Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Blue Man grup i forum hvad synes I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er lige kommet tilbage fra forum og er meget skuffet. Det som jeg har ventet på for at få en oplevelse blev i stedet stor skuffelse.

Jeg er en blueman fan, har oplevet dem 2 gange i Berlin samt i Orlando FL.

Det vi så i dag har intet med blue man at gøre, bortset fra at dem der fremtrådt også var blå, men det er sgu smølfer også.

Hvorfor siger jeg det. Først og fremest akustikken og lyden var tilgrin. De spillede alt alt for højt på højtalerne hvilket betød at den stor tromme blev næsten væk.

Derudover har de fjernet meget af de sjove ting fra de andre koncerter, så den hæng efter min mening ikke sammen.

Hvad synes i andre? Det vil være interessant at høre fra folk der har oplevet blue man før

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Hejsa.

Jeg er lige kommet tilbage fra forum og er meget skuffet. Det som jeg har ventet på for at få en oplevelse blev i stedet stor skuffelse.

Jeg er en blueman fan, har oplevet dem 2 gange i Berlin samt i Orlando FL.

Det vi så i dag har intet med blue man at gøre, bortset fra at dem der fremtrådt også var blå, men det er sgu smølfer også.

Hvorfor siger jeg det. Først og fremest akustikken og lyden var tilgrin. De spillede alt alt for højt på højtalerne hvilket betød at den stor tromme blev næsten væk.

Derudover har de fjernet meget af de sjove ting fra de andre koncerter, så den hæng efter min mening ikke sammen.

Hvad synes i andre? Det vil være interessant at høre fra folk der har oplevet blue man før

Netop vendt hjem fra Casa Horsens

Fatter ikke din kritik. Er det ikke den samme koncert vi har set ?

Synes at koncerten var alle pengene værd. Super underholdning

Hvis der er nogen som kan spille på PVC er det Blue man Group

Den stortromme sad tilmed lige i skabet! dunk, dunk - suverænt

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er sq også uenig. (så også showet i forum)

Jeg har sjældent oplevet så god lyd til en koncert!

Nu sad jeg også på 2. række, og havde nok lige så meget direkte lyd som lyd udover pa-anlæget. Men lyden var super hvor jeg sad. Det er meget sjældent til en koncert, at opleve at fx bækkener lyder som bækkener lyder i virkligheden, og det gjorde de her. (Og der var også fuld knald på trommerne)

Mht. showet som sådan var det som jeg havde forventet. Har tidligere set deres mere teater-præget show i London, så det her var noget andet. Og ja, det minder selvfølgelig meget om deres live-DVD, men hvad havde du forventet. De har trods alt kun lavet to cd´er så der er kun så mange numre at tage af. Jeg synes showet var fedt og de fik folk med på den.

At det ikke var "de originale" blue men er jo hvad det er, sådan er det jo når man ser et franchise-koncept-live-show. Men deres preformence var i top, nummerene blev spillet til UG, og de præsterede at få fuld gang i salen. Ihvert fald der hvor jeg var. (Skal selvfølgelig ikke kunne tale for andre)

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Det her var første gang jeg så BMG live, og jeg var godt tilfreds. Bortset fra de fulde aber der sad lige bag mig på række 23, så var det en meget positiv oplevelse for mig. Synes også lyden var i top (men som altid til en live koncert, al for høj). Så jeg havde til anledningen medbragt ørepropper.

Synes dog at Katja til sidste ikke heeelt gjorde det så godt

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:

Det her var første gang jeg så BMG live, og jeg var godt tilfreds. Bortset fra de fulde aber der sad lige bag mig på række 23, så var det en meget positiv oplevelse for mig. Synes også lyden var i top (men som altid til en live koncert, al for høj). Så jeg havde til anledningen medbragt ørepropper.

Synes dog at Katja til sidste ikke heeelt gjorde det så godt

/Stefan

Og på et "slag" tøj har vi...........

Nej, det er set mere overbevisende

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hvis man har oplevet BMG før( max. eksperimenteren med trommer i alle genrer) og håbede på tilsvarende oplevelse, blev forventningen ikke indfriet. Det anfægter dog ikke en professionel optræden, god lyd og alt ialt; et godt show.
- Fandt iøvrigt håndteringen af flyglets harpe ganske underholdende...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

God eftermiddag.

Gl. Jas, min ven, tusinde tak for en rigtig fin oplevelse.

Jeg var og er stadig meget begejstret for den oplevelse vi var udsat for... Jeg synes, det var en fantastisk form for totalteater og rejse i de mange mediers univers. Der var en meget fin balance i teater, musik og nærmest interaktiv deltagelse fra publikum, i samarbejde med Blue Man Group.

det er ikke sidste gang, at undertegnede vil se disse blå mænd.

God weekend til alle.

bedste hilsner

Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Så også showet i Forum.. sad på række 6, og nød virkeligt showet

Klassikerne var med, hvilket var fedt - og ja - super sød sangerinde.

Lyden var mere end fin, og hvis man er til fysiske koncert/show-oplevelse (som jeg) så var lyden i top - den store mega-trome smækkede i bukserne, og hvis det var "direkte lyd" så må den være vild tættere på. hvis det var over PAét var det stadig flot.

"Piano-harpen" var ikke så tydelig på 6. række dog.. men den er ikke så høj på DVDén heller.. så deet...

Glad for atjeg tog derind - gør det gerne igen.

Dette var (de Danske forestillinger) vist sidste gang 2.0-shows. I Tyskland hedder der 2.1 - showet, så måske er det anderledes dernede?
Og DVDén - er det ikke ver. 1.0 af showet - så vidt jeg husker?

Nå - men det er jo blot detaljer - jeg går gerne ind igen en anden gang - jeg blev underholdt efter forventning  

Mvh. Offcourse

Juppe2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hej Alle som var inde og se showet - musik hjemme er godt (selvfølgelig super på mit EGET anlæg - Men man under sig selv at gå ud og høre
en god koncert en gang mellem.

Selv har jeg et opera abbonement som "tvinger" mig på Holmen ca 10 gange om året - selvom jeg ikke er den største opera-elsker i verden, elsker
min kone og jeg at komme ud og høre musikken live (det er faktisk ikke muligt at pin-pointe 1.violinisten).

Jeg havde også en super oplevelse ved at høre Chris Minh Doky i Baresso kaffebaren på Kgs Nytorv, hvor han spillede alene med hans Ipod. Min
opfordring er derfor - Gå ud og hør musikken live istedet for at høre sinustoner og andre "test-cd´er".
Til top Vis Juppe2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juppe2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes