Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: YouTube er genialt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
janils skrev:

Sød kat du har Bittermand ... men jeg troede dette forum var for musik elskere og dem der kunne bruge ørerne og ikke blot se på flimrende videoer på en lille skærm? Tilsyneladende er det ikke tilfældet.   Har du nogensinde hørt hvad en god pladespiller kan? .. eller er det bare dig der er stædig og religiøs i dine holdninger?

Yep, og grammofonen fik pedalen i '95, og det har jeg IKKE fortrudt på andre leder end den økonomiske (1000 LP'er fik samme pedal ved samme lejlighed (også fordi katten på billedet syntes, at den roterende tingest, da var en interessant ting), og skulle generhverves på CD). Jeg har INTET imod vinyl, kun at jeg KONSTANT skal høre på al det fordrukne sludder, der hældes ud om CD-mediet som sådan. At man så er ved at ødelægge det i loudness-krigen er en anden sag - så langt kan vi være enige. Det er dog ikke noget, der berører mig i synderlig grad p.gr.a. min musiksmag. Jeg elsker skam musik i god lydkvalitet, men det ene BEHØVER jo ikke udelukke det andet - specielt ikke, når de ikke har ret meget med hinanden at gøre. Nej, jeg er ateist...også i HIFI-sammenhæng.

Min pladespiller og LP'er solgte jeg tilbage i 1987 og har nydt CD'en lige siden. Jeg solgte det hele selvom jeg dengang kun havde 1 CD.

Her er en anden hvad dårlig smag angår (en svensk "Elvis-klon"):

http://youtube.com/watch?v=joncSCoF8eU

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Trommeslager syrer HELT ud!

Prøv at forestille dig, at 'Smilende Sussi' med Birgit Lystager (eller enhver anden dansktop schlager) havde Keith Moon som trommeslager, ja så ville det sikkert ligne det her. Guitaristen har forresten også Hendrix-aspirationer - soloen har en UniVibe-agtig effekt, så det hele bliver ude af proportioner. Hylende morsomt:

http://www.youtube.com/watch?v=MZfVfyR5F1E&ftm=18

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Trommeslager syrer HELT ud!

Prøv at forestille dig, at 'Smilende Sussi' med Birgit Lystager (eller enhver anden dansktop schlager) havde Keith Moon som trommeslager, ja så ville det sikkert ligne det her. Guitaristen har forresten også Hendrix-aspirationer - soloen har en UniVibe-agtig effekt, så det hele bliver ude af proportioner. Hylende morsomt:

Christ hvor en trommeslager.... Et af de mest mærkværdige klip, jeg nogensinde har set.

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

"Youtube er genialt" - det er nok noget af det værste jeg nogensinde har læst på min computerskærm. Det kan godt være det bare er mig der har fået nok af den moderne digitale teknologi, ikke mindst pga. de mange nye muligheder - der er bare for meget af det gode - men især er den ofte dårlige kvalitet det største problem. Især sådan nogle unge folk som mig sluger den slags til sig, som iPod's, vilde mobiltelefoner der kan det hele og ikke mindst Youtube. Jeg er glad bare jeg slipper for den slags, så fyrer jeg op under P5'eren og så kan man bare nyde musikken uden at skulle bekymre sig om alt det der digitale stads - man har jo slet ikke brug for det - og livet er meget enklere uden haha - Ja, jeg er en ultimativ Youtube-hader, men det er mest pga. kvaliteten Konceptet er da fint, selvom jeg sagtens kan leve uden.

Jeg håber ikke jeg har skræmt livet af nogen eller gjort nogen gal i skralden eller noget - det var bare for at sætte alt det "youtuberi" lidt i perspektiv

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Youtube? Den kender jeg ikke..

Men med så mange videoer må der jo være over 1000 brugere. Jeg må hellere tjekke den ud. Mit bidrag skal også lige med så det ikke er alt for off topic

http://uk.youtube.com/watch?v=ElY5Gr845Fw 

Deo deo deo deo deo reklame.. Dum dum dum.. Dab dab dab wuhuu..

Inderfjæslift nynner i godt humør og siger over and out

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Og alt det siger jeg som datalogistuderende - det er næsten det værste  Men digital teknologi er et vidunder, sålænge man bruger det rigtigt - og det samme gælder den analoge teknologi. Trenden er bare at folk tror at den digitale teknologi kan løse alle problemer og gøre alting meget bedre, men det er bare ikke tilfældet - jeg går vel udfra at det er derfor at flere og flere hifi-freaks går over til vinylen. Det skal dog nævnes at jeg ikke er en decideret CD-hader, men jeg må indrømme at jeg primært køber min musik på vinyl og cd'erne er kun til det der ikke fås på vinyl. Youtube, mp3 osv er bandeord i min ordbog - FLAC kan lige gå, men kun til partybrug, til bilen og lign. Man må ikke glemme de fysiske medier (og deres kvalitet). Alt med måde, som man siger, og det gælder både vinylfolket og digitale tilhængere - man skal ikke lade teknologien tage magten  Til bittermand, som jeg ved er meget "bitter" mht. vinyl - jeg synes det er rigtig godt at du kæmper for cd'en, for den har altså fået for mange tæsk ifølge min mening - så dårlig er den jo heller ikke. Meeen - overdriv nu ikke - vinyl er jo også godt - uanset hvor mange gram skiverne er på. Jeg plejer altid at sige at der er ikke noget bedre end en god pladespiller og en god plade, og der er ikke noget værre end det omvendte - og cd'en er midt i mellem - den går man aldrig galt i byen med.
Men nu må vi jo hellere stoppe med sidesporet og lade youtube-folket fortsætte i deres tråd

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

http://www.youtube.com/watch?v=i6pjbZHX8HA

Genialt nummer

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt et klip, der meget godt viser min holdning til Youtube. På den ene fantastisk, at man kan se et sådan klip, man aldrig ville have mulighed for at se før Youtube. På den anden side er lydkvaliteten ufatteligt ringe.

Selve klippet er taget fra Jay Lenos talkshow i USA, hvor Neil Diamond synger hans fremragende sang "Delerious love" fra 2005 pladen 12 songs, og får hjælp af selveste Brian Wilson (liveversionen her er endnu bedre end udgaven med Brian Wilson, der var bonus på deluxeudgaven af 12 songs).

Men som sagt lydkvaliteten er en katastrofe...

http://www.youtube.com/watch?v=8QMy5R092d0

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

pvh1987

Eller også er det bare dig som ikke er særlig genial og ikke har forstået at udnytte YouTubes muligheder? ;)
Vi kan godt blive enige om at kvaliteten ikke er den bedste på mange af videoerne, men til gengæld er det et uundværligt stykke værktøj, når du leder efter f.eks. gamle sange o.lign. som du gerne vil have på cd/vinyl. :)

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2008 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at en klassiker er blevet glemt i farten, så her i en lidt alternativ version...

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 24 August 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

faldt over denne wip hp med lidt youtube lir

http://jkg.dk/wip/youtubejukebox/

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Tjek denne her! Den er fan'me morsom:

http://www.youtube.com/watch?v=gr9endKXUSM

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvor er der altså meget smukt derude.

Jeg hører til en af dem, der elsker youtube. Jegw bruger den ofte, når jeg hører om et nyt band. Så går jeg ind og undersøger om det er noget for mig eller ej. Og så selvfølgelig for at se at det underlige der findes.

Dette er et af mine yndlingsklip:

http://www.youtube.com/watch?v=bpV5InLw52U

Måske de kunne bruge den koreanske trommeslager. Ham var jeg vild med!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes