Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Reference Skiver. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle på H4A.

Jeg synes der mangler en tråd om og med reference-skiver på Hifi4all.dk. Man kan finde tråde med div. bud på fede skiver, men ingen dedikeret reference-liste.

Det bedste ved fed musik er at dele den med andre og jeg håber at folk gider inspirere andre/lade sig inspirere ved hjælp at denne tråd

3 "regler" for at gøre det hele overskueligt:

1. Nævn 10 skiver - gerne spredt ud på flere genrer, men ikke et krav.

2. Smid et lille thumbnailbillede ved siden af hver skive, så klokkerne ringer når folk ser skiverne i pladebiksen.

3. Hold beskrivelserne korte - 10 skiver er en del og det bliver hurtigt til en længere roman at beskrive alle 10.

Håber at folk gider bruge lidt tid på dette og jeg regner med at lave et top 10-liste hvis denne tråd bliver populær (ved optælling af de skiver der optræder oftest).

Please hold alle andre kommentarer ude af tråden!

Jeg lægger ud:

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------

Radiohead "In Rainbows" Warner Music 2007: Velproduceret som altid når vi snakker Radiohead. "In Rainbows" har lyd i særklasse.

Poetry & Airplanes Germany Teitur "Poetry & Airplanes" Universal 2003: Super fed produktion, analog optagelse og mastering med nerve. Særligt 10. skæring "Shade Of A Shadow" er flot.

Thom Yorke "The Eraser" 2006 XLrecordings (Warner Music): Ligesom Radioheads produktioner generelt, er Thom Yorkes soloudspil fra 2006 en super fed produktion. Især bunden og vokalen er markant bedre end gennemsnittet. Skæring 4 "Black Swan" kan få enhver subwoofer i knæ.

TOOL "Ænima" 1996 Sony Music: Vil du have hård rock med fed lyd, så led ikke længere!
Skæring 5 "Forty Six & 2" afslører et ringe anlæg med det samme.

SEAL "Human Being" 1998 Warner Music: Strygere, guitar, Tromme og vokallyd udover det sædvanlige.

Puscifer "V is for Vagina" 2007 Sony Music: Frontmanden fra TOOL M.J.Keenan leger med elektronisk musik og denne skive har en Analog-lignende lyd der kæler for øregangene.

Esperanza Spalding "Esperanza" 2008 Heads Up: En jazzplade som bare lyder bedre og bedre jo højere man skruer op. Særligt skæring 1 "Ponta De Areia" lægger op til at membranerne skal blæses igennem.

Tori Amos "Scarlet's Walk" 2002 Sony Music: Som altid med Tori Amos er lyden på denne skive intet mindre end fantastisk.

Me'Shell Ndegéocello "Peace Beyond Passion" 1996 Maverick: En bas og trommelyd der siger farvel og tak til stortset alt hvad moderne R&B kan byde på m.h.t lydkvalitet.

Beck "Sea Change" 2002 Geffen Records: Den absolut bedst producerede cd jeg kender til! Lyden alene er grund nok til at eje denne skive. Skæring 2 "Paper Tiger" Skal opleves!

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes