Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Led Zeppelin-gendannelse på vej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Med Zeppelin uden Plant lyder som en dårlig joke. Trods alt.

Enig i,at de bør performe under et andet navn. Men er der nogen der er berettiget til at spille numre fra Zeppelins katalog, må det først og fremmest være dem der har skrevet numrene   ?

Paul MCcartney spiller jo også uhæmmet løs af Beatles kataloget . Og det går jo helt godt, selv om det max er 25% af hvad det kunne ha været  .  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Led zep uden robert plant ? Ja det lyder sku da åndsvagt. Ellers kan jeg ikke se at det er et problem at turnere som Led Zeppelin med alle 3 + ny trommeslager, nu hvor det ikke kan være anderledes.

Jeg ville sku gerne høre dem live, og da jeg er født i 1970 havde jeg ikke mulighed for at høre dem første gang.. Hørte Roger Waters i maj måned og det var en af de største oplevelser jeg har haft rent musikalsk, og selv da der blev spillet gl. Pink Floyd numre som " set the controls for the heart of the sun" løb det ikke bare koldt ned af ryggen. Det var helt fantastisk, og at opleve Police live var også helt fantastisk. Denne type musikere giver en koncertoplevelse som man ikke får ved at lytte til "mindre" bands og derfor ville jeg bestille billet med det samme hvis Led Zep tog på turne, da jeg er sikker på at det ville være en kanonoplevelse som er alle pengene værd, uanset trommeslager. Sådanne bands vælger jo heller ikke en "middelmådig" trommeslager til det, men een som kan lyde så tæt på som muligt.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Siden den gode Robert kom med sin melding, har jeg gået og luret på, hvad der nu var en passende bemærkning om selve det, at se frem til en "gendannelse". For mit ønske om at se de ske, grunder i at jeg har set Robert Plant live 3 gange: Når de gode gamle LZ numre blev leveret, havde den for live-koncerter eftertragtede ståpels gode vilkår ... selv med andre musikere i bandet. Derfor er jeg ret sikker på, at et LZ med 3/4 af medlemmerne intakte ville give noget der kommer tæt på høj rejsning og det, der følger efter ...

Bemærkningerne fra sunadio synes jeg så rammer meget godt. Det er nemlig også min opfattelse af de "store gamle bands" - mere eller mindre amputerede - har noget, som ikke ret mange nyere bands har: Substans, feeling, sammenspil osv. Kort sagt det, som giver ståpelsen på trods af, at forsanger eller andre er skiftet ud. Og når man oplever at Roger Waters med band og som det eneste originale medlem kan levere varen, så det "floyder" - ja så foretrækker jeg at være åben overfor selv et halveret LZ. 

LZ er dog noget af det største, der er sket for rocken nogensinde, så det kan være svært at forlige sig med andet end den rene vare. Men bands der dengang næsten var på omgangshøjde med LZ har jo gjort det - f.eks. Uriah Heep, Deep Purple, AC/DC, Allman Brothers Band. I tilfældet Deep Purple har det ovenikøbet været givende for bandet, at Steve Morse er kommet på i stedet for den nok-i-sig-selv-spillende Blackmore.

Edit: ... bemærkningen fra lennon om Beatles ikke at forglemme!
Og faktisk har Jimmy Page gjort det ganske godt sammen med The Black Crowes til koncerten Live At the Greek. Mange af numrene blev leveret helt med respekt for det originale og skulle LZ blive gendannet uden Robert, er Mr. Robertson (læg mærke til navne-sammenfaldet) et godt bud på en sanger, der kan matche.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Siden den gode Robert kom med sin melding, har jeg gået og luret på, hvad der nu var en passende bemærkning om selve det, at se frem til en "gendannelse". For mit ønske om at se de ske, grunder i at jeg har set Robert Plant live 3 gange: Når de gode gamle LZ numre blev leveret, havde den for live-koncerter eftertragtede ståpels gode vilkår ... selv med andre musikere i bandet. Derfor er jeg ret sikker på, at et LZ med 3/4 af medlemmerne intakte ville give noget der kommer tæt på høj rejsning og det, der følger efter ...

Bemærkningerne fra sunadio synes jeg så rammer meget godt. Det er nemlig også min opfattelse af de "store gamle bands" - mere eller mindre amputerede - har noget, som ikke ret mange nyere bands har: Substans, feeling, sammenspil osv. Kort sagt det, som giver ståpelsen på trods af, at forsanger eller andre er skiftet ud. Og når man oplever at Roger Waters med band og som det eneste originale medlem kan levere varen, så det "floyder" - ja så foretrækker jeg at være åben overfor selv et halveret LZ. 

LZ er dog noget af det største, der er sket for rocken nogensinde, så det kan være svært at forlige sig med andet end den rene vare. Men bands der dengang næsten var på omgangshøjde med LZ har jo gjort det - f.eks. Uriah Heep, Deep Purple, AC/DC, Allman Brothers Band. I tilfældet Deep Purple har det ovenikøbet været givende for bandet, at Steve Morse er kommet på i stedet for den nok-i-sig-selv-spillende Blackmore.

Edit: ... bemærkningen fra lennon om Beatles ikke at forglemme!
Og faktisk har Jimmy Page gjort det ganske godt sammen med The Black Crowes til koncerten Live At the Greek. Mange af numrene blev leveret helt med respekt for det originale og skulle LZ blive gendannet uden Robert, er Mr. Robertson (læg mærke til navne-sammenfaldet) et godt bud på en sanger, der kan matche.

Jeg er på, . . ! !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Man skal jo lige huske McCartney spiller kun de Beatles sange han selv skrev, og dermed sang for på.

Robert Plant var jo både sanger og sangskriver i Zep. Så Robert Plant kan roligt spille Zep numre i andet regi. Med af andre spiller og synger hans nummer i Zep regi skyldes kun en ting. Penge.

Page kan jo bare danne en gruppe, og spilde de Zep numre han selv var en med skriver til. Men så kom der jo ikke så mange. Altså penge.

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Page kan jo bare danne en gruppe, og spilde de Zep numre han selv var en med skriver til. Men så kom der jo ikke så mange. Altså penge.

Tjek lige krediteringerne på dine Led Zeppelin skiver igen
Hvis ikke jeg tager meget fejl, findes der TO! numre i hele deres katalog, hvor Jimmy Page ikke er enten medkomponist, eller endda ene om arbejdet. De to resterende numre er skrevet af Jones/Plant, så de vil skam også være tilladt materiale efter dine spilleregler

Men ok. Deltager Plant ikke i det fremtidige arbejde, vil et andet navn til projektet nok være på sin plads. Så er æren og moralen da i behold overfor æstetikerne.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
DKsoulman skrev:

Hvis ikke jeg tager meget fejl, findes der TO! numre i hele deres katalog, hvor Jimmy Page ikke er enten medkomponist, eller endda ene om arbejdet. De to resterende numre er skrevet af Jones/Plant, så de vil skam også være tilladt materiale efter dine spilleregler

Men ok. Deltager Plant ikke i det fremtidige arbejde, vil et andet navn til projektet nok være på sin plads. Så er æren og moralen da i behold overfor æstetikerne.

Ok, nu har jeg ikke lige krediteringer på mine 2 Zep cd'er. SÅ jeg husker bare forkert så.

Men stadigvæk mener jeg at Zeppeling med kun 2 originaler er temmelig tyndt. Lavede Plant og Page ikke noget sammen for nogle år tilbage? der kaldte de sig ikke Zeppelin. Men der havde man nok heller ikke få øjnene op for reunion tours.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 01 November 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Men bands der dengang næsten var på omgangshøjde med LZ har jo gjort det - f.eks. Uriah Heep, Deep Purple, AC/DC, Allman Brothers Band. I tilfældet Deep Purple har det ovenikøbet været givende for bandet, at Steve Morse er kommet på i stedet for den nok-i-sig-selv-spillende Blackmore.

Der er lige den ting, at, omend de ovennævnte bands også besidder stor legendestatus, så har de eksisteret i stort set alle årene siden dannelserne og har ændret sig løbende, som en naturlig og "organisk" størrelse. Et band til det bedre (ej Deep Purple), de andre til det værre. At prøve at genoplive noget 30 år og et dødt bandmedlem senere er s'gu noget andet. Og når jeg har hørt Gov't Mule færdig om nogle timer, vil jeg smide noget Zeppelin på...dét er rigeligt for mig.

KEEP ON ROCKIN'!!!

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Men der havde man nok heller ikke få øjnene op for reunion tours.

Eller reunion-$...

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
soka skrev:
DKsoulman skrev:

Ok, nu har jeg ikke lige krediteringer på mine 2 Zep cd'er. SÅ jeg husker bare forkert så.

Men stadigvæk mener jeg at Zeppeling med kun 2 originaler er temmelig tyndt. Lavede Plant og Page ikke noget sammen for nogle år tilbage? der kaldte de sig ikke Zeppelin. Men der havde man nok heller ikke få øjnene op for reunion tours.

De kunne jo kalde sig Lead Zeppelin så. Så er det også stavet korrekt

Jo de lavede noget sammen i midt/slut 90'erne og kaldte sig bare Page/Plant. Bl.a. udgav de "Walking into Clarksdale", som faktisk slet ikke er så ringe, -uden dog overhovedet at kunne tåle sammenligning med deres fortids triumfer.

En lille ekstra til dig: Da Jimmy Page dannede Led Zep på resterne af The Yardbirds, ledte han faktisk efter en sanger i stil med Rod Steward. Det blev så Robert Plant, der skulle leve op til kravet..

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Fra denne måneds GAFFA (det er rart at møde meningsfæller!):

"Ingen The Smiths uden Morrissey, ingen Stone Roses uden Ian Brown, så derfor heller ingen Led Zeppelin uden Robert Plant! At de resterende medlemmer overvejer at turnere uden Plant, er et fejltrin af astronomisk omfang. Det går måske i Black Sabbath, Judas Priest og Deep Purple, men IKKE i Led Zeppelin."

"Chris Cornell afviser Zeppelin-rygter. Det bliver ikke den tidligere Soundgarden-frontmand, der skal erstatte Robert Plant på en turné, han kalder "deprimerende"." (Ja, det er vel ordet)

Flere og flere kommer til fornuft...dejligt at se. Nu må I have mig undskyldt, for nu skal jeg høre Zeppelin med den RIGTIGE sanger og ikke mindst den RIGTIGE trommerslager!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes