A225C http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-centerh oejttalere-boston-acoustics-a225c-p-871.html
Sub: BA ASW 250 http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-subwoof ere-boston-acoustics-asw250-p-872.html

.... Eller en hvilken som helst kombi af ovenstående! Pointen er om et lidt større setup overhovedet kan bruges ved lav volume på 3. sal blandt
emsige underboer og naboer 😁 eller om jeg er bedre tjent - også økonomisk - med en mindre løsning? Størst er måske ikke altid bedst...
kommentarer og forslag er meget velkomne (men jeg ligger vist fast på Boston Acoustics).
Til top Vis Kinajumjum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinajumjum Besøg Kinajumjum's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 April 2015 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Snak med Hifi freaks og lån det du er interesseret i, så kan du vurdere lyden i din egen stue.

Kinajumjum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Snak med Hifi freaks og lån det du er interesseret i, så kan du vurdere lyden i din egen stue.

Super input, Thue.

Jeg er ikke meget for at slæbe 50 kg gear hjem (jeg har ikke bil), hvis en generel oplevelse herinde var, at Boston A' serie var total overkill til sådan
en lille stue.
Men tak for input, jeg tager det med i overvejelser!
Til top Vis Kinajumjum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinajumjum Besøg Kinajumjum's Websted

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2015 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Kinajumjum skrev:
thuekay skrev:

Super input, Thue.

Jeg er ikke meget for at slæbe 50 kg gear hjem (jeg har ikke bil), hvis en generel oplevelse herinde var, at Boston A' serie var total overkill til sådan
en lille stue.

Mener nu at de faktisk bringer ud...
Syntes nu at man skal tage de højttalere der falder i ens smag, især lydmæssigt og bagefter udseende... Så er det hamrende ligegyldigt om det er
overkill... Eller ej
Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Kinajumjum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2015 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Kinajumjum skrev:
thuekay skrev:
Snak med Hifi freaks og lån det du er interesseret i, så kan du vurdere lyden i din
egen stue.

Super input, Thue.

en lille stue.

Mener nu at de faktisk bringer ud...
Syntes nu at man skal tage de højttalere der falder i ens smag, især lydmæssigt og bagefter udseende... Så er det hamrende ligegyldigt om det er
overkill... Eller ej
Med venlig hilsen
Birger

Helt enig!
Med overkill mente jeg, om min forstærker overhovedet kan trække dem, ved den "lave" volume jeg gennemgående kommer til at spille ved.

Men god pointe!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes