| Forfatter |
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Uden robert plant er det da lidt lige meget.... |
|
|
Nemlig! Og uden Bonzo er det FULDSTÆNDIG ligegyldigt - værket er fuldendt.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og nu bruges vendingen meget sandsynlig om tour-planerne:
http://ekstrabladet.dk/musik/intlmusiknyt/article1006276.ece
Vi labber det i os! Spørgsmålet er så, hvornår rygterne om, at de kommer til Roskilde´09 går i gang. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
soka skrev:
bittermand skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
Men ikke helt fuldendt alligevel, mener de selv
|
|
|
Det bør ikke ske. Af alle trommeslagere er John Bonham den, som er sværest (læs: umulig) at erstatte, og uden ham tvivler jeg på, at værket kan tilføjes noget, der kan betragtes som andet end fyld. At Robert Plant har været lunken, overfor alt andet end den enkeltstående genforeningskoncert, tjener ham til ære - det er en integritet, som er sjælden (især i rock'n'roll), og som jeg håber holder...til helvede med pengene!
| John Bonham... |
|
Describing the style of John Bonham's drumming instantly conjurs up visions of the thunderous power he created. His contributions to rock music were revolutionary, and his talent unmatched and irreplaceable. You can only imagine Jimmy Page's reaction to first seeing him in 1968, ending his search for a new drummer to form a new band, the New Yardbirds (later renamed Led Zeppelin.)
A childhood friend of Robert Plant, they played together in the 'Band of Joy', resulting in local gigs and a few studio demos. At first, Bonham was reluctant to join the well-known guitarist because of a steady gig with Tim Rose. But... the rest of history...
As John Paul Jones, Jimmy Page and Robert Plant have all stated many times, Led Zeppelin wouldn't have been half as good without him. Along with JPJ, they provided the solid foundation and backbone of the band, which made it all possible. Live performances truly showcased his abilities during the numerous improvised jams throughout every concert and of course his famous "Moby Dick" drum solo; reaching a half-hour in length at times! Immitators are usually left frustrated, since Bonham made it look so easy - not only in his playing but also in the incredible drum sound he acheived. His legendary right foot (on his bass pedal) and lightning-fast triplets were his instant trademark. He later refined his style from the hard skin-bashing approach to a more delicate wrist controlled one - which produced an even more powerful & louder sound with less effort.
His tragic passing on September 25th, 1980 immortalized his legacy forever. His only son, Jason proudly continues the tradition. Daughter Zoe also has a strong interest in music and is experimenting with her own original material. John's sister Deborah is a highly acclaimed & talented singer.
|
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
soka skrev:
bittermand skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
|
Men ikke helt fuldendt alligevel, mener de selv
|
|
|
Det bør ikke ske. Af alle trommeslagere er John Bonham den, som er sværest (læs: umulig) at erstatte, og uden ham tvivler jeg på, at værket kan tilføjes noget, der kan betragtes som andet end fyld. At Robert Plant har været lunken, overfor alt andet end den enkeltstående genforeningskoncert, tjener ham til ære - det er en integritet, som er sjælden (især i rock'n'roll), og som jeg håber holder...til helvede med pengene!
|
|
|
Jeg er enig så langt, at J B, som de tre andre, er uforlignelig. Hvis det udelukkende er et spørgsmål om at tjene penge, er det til at brække sig over. L Z vil aldrig i dag kunne svinge sig op til de højder, der eks. er dokumenteret på "How the West.."
Men.. Koncerten i London høstede flotte anmeldelser. Jeg havde engang en CD med Jason Bonham, hvor jeg, den middelmådige musik til trods, vist nok mente, han kom ret tæt på sin far mht. stil og evner. Jeg har aldrig set hverken Led Zep samlet eller nogle af medlemmerne solo live, men jeg er nysgerrig og i øvrigt en glad koncertgænger såå...
Hvis de lægger vejen forbi dk eller omegn, vil jeg gøre hvad jeg kan for at skaffe billet(ter). Vil du med? Vi lader de allerstørste forventninger blive hjemme
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
udover at John Bonham er død, så mener jeg det vil være forkert at samle bandet uden resten af de "rigtige" medlemmer. Jeg tror ikke man skal fokusere så meget på John Bonhams evner på trommerne, da de fleste musikere er meget længere fremme teknisk end de var for 30 år siden. Ikke for at nedgøre ham, men jeg tror der findes rimeligt mange trommeslagere der i dag kan levere det han gjorde den gang, set udelukkende på trommespillet. At der så mangler noget personlighed og nytænkning er en anden ting
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| udover at John Bonham er død, så mener jeg det vil være forkert at samle bandet uden resten af de "rigtige" medlemmer. Jeg tror ikke man skal fokusere så meget på John Bonhams evner på trommerne, da de fleste musikere er meget længere fremme teknisk end de var for 30 år siden. Ikke for at nedgøre ham, men jeg tror der findes rimeligt mange trommeslagere der i dag kan levere det han gjorde den gang, set udelukkende på trommespillet. At der så mangler noget personlighed og nytænkning er en anden ting |
|
|
Ja? Og det/de er?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
LZ på tour, det ville da være fedt. Der snakkes rigtig rigtig meget om John Bonham og hvorvidt de skal turnere uden ham. Hvem skrev egentlig musikken i det band? Jeg er klar over, at hr. Bonham spiller for fedt, men at bandet ikke kan spille uden ham synes jeg er synd. Det lader så også til at det er ved at bive modbevist...
Hvem var det nu der spillede trommer til koncerten der i London?
Jeg mener, der er andre bands hvor medlemmer er blevet replaced af den ene eller anden årsag, tag eksempelvis Metallica.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
LZ på tour, det ville da være fedt. Der snakkes rigtig rigtig meget om John Bonham og hvorvidt de skal turnere uden ham. Hvem skrev egentlig musikken i det band? Jeg er klar over, at hr. Bonham spiller for fedt, men at bandet ikke kan spille uden ham synes jeg er synd. Det lader så også til at det er ved at bive modbevist...
Hvem var det nu der spillede trommer til koncerten der i London?
|
|
|
John Bonhams søn. Jason Bonham. Edit: Langt hovedparten af musikken blev jo skrevet af Jimmy Page og Robert Plant, men det ændrer ikke noget ved den betydning netop John Bonham havde for deres sound. Alle fire var alt i det færdige output dengang. At det så stadig kunne gå hen at blive en stor oplevelse at se Led Zep Light i dag, er en anden sag.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så er den vist barberet ... smukke halvdel refererede, at Alex Nyborg Madsen i et interview med Robert Plant i dag, fik aflivet rygterne om sin deltagelse i et gendannet LZ.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
| Nå, så er den vist barberet ... smukke halvdel refererede, at Alex Nyborg Madsen i et interview med Robert Plant i dag, fik aflivet rygterne om sin deltagelse i et gendannet LZ. |
|
|
Robert Plant er en hædersmand! Og jeg må lige gentage: Værket ér fuldendt, og det er smukt!!! Tør øjnene og smid skiverne på fra en ende af...
PS: Brasch skrev: "...John Bonhams evner på trommerne, da de fleste musikere er meget længere fremme teknisk."
Det er lidt abstrakt, men det er hans groove (det er ikke så meget hvad, der spilles, som hvordan det spilles) INGEN kommer i nærheden af - deraf umuligheden i en gendannelse.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
hrmand skrev:
| Nå, så er den vist barberet ... smukke halvdel refererede, at Alex Nyborg Madsen i et interview med Robert Plant i dag, fik aflivet rygterne om sin deltagelse i et gendannet LZ. |
|
|
Robert Plant er en hædersmand! Og jeg må lige gentage: Værket ér fuldendt, og det er smukt!!! Tør øjnene og smid skiverne på fra en ende af...
PS: Brasch skrev: "...John Bonhams evner på trommerne, da de fleste musikere er meget længere fremme teknisk."
Det er lidt abstrakt, men det er hans groove (det er ikke så meget hvad, der spilles, som hvordan det spilles) INGEN kommer i nærheden af - deraf umuligheden i en gendannelse. |
|
|
EB kan stadig koge lidt suppe på historien: http://ekstrabladet.dk/musik/intlmusiknyt/article1076147.ece__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De herrer Page og Jones bør nok ganske seriøst overveje et andet navn end LZ, for hele foretagendet får med tiden mindre og mindre med LZ at gøre. Ellers fint, hvis de kan finde ud af at lave noget musik sammen.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Istedet for Jason Bonham ville det være oplagt at have Bill Ward bag trommerne, som der også blev talt om for 28 år siden, eller Vinny Appice kunne være oplagte valg... __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
|
De herrer Page og Jones bør nok ganske seriøst overveje et andet navn end LZ, for hele foretagendet får med tiden mindre og mindre med LZ at gøre. Ellers fint, hvis de kan finde ud af at lave noget musik sammen.
|
|
|
ENIG ! Et andet navn ,omarranger numrene, en sanger der ikke ligger for tæt på - OG FYR DEN AF !
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Robert Plant lavede med Allison Krauss er (i mine øre) bedre end Led Zeppelin. SÅ jeg vil heller have en Plant/Krauss 2 end en L.Z. tour. Det er sgu da for kedeligt i dag. En guitar, en bas, trommer, og så en sanger der nærmest lyder som han er dårlig, Nej tak. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
| Det Robert Plant lavede med Allison Krauss er (i mine øre) bedre end Led Zeppelin. SÅ jeg vil heller have en Plant/Krauss 2 end en L.Z. tour. Det er sgu da for kedeligt i dag. En guitar, en bas, trommer, og så en sanger der nærmest lyder som han er dårlig, Nej tak. |
|
|
Synes det er lidt svært at sammenligne . Men hvis du oplever Zeppelin,som de kedelige i den sammenhæng er det da vist på tide at få skiftet S.A højtalerne ud . .
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
DKsoulman skrev:
| Det Robert Plant lavede med Allison Krauss er (i mine øre) bedre end Led Zeppelin. SÅ jeg vil heller have en Plant/Krauss 2 end en L.Z. tour. Det er sgu da for kedeligt i dag. En guitar, en bas, trommer, og så en sanger der nærmest lyder som han er dårlig, Nej tak. |
|
|
Synes det er lidt svært at sammenligne . Men hvis du oplever Zeppelin,som de kedelige i den sammenhæng er det da vist på tide at få skiftet S.A højtalerne ud . .
|
|
|
Det er også planen - fra 1280 til Ranger 
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
FLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
[KLIP]Men hvis du oplever Zeppelin,som de kedelige i den sammenhæng er det da vist på tide at få skiftet S.A højtalerne ud . .
|
|
|
Har lige spillet lige spillet lidt Zeppelin for ”Lenon”. Kommentar: ”Der mangler da ikke noget” Så han kan da stilles tilfreds af et par SA1280. Så måske er årsagen alligevel i musiken J
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da et par Zep cd'er. Hvis jeg lige skal prøve at udpege mine "ynglings" med Zeppelin er det nok:
- Stairway To Heaven
- Tea For One
- We're Gonna Grove
- Dazed And Confused
- How Many More Times
- Babe I'm Gonna Leave You
- Heartbreaker
- Rock & Roll
- Since I've Been Loving You
- Black Dog
- Immigrant Song
Med Zeppelin uden Plant lyder som en dårlig joke. Trods alt.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |