| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften siger sig selv - det kunne da være ret interessant... - http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=18759
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn
Det vil da være såå fedt, hvis de gør alvor af det.
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, på sin vis ville det da være fedt...... Men er jeg den eneste der syntes at det er ved at være for meget med alle de bands/ grupper som er/ ved at gendanne sig?
Det er jo den ene genforenings koncert efter den anden og i de fleste tilfælde vil det kun være for en turne og så er det slut Så gendannelse ved jeg nu ikke om det er for de fleste, måske mere en personlig penge indsamling
Er ikke negativ over det, men undre mig bare over alle dem som lige pludselig skal spille sammen igen
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da være fantastisk hvis det er tilfældet!
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kommer jo til at mangle en. Som i så mange andre bands fra den tid der gerne vil gendannes, vil det være noget af en sensation hvis den originale besætning tropper op.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rygtet har kørt nogle måneder nu, 1. gang jeg hørte om det var det vistnok meningen at Ringos søn skulle passe tønderne. Og at opfordringen til en gendannelse først blev spiselig for Plant & Page da der kom beløb på ... noget i retning af $ 9 mill. - pr. hoved! Så der må være penge i skidtet!
Selv om jeg er håbløs fan af al deres musik, kan jeg ikke lade være med at tænke på vores egen hr. Larsen, der uden at blinke konkluderede, at en gendannelse af Gasolin, ville være in it for the money - og derfor kan han overhovedet ikke forholde sig seriøst til den snak ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også super Zep fan. De spilles næsten dagligt. Da Bonzo desværre døde, og de valgte at stoppe, fordi Zep ikke var Zep uden Bonzo, tog jeg hatten af for det. Derfor synes jeg at snakken om gendannelse, er det mest tåbelige hørt længe.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Er ikke negativ over det, men undre mig bare over alle dem som lige pludselig skal spille sammen igen
|
|
|
Jeg tror det er en indirekte følge af faldende pladesalg. Der er en stigende tendens til at folk bruger flere penge på at gå til koncerter, og færre penge på at købe musik. Derfor kan flere og flere musikere for det første tjene flere penge på at spille deres gamle musik end på opsamlinger/re-issues, for det andet (ikke mindst) tjene mere på dét end på at lave nye plader. Så kan man kalde det sell-out, men i sidste ende er meget musik jo skabt med dét formål at det skal gengives live. Et album behøver i mine øjne ikke at være et "færdigt" produkt, det kan også være en basis for at levere live-oplevelser, og det behøver der efter min mening ikke være nogen udløbsdato på.
Jeg synes personligt der er mindre sell-out i en re-union koncert, end i opsamlinger. Når det er sagt, så bryder jeg mig dog ikke så meget om f.eks. Queen's uendelige forsøg på at genoplive en feeling der reelt døde sammen med Freddie. Hvis man kan sammensætte noget der i alt væsentligt er den originale besætning, ELLER beviser at man rent faktisk har tænkt sig at føre bandet videre ved at lave ny musik (som f.eks. Genesis efter Gabriel, AC/DC efter Bon Scott osv), så synes jeg kun det er fedt at de gamle stadig gider, og giver dem der ikke var heldige nok til at leve mens de var store, en chance for at opleve den gamle musik på dén måde som den (ofte) var tiltænkt: Fra scenen.
Det største problem er vel i virkeligheden at pladsen til alle disse reunion turnéer er der fordi meget få af de navne der er opstået de seneste 10 år, reelt har langtidsholdbarheden til at nå op på dén superhelte-status som de gamle koryfæer har. Hvor mange af de bands/solister der har haft debut inden for de sidste 10 år har reelt holdbarheden til at være andet end et kuriosum om 10 år? Robbie Williams og Eminem er et par bud, men jeg synes godt nok ikke der er mange at tage af. Det er som om at plade nummer ét skal være et kæmpehit, og hvis så plade nummer to ikke er helt déroppe, så mister publikum interessen, så plade nummer tre alt for ofte slet ikke kommer. I "gamle dage" var det ganske ofte først plade nummer 3-4 stykker der slog igennem, og det betød at bands'ne havde meget mere ballast at komme med, når gennembruds-pladen skulle følges op. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Jeg tror det er en indirekte følge af faldende pladesalg. Der er en stigende tendens til at folk bruger flere penge på at gå til koncerter, og færre penge på at købe musik. |
|
|
Det er jo rigtigt ... mit budget til koncerter er vokset betydeligt de seneste ca. 10 år. Dog er vi nogle få overlevende af racen, der også stadig køber cd/dvd med det musik vi ser live og gerne går på jagt i butikkerne efter både nyt og gammelt. Koncerter er vel - skåret ind til benet - en slags reklame for bandets musik og med til at stimulere salget efterfølgende.
Og hvor har du ret mht. til at de seneste år ikke har givet os de der store musikere, der i kraft af deres spillestil, genre og karisma har formået at bide sig fast på samme niveau som 70´ernes navne. Vi ser det hver gang der er en poll om 100 bedste guitarister eller 10 bedste guitarsoli gennem tiderne - 80% stammer fra "dengang" og ingen bands, der har haft deres debut i hverken 80´erne eller 90´erne har været i stand til at slå dem af banen eller blot være mellem de 10 bedste. Selvfølgelig hænger det sammen med, at guitarrocken ikke har haft samme popularitet gennem disse år, næh det var "Absolute Music" og stakkevis af opsamlinger, der dominerede især 90´erne og dén omgang har muligvis påvirket selve ideen om at købe sin musik på cd.
Og for at blive ved trådens emne: Mht. gendannelse af LZ er det nemlig stort at få lov til at opleve dem endnu engang - hvis altså de kan stå distancen. Det bliver spændende at høre hvordan det går med en stand-in trommeslager. Jeg er nu ikke så nervøs - de 3 gange jeg har set Robert Plant solo og hvor han har givet en stribe LZ numre har det fungeret upåklageligt, så det kan kun blive bedre, flankeret af Page & Jones. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler måske også om at mange af dem som genforenes har nået en alder hvor det er nu eller aldrig (måske lige bortset fra Police) Og hvorfor skal de sidder der hjemme og trille tommelfingre. Men der 2 som "altid" har været her og ikke behøver at blive "gendannet"
Rolling Stones og Rod Stewart

__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Det er jo rigtigt ... mit budget til koncerter er vokset betydeligt de seneste ca. 10 år. Dog er vi nogle få overlevende af racen, der også stadig køber cd/dvd med det musik vi ser live og gerne går på jagt i butikkerne efter både nyt og gammelt. Koncerter er vel - skåret ind til benet - en slags reklame for bandets musik og med til at stimulere salget efterfølgende. |
|
|
Det er den traditionelle opbygning, ja - men jeg tror vi i fremtiden i større og større grad vil opleve det modsatte: Pladerne laves primært for at lokke folk til koncerterne. Det er på mange måder en lidt skræmmende tanke, fordi det kan betyde at der ikke lægges så meget (nogen vil sige endnu mindre) vægt på at pladen er et helstøbt kvalitetsprodukt der kan tåle at blive hevet frem igen og igen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere om nyheden, nu er det tilsyneladende besluttet - dog kun som én-gangs-forestilling, desværre:
http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=19386 __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
... snakken vil ingen ende tage, men her er seneste bud på en tur og et oplagt emne til Roskilde:
http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=20128 __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved nu ikke, Er selv kæmpe Zeppelin fan, men engang da jeg skrv for Ultimate-rock, kunne jeg flere gange om årt poste nyheder om en gendannelse på vej, så jeg tager det som tomme rygter, men de skalnok spille en hyldest koncert for den afdøe, det plejer de jo. Men ltså også de har været samlet efter 88, men er ikke sikker. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke Zeppelin-fan, men har lige købt Mothership, fordi de spillede den i StereoStudie! Den 1. cd er fed, rigtig fed endda, men nogle af de numre jeg husker fra min ungdom. Kan kan anbefales (cd'en - ikke min ungdom), og så er den remastered, vist nok endnu en gang, med godt resultat - der er en fin power. Ikke high-end, men med fin power og energi.
Jeg har ikke selv lyst til at genhøre de gamle grupper, da jeg synes de lyder lidt uvitale, hvilket der vel egentlig ikke er noget at sige til. Vil dog lægge øre til den sidste Rugsted/Kreutzfeldt.
I Zep's tilfælde sagde de jo selv, som ovenfor skrevet, at da deres trummerslager døde, var det ude med Zeppelin, fordi han var en ener for Zeppelin. Det kan man efterfølgende på diverse sites få bekræftet. Hvad skulle have gjort dem bedre i mellemtiden efter 30 år, og så med en ny trommeslager???? Hmmmm
Men:
Der er dels mange ældre/modne mænd og kvinder på min alder, som gerne vil genhøre, og ikke mindst dette:
Der er i dag en del unge, som synes den gamle rock musik er væsentligt bedre end den nye, som de synes indeholder tomme kalorier - dette gælder ikke mindst Zeppelin. Dem kan vi godt forstå, ik'?
Så jeg forstår godt de ældre herrer vil more sig med nogle nye koncertoplevelser, grupies!!!, mange penge osv. Hvis min kone sagde OK, ville jeg have gjort det samme __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, så har de spillet, og idag udtalte Mr. Plant at det kun var et enkelt show. Som ventet  Står i metro ekspress. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |