Emne: Skambud? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 19 Februar 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
|
Skambud ignoreres, hvad er der galt med den udmelding????? Jo, der er folk på KBS med en urealistisk holdning til værdien af deres brugte produkter, man kan jo bare springe over :-) Havde en postiv oplevelse, hvad det angår. Satte et par Gryphon GuidelineII kabler tilsalg til en virkelig fair pris for noget tid siden, fik en mail tilbage med et bud, der bare ikke var i orden, skrev tilbage til "køber" om det virkelig kunne passe, at der altid skulle pruttes useriøst på KSB, hvorefter han skrev tilbage og undskyldte sit bud, og absolut gerne ville købe til den pris, der var sat. Har efterfølgende kommunikeret med ham omkring lyden af dem, og han var overordentligt tilfreds og takkede mange gange for en god handel. Jeg tog for en gangs skyld "tyren ved hornene" og endte med at få en positiv oplevelse ud af det.  
|
|
|
Jeg havde en tilsvarende oplevelse med en Gamut D200, jeg havde til salg til en rimelig pris. Der var en fra Sverige, der var interesseret og jeg var ved at finde en transportpris for at få enderne til at mødes. Så løb der et bud ind 25-30% under min pris og jeg svarede med en irriteret afvisning.
Jeg besindede mig lidt og skrev igen, at jeg ville gå 500 ned i pris mod afhentning hos mig - ellers røg den til Sverige til udbudsprisen. Jeg ville godt gå lidt ned i pris for at slippe for besværet med at sende. Efter et par mails frem-og-tilbage i en positiv tone, fik jeg dem overbevist om at der ikke var noget at gøre. Samme dag kom der så 2 ungersvende og hørte og købte til den aftalte pris. Jeg fik også lige solgt et par kabler - som de nu fik til en meget rimelig pris.
Men basalt set forstår jeg ikke tankegangen hos skambyderne. Hvis der er noget der er sat til salg til fx. 17.000 - tror de så man vil sælge til 10.000? Og buddet er altså for lang fra prisen til at "mødes på midten". Som jeg skrev til en - jeg vil nok hellere sætte prisen ned til 16.000 og derefter måske 15.000 og så se hvad der sker...
Men moralen af min Gamut-oplevelse er måske, at prøve en dialog i stedet for at blive irriteret ovre urealistiske bud - også selvom det kan være svært. (men det hjælper lidt at have en anden byder i baghånden).
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes også at sælger skal tage/forlange en realistisk pris, har eks. set et apparat til salg til en noget højre pris end en magen til på forummet.I øvrigt sælges de normalt ikke til den høje pris han der forsøger sig med. Hvis sælger skriver skambud frabedes og så skriver pris 9999kr eller 1234kr er det lidt svært at være køber, hvordan definerer man skambud?? Det kan også være svært at være sælger, mange vil helst bytte og det er jo ikke altid lige interessant.  Den der med at en del lige vil prøve ting af og tror at det som reel kan gøres uden tab, hvor kan man de andre steder, næsten alt taber i værdi med tiden sådan er det bare.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes personligt at det er skide irreterende og provokerende hvis folk skambyder til langt under værdien, har pt et sæt martinnlogan vantage
til salg til 29.000 og får så et bud på 12.000, det synes jeg er latterligt og totalt urealsitisk at sælge dem for, jeg har skrevet venligst kun seriøse
henvendelser buddet var gennem dba.dk
Jeg tror der bare er folk som gerne vil lege med på de dyre produkter men ikke er parate til at betale, jeg ved ikke om folk tror man står og er
totalt desperat eller hvad men folk burde ha realitetssans
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Jeg synes personligt at det er skide irreterende og provokerende hvis folk skambyder til langt under værdien, har pt et sæt martinnlogan vantage til salg til 29.000 og får så et bud på 12.000, det synes jeg er latterligt og totalt urealsitisk at sælge dem for, jeg har skrevet venligst kun seriøse henvendelser buddet var gennem dba.dk
Jeg tror der bare er folk som gerne vil lege med på de dyre produkter men ikke er parate til at betale, jeg ved ikke om folk tror man står og er totalt desperat eller hvad men folk burde ha realitetssans |
|
|
------------------------------------------------------------ ---------------------------
Har set et sæt Martin Logan Vantage til 18.000 kr brugt og 100 % iorden.... Sååhhh om det lige er SÅ urealistisk med 12 kgkr. i bud ? Illustrerer meget godt , at sælgers vurdering og købers vurdering ikke altid er den samme 
Dyre produkter ? SÅ dyre er de vist heller ikke... Har da haft kabler der kostede lige så meget som et sæt Vantage 
Kan se du allerede er i gang med at "grisse" budgiveren til ,fordi i ikke havde samme opfattelse af prisen... Du er et godt eksempel på, hvorfor det kan være svært at byde på tingene.. Hvis det er så rædselsfuldt at modtage bud du ikke synes om , hvorfor skriver du så ikke bare "Minimum XX antal kroner" ? Og alle der byder under. ignorérer du bare... 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Jeg synes personligt at det er skide irreterende og provokerende hvis folk skambyder til langt under værdien, har pt et sæt martinnlogan vantage til salg til 29.000 og får så et bud på 12.000, det synes jeg er latterligt og totalt urealsitisk at sælge dem for, jeg har skrevet venligst kun seriøse henvendelser buddet var gennem dba.dk
Jeg tror der bare er folk som gerne vil lege med på de dyre produkter men ikke er parate til at betale, jeg ved ikke om folk tror man står og er totalt desperat eller hvad men folk burde ha realitetssans |
|
|
De personer som byder 12k har ingen penge alligevel når det kommer til stykket. Det er til grin og latterligt. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De personer som byder 12k har ingen penge alligevel når det kommer til stykket. Det er til grin og latterligt.
[/QUOTE]
DET var da en underlig udmelding 
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hitachi jeg synes din udtalelse er underlig, du har haft kabler der kostede det samme? En noget arrogant udtalelse, Flot, du er vel nok sej.....
50.000 for et sæt ht er ikke et dyrt sær ht??, jeg har aldrig set vantage til 16.000 og kigger dagligt efter Martin Logan så den udtalelse kan jeg
ikke bruge til noget som helst.... det var nok 16.000 stykket, alt det der med der har på et tidspunkt stået det ene og det andet kan jeg ikke bruge
til noget.... Og sjovt at du lige kan huske det tilfældigvis du må ha en god hukommelse....
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så alle der har dyre kabler er "seje" , ment sådan lidt nedladende ? Også dem med dyre BMW osv osv ? Tror nu nok alt her i livet er en prioritering af de ting man har.
Tror jeg stopper her.. Bryder mig ikke om din nedladende facon at skrive på.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy og hitachi: Kan I ikke finde en anden baggård og p***e om kap i? Bagefter kan I vel enes om en pris på de der Vantage, så I begge er glade.
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Så alle der har dyre kabler er "seje" , ment sådan lidt nedladende