| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trækker min udtalelse om regioncoding på BD tilbage, der er åbenbart allerede regioncoding på alle BD afspillere.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
|
Man kan ikke omregne en pris på 1000$ i USA til ca. 6.000 kr i DK. Der kommer både told og moms oveni beløbet. Desuden sælges afspillerne oftest billigere på det amerikanske marked. |
|
|
Det er jeg godt klar over. 
Det var bare en hurtig direkte omregning af prisen. 
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om der er for tidlig, mer er der nogle der prøvet at gøre BD kodefri og kan de gøres kodefri ?
Kunne godt forstille mig at der var gjort umulig, at de har lært af hvor let det var at gøre DVD afspiller kodefri.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Ved ikke om der er for tidlig, mer er der nogle der prøvet at gøre BD kodefri og kan de gøres kodefri ?
Kunne godt forstille mig at der var gjort umulig, at de har lært af hvor let det var at gøre DVD afspiller kodefri.
|
|
|
Der er INTET der er umuligt... Blu-Ray afspillerne bliver hurtigt gjort kodefri... Ingen tvivl om det, teknikerne der laver dem bliver klogere, men det gør teknikerne der bryder dem også... Heldigvis
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok vente med at købe en BD afspiller, til at man kan købe
den kodefri eller få den lavede kodefri, da jeg stadig ville havde
valgfrihed, hvilken udgave af filme jeg ville købe.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
A media rep for the Blu-ray Disc Association recently sent us an email mentioning the Philips BDP9000/37
in it, and we couldn't find any retailers selling it at the time. Well
today we're getting reports on the availability of the player at
Wal-mart for only $898, apparently already shipping. Most other major
big box and online retailers -- we checked Best Buy, Circuit City,
Amazon, Target, Buy.com, and Newegg -- either don't have it listed at
all, or have it for pre-order only. A post at AVS Forum
notes that some Wal-mart stores may simply be selling the player before
its potential release date of November 1st, so potential buyers should
move quickly in case this was a mistake. There's also some confusion as
to whether the box is just a rebranded Samsung BD-P1000,
or if it has different parts inside; the consensus so far seems to be
that it uses the same reference design but with different video DAC ( digital-to-analog converter)
components (216MHz vs 192MHz for the Samsung). The Philips model
features a Faroudja scaler for upscaling standard-def DVDs up to 1080p
(progressive) on HDMI or 1080i (interlaced) on component, HD playback
of WMV HD (VC-1) video, HDMI and multi-channel audio outputs, a
multiformat card reader, and support for BD-ROM / BD-R / BD-RE / BD9,
DVD+/-R,+/-RW, CD-R / RW, MP3, JPEG, and HD JPEG. Another thing to note
is the reduced price when compared to the $1000 - $1300 pricetags of
the Samsung and Panasonic
players. Are we starting to see the effects of competition in the
next-generation player market? And will the availability of multiple
vendors for Blu-ray products push the price down (think economies of scale) faster or further than the effectively one-manufacturer HD DVD format? Fra http://www.engadget.com/
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
janwa skrev:
|
|
|
Der er INTET der er umuligt... Blu-Ray afspillerne bliver hurtigt gjort kodefri... Ingen tvivl om det, teknikerne der laver dem bliver klogere, men det gør teknikerne der bryder dem også... Heldigvis
|
|
|
Så er det jo godt BD som de eneste har deres nye BD+ crap format, hvor de kan ændre hele antikopisystemet fra udgivelse til udgivelse (hvilket med garanti også inkluderer regionskoder), så man skal vente på at der kommer en kodefricrack hver gang regionskoden opdateres af filmselskaberne. Og det betyder forresten også ens afspiller skal tilsluttes internettet så den kan hente de nye koder, ellers virker ens DYRT indkøbte BD film ikke overhoved 
Sikke en fantastisk Sony verden vi lever i. Nårja glem alt om backop kopier, for BD+ inkluderer også vandmærker på selve disken. Er de ikke på kopien virker den slet ikke.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Exxtreme skrev:
janwa skrev:
|
|
|
|
|
|
Så er det jo godt BD som de eneste har deres nye BD+ crap format, hvor de kan ændre hele antikopisystemet fra udgivelse til udgivelse (hvilket med garanti også inkluderer regionskoder), så man skal vente på at der kommer en kodefricrack hver gang regionskoden opdateres af filmselskaberne. Og det betyder forresten også ens afspiller skal tilsluttes internettet så den kan hente de nye koder, ellers virker ens DYRT indkøbte BD film ikke overhoved 
Sikke en fantastisk Sony verden vi lever i. Nårja glem alt om backop kopier, for BD+ inkluderer også vandmærker på selve disken. Er de ikke på kopien virker den slet ikke.
|
|
|
Uanset hvad de finder på så bliver det med tiden omgået på forskellige smarte måder... Nogle gange er det nok med en firmware opgradering af drevet, og andre gange skal der mere til... Men stol på at det sker kort tid efter de finder på noget nyt...
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Så er det jo godt BD som de eneste har deres nye BD+ crap format, hvor de kan ændre hele antikopisystemet fra udgivelse til
udgivelse (hvilket med garanti også inkluderer regionskoder), så man skal vente på at der kommer en kodefricrack hver gang regionskoden
opdateres af filmselskaberne. Og det betyder forresten også ens afspiller skal tilsluttes internettet så den kan hente de nye koder, ellers virker ens
DYRT indkøbte BD film ikke overhoved  |
|
|
Det er ikke korrekt, da netinterface slet ikke er et krav på en BD afspiller, og Samsung afspilleren har det da heller ikke (jeg tror heller ikke at
Panasonics model har).
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|