Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Skambud? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne give dig ret i, at det med skambud kan være problematisk, da det er jo er et definitionsspørgsmål, hvornår man mener, at man skambyder.

Generelt synes jeg at det er et større problem, når man har en vare til salg og har sat en minimumspris eller et HBO, og at folk så ikke respekterer dette. Det er spild af begge parters tid.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Sæt den realistiske pris du højest forventer for varen og forvent et bud der ligger under. Du kender selv din smertegrænse. Uanset pris vil der altid komme bud under din smertegrænse. Så må du blot afslå. Husker tydeligt engang efter at have sat prisen ned til mindste pris som var 11000,-. "jeg har kun 10000,- i pungen ". Mit svar " du må ud og samle flasker". Kunne ikke lade være. 

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Husker tydeligt engang efter at have sat prisen ned til mindste pris som var 11000,-. "jeg har kun 10000,- i pungen ". Mit svar " du må ud og samle flasker". 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

I min verden, er der IKKE noget der hedder skambud. Et bud til mig  er et bud og er det for lavt krummer jeg ikke tæer, men ignorérer det blot. Hvis nogen skriver "skambud " / "latterlige bud"  og andet i den dur, springer jeg de annoncer over til hver en tid. Så er det vist på plads

Jamen jamen dog. Hvorfor gør du det så til et problemWink

Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne også godt tænke mig, at folk ville læse annoncerne grundigt. Og så selv lave research på nettet istedet for at
ringe/skrive og stille spørgsmål, som de udmærket selv kunne have fundet svar på.

Hvor svært er det lige at slå fabrikant og modelnummer op i google?

Eller det helt dumme spørgsmål: Kan du sende den? Ja der står ligesom in annoncen sendes med postdk - sælger
betaler fragt. Ufatteligt.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
hitachi skrev:

I min verden, er der IKKE noget der hedder skambud. Et bud til mig  er et bud og er det for lavt krummer jeg ikke tæer, men ignorérer det blot. Hvis nogen skriver "skambud " / "latterlige bud"  og andet i den dur, springer jeg de annoncer over til hver en tid. Så er det vist på plads

Jamen jamen dog. Hvorfor gør du det så til et problemWink

Jens

Vil høre andres mening om det. Det er vel rimeligt nok

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Jeg kunne også godt tænke mig, at folk ville læse annoncerne grundigt. Og så selv lave research på nettet istedet for at
ringe/skrive og stille spørgsmål, som de udmærket selv kunne have fundet svar på.

Hvor svært er det lige at slå fabrikant og modelnummer op i google?

Eller det helt dumme spørgsmål: Kan du sende den? Ja der står ligesom in annoncen sendes med postdk - sælger
betaler fragt. Ufatteligt.

Helt enig.

Også, kunne du ikke lige tage en billedeserie fra alle vinkler

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

hehe godt topic

Som sælger er jeg personligt træt af de mange useriøse henvendelser man får. "Jeg er er interesseret men er lige i England
kommer hjem om 14dage" og så hører man ikke mere. Rabat skal folk da ha' så sætter altid prisen en smule højere end
smertegrænse. Skambud modtager gerne en sviner

Som køber undrer det mig at folk sjældent er med på lidt prutteri eller idet hele taget forstår konceptet. Jeg byder da altid lavere
end jeg vil give og forventer da en lille korrespondance med lidt frem og tilbage. Måske er det fordi jeg er fra nordjylland.

Oftest misforstår folk blot og siger nej istedet for at presse mig lidt. Det er sguda det sjove ved en handel at finde en pris man
kan enes om

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ja, der kan være mange ting der undrer eller irriterer når man bevæger sig ind på KSB, enten af nysgerrighed eller for at KSB.

Her er lidt af hvad jeg har gået og samlet sammen gennem årene:

Det irriterer mig grænselæst, ja, jeg bliver nærmest agressivAngry, når man efter flere emails frem og tilbage pludseligt ikke hører mereConfused. Så er man åbenbart kommet med en oplysning som ikke passer køber/sælger. Så vær venlig at afslutte korrespondancen på en ordentlig måde.

