Jeg købte i november sidste år, på baggrund af en stribe fantastiske anmeldelser, en Yamaha RX-V1900 receiver hos Cinemagic - en af de sidste de havde.
Uden at tærske langhalm på en historie jeg (desværre uden udbytte) har fortalt adskillige gange på AVS, AVF og andre AV-fora, så er det korte at et lange at netop denne Yamaha-model tilsyneladende har kompatibilitetsproblemer med Xbox 360.
Det drejer sig om små (halve sekunder) lydudfald i visse spil (dvs. ikke film og musik), grundet Xboxens lidt mystiske måde at outputte Dolby Digital. Der er altså ikke noget i vejen med V1900'eren overhovedet - hvis man da ikke lige slutter en 360 til den.
Det gør jeg desværre, og da op mod 60% af min lyttetid bruges på gaming, så ser jeg efterhånden ingen anden udvej end at sælge forstærkeren. Det er med blødende hjerte, for det er en virkelig fed receiver, der både har power, musikalitet og funktioner som få andre i prisklassen - og så er den efterhånden umulig at opdrive.
Det skal understreges at den ikke er til salg endnu, da jeg lige vil teste et par løsningsforslag, og derefter kontakte CineMagic for at se om vi kan finde en løsning (evt. bytte, og så køber jeg noget nyt grej hos dem). Dog vil jeg gerne allerede nu orientere mig vedr. hvad jeg kan forvente at få for den, skulle jeg ende med at sælge til en privat.
Den er som nævnt købt i november 2010, er i perfekt stand, med alle manualer, etc. samt original emballage og naturligvis kvittering.
Originalprisen var 6500,- (og det koster den stadig) - hvad tror I jeg kan få for den i dag?
Venlig hilsen
Andreas