For en måned siden havde jeg et sæt højtalere til salg, som nogle stykker havde drømt om hele livet og bare måtte eje. Dagen efter efter en god samtale med en "køber", og efter han lige havde clearet med "chefen", fik han efterskat, og dagen efter igen, havde han fået andre forpligtelser, ja, livet er s.. uforudsigeligt.

Start  altid mailen med et "Hej" og afslut med en hilsen og navn, vi er vel dannede mennesker.

Eller når der står i annoncen, at det står som nyt og fungerer 100% perfekt, lige bortset fra et par...

Tålmodighed er også en dyd. Jeg lader gerne annoncen løbe, indtil der dukker en seriøs køber op, og det gør der altid. Ikke noget med at panikke efter nogle dage, og genindrykke eller sænke prisen. Det handler bare om, at sælger og køber er der på rette tid og sted.

Jeg har også flere gange oplevet, at køber bare kommer, og betaler prisen - sådanClap.

Jeg synes ikke det er helt tosset med en billedserie, især hvis det ikke står som nyt. Selvom "som nyt" vel egentligt ikke kan gradbøjes, er det ikke desto mindre ofte tilfældet.

Nå, jeg kom vist også lidt uden for emnet et par gange, men sådan er det når man bliver varm, og hjemismanden bimler udenfor

Med venlig hilsen

PS: Ransag gerne jeres små hjerner for diverse oplevelse på KSBWink

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

beta skrev:
Ja, der kan være mange ting der undrer eller irriterer når man bevæger sig ind på KSB, enten af nysgerrighed eller for at KSB.

Det irriterer mig grænselæst, ja, jeg bliver nærmest agressivAngry, når man efter flere emails frem og tilbage pludseligt ikke hører mereConfused. Så er man åbenbart kommet med en oplysning som ikke passer køber/sælger. Så vær venlig at afslutte korrespondancen på en ordentlig måde.

For en måned siden havde jeg et sæt højtalere til salg, som nogle stykker havde drømt om hele livet og bare måtte eje. Dagen efter efter en god samtale med en "køber", og efter han lige havde clearet med "chefen", fik han efterskat, og dagen efter igen, havde han fået andre forpligtelser, ja, livet er s.. uforudsigeligt.

Start  altid mailen med et "Hej" og afslut med en hilsen og navn, vi er vel dannede mennesker.

Eller når der står i annoncen, at det står som nyt og fungerer 100% perfekt, lige bortset fra et par...

Tålmodighed er også en dyd. Jeg lader gerne annoncen løbe, indtil der dukker en seriøs køber op, og det gør der altid. Ikke noget med at panikke efter nogle dage, og genindrykke eller sænke prisen. Det handler bare om, at sælger og køber er der på rette tid og sted.

Jeg har også flere gange oplevet, at køber bare kommer, og betaler prisen - sådanClap.

Jeg synes ikke det er helt tosset med en billedserie, især hvis det ikke står som nyt. Selvom "som nyt" vel egentligt ikke kan gradbøjes, er det ikke desto mindre ofte tilfældet.

Nå, jeg kom vist også lidt uden for emnet et par gange, men sådan er det når man bliver varm, og hjemismanden bimler udenfor

Med venlig hilsen

Jeg synes også det er helt i orden, at folk spørger om billeder. Der er jo mange tilfælde, hvor folk ikke har mulighed for at afhente og se varen, før de køber den, så derfor er et par billeder på sin plads. Og hvis varen har nogle skrammer eller ridser, så er det nu meget rart, at kunne danne sig et indtryk af, hvor slemt det er, uden at skulle land og rige rundt. Det kan jo spare både sælger og køber tid, hvis man allerede kan afgøre ud fra et par billeder, at varen er i for dårlig stand til, at man vil købe den.

Men det er rigtig træls, når folk henvender sig og spørger efter specifikke informationer og billeder fra bestemte vinkler. Og når man så har taget billederne og har svaret på deres spørgsmål, så hører man ikke fra dem igen. Folk kunne i det mindste bare melde ud, at de alligevel ikke er interesserede, så man ikke sidder og afventer svar fra dem.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
beta skrev:

Med venlig hilsen

Jeg synes også det er helt i orden, at folk spørger om billeder. Der er jo mange tilfælde, hvor folk ikke har mulighed for at afhente og se varen, før de køber den, så derfor er et par billeder på sin plads. Og hvis varen har nogle skrammer eller ridser, så er det nu meget rart, at kunne danne sig et indtryk af, hvor slemt det er, uden at skulle land og rige rundt. Det kan jo spare både sælger og køber tid, hvis man allerede kan afgøre ud fra et par billeder, at varen er i for dårlig stand til, at man vil købe den.

Men det er rigtig træls, når folk henvender sig og spørger efter specifikke informationer og billeder fra bestemte vinkler. Og når man så har taget billederne og har svaret på deres spørgsmål, så hører man ikke fra dem igen. Folk kunne i det mindste bare melde ud, at de alligevel ikke er interesserede, så man ikke sidder og afventer svar fra dem.

Men det er rigtig træls, når folk henvender sig og spørger efter specifikke informationer og billeder fra bestemte vinkler. Og når man så har taget billederne og har svaret på deres spørgsmål, så hører man ikke fra dem igen. Folk kunne i det mindste bare melde ud, at de alligevel ikke er interesserede, så man ikke sidder og afventer svar fra dem

Det var lige det som var min pointe og spild af folks tid. Så helt enig i din betragtning Wildstyle

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Alt det med annoncer herinde er op til den enkelte at vurdere. Nu kan jeg tale for min egen person, (da jeg er forretnings mand), men jeg har flere ting til salg herinde nu, bla. en hel del AudioQuest kabler Jeg kan f.eks. nævne flere som bød på mine AQ KingCobra. Nyprisen var 1829,- og jeg sælger det for 900. Så bød folk hhv. 100, 200 og 450,- Altså hvor f.... er man henne i verden så. Så skal man måske kigge sig efter noget, i stedet for sådan noget PIS altså. Og den der med "går den så går den", den holder bare ik.

Har også en anden historie, om noget privat brugt elektronik. Kender en der skulle sælge en forstærker og nogle højttalere, og da så vedkommende kom hen til sælger, efter en tur tværs over landet, havde de aftalt 16k for det hele på forhånd. Da så han kom, havde han kun taget 14k med, fordi han håbede han kunne prutte sig til resten. Det gad sælger ikke gå med til, og han ville ikke betale de sidste 2k (som de ellers havde aftalt), hvorefter han blev p***esur, og kørte hjem uden ht.

Jamen for f.... mand - hvad er folk for nogle nærig pinde. Hvis i ikke kan betale, så se jer efter noget billigere.

Jeg prutter selv om prisen, og er relativ god til at forhandle om tingene, men jeg byder aldrig urealistisk meget under prisen.

PS; er sgu ved at være træt af KBS.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Jeg prutter selv om prisen, og er relativ god til at forhandle om tingene, men jeg byder urealistisk meget under prisen.

PS; er sgu ved at være træt af KBS.

Men udover trykfejlen er jeg enig i hvad du skriver!

EDIT: Damn, du nåede at rette det inden jeg postede... hehe.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Og folk skal sgu da være glade for at sælger har taget størstedelen af tabet!!!

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
[...]

Har også en anden historie, om noget privat brugt elektronik. Kender en der skulle sælge en forstærker og nogle højttalere, og da så vedkommende kom hen til sælger, efter en tur tværs over landet, havde de aftalt 16k for det hele på forhånd. Da så han kom, havde han kun taget 14k med, fordi han håbede han kunne prutte sig til resten. Det gad sælger ikke gå med til, og han ville ikke betale de sidste 2k (som de ellers havde aftalt), hvorefter han blev p***esur, og kørte hjem uden ht.

[...]

Det har jeg også været ude for. Det hele var planlagt, køber skulle hente højttalerne hos mig, prisen var fastlagt og alting var på plads.

Køber ankommer som aftalt, vi får snakket lidt om højttalerne, han får kigget lidt og får hørt sit medbragte musik på dem. Han bekræfter, at han synes godt om dem og at han gerne vil gennemføre købet. Vi pakker højttalerne ned og da vi er færdige og han skal til at betale, så starter han ud med at ville have et afslag på 1.500,- kr. af den allerede aftalte pris.

Jeg gjorde alt hvad jeg kunne, for at lægge skjul på mine frustrationer, takkede pænt nej og gjorde det klart for ham, at vi allerede havde aftalt en pris og at den ikke var til yderligere forhandling. Alligevel blev han ved med at prøve at slå af prisen, han ville bare have afslag i pris, også selvom det kun skulle dreje sig om 200,- på en vare, som trods alt kostede i omegnen af 12.000,- kr. Men jeg var stædig og holdt fast i den aftalte pris - og han endte med at betale den, selvom det bestemt ikke passede ham.

Det var en rigtig ærgerlig oplevelse, for det endte med at blive en yderst akavet handel for begge parter. Og det hele ville have kunne være undgået, hvis bare han havde betalt den aftalte pris fra start.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
Krisen har jo også været hård ved mange de sidste par år. Stort set samtlige købere, og en mindre del af sælgerne har været ramt af den. Meget af det dyre grej er forsvundet fra brugtmarkedet de sidste par år, så sælgerne må jo have råd til enten at beholde tingene, eller kassere dem .

Nej de sælger det bare udenfor dk og får mere for det, det er lidt synd for alt det gode brugte udstyr forsvinger fra dk.

Jeg har personligt solgt rigtig meget brugt udstyr til tyskland holland italy spain, polen, har en list med folk der søger, så for det meste så er udstyr jeg får ind solgt med det samme og få aldrig skam bud udefra, de giver normalt den pris jeg forlanger.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Præcis. Godt du holdte fast. Når folk henter noget hos mig, ofte langt væk fra hvor de bor, så hvis de begynder at snakke prisen ned på en allerede aftalt go pris, så siger jeg, "det var da en skam du kørte så langt".

Men er normalt villig til at forhandle på det meste. Jeg bruger ikke rigtig den der med at skulle ligge lidt ekstra til, men giver alligevel gerne lidt rabat. Det høres til købmandsloven  Eksempelvis kan nævnes, at jeg næsten lige har solgt min BenQ W6000 projektor. Havde sat den til salg for 10k, og sælger bød 9k, hvorefter jeg sagde 9500,- Så endte det med at vi mødtes på midten 9250,- Så skrev sælger et par dage senere (han skulle lige overveje det), og ville høre om jeg var til at forhandle med yderligere. Så gav jeg ham 50,- mere i rabat. Da han så kom og hentede den, var der ikke noget prutten og spørgen, han betalte de 9200,- og vi begge var tilfredse.

Jeg har ikke noget problem i at folk prutter LIDT ekstra om prisen uden ved sælger, men hvis der gives afslag, så respekterer jeg det altid. Man skal vurdere om man vil handle inden man tager afsted.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt følge at man som køber kan vælge at forsøge at presse prisen, men jeg gider ikke høre på de dumme argumenter, så som at man ikke har råd til mere, eller at varen blev solgt billigt på en messe så prisen må være den samme (så skulle vedkommende da endelig have købt på messen).

Men jeg kommer aldrig til at forstå at selv om prisen allerede er tydeligt under hvad der ville være en yderst fornuftig brugtpris, så skal citronen lige presses lidt mere. Stakkels den sælger der føler sig så økonomisk presset at pengene bare skal ind hurtigst muligt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om den har været nævnt, men jeg har et par gange haft en køber, der lige har fundet noget tilsvarende på den anden side af jorden og til en lidt lavere pris.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det bare irreterende at have en annonce hvor man skriver bud modtages. Så kommer spørgsmålet " hvad havde du tænkt dig ". Så svarer jeg " du kunne jo prøve at komme med et bud og se om vi kunne blive enige" kartofflen føles varm. Svar igen " du sætter prisen " man sætter en så attraktiv pris som man føler muligt. Køber spørger så pludselig til varen og hvordan den/det lyder. Inderst inde føler jeg det er spild af folks tid. Omvendt spørgeteknik. Først drejer det sig om pris og snakken drejer pludselig over i noget andet, var kunden klar over eller vidste han reelt noget om varen inden han sendte sin mail ? 

Man tilbyder at lytte til varen først og inviterer vedkommende indenfor. Så kommer slutreplikken

Tænker lige over

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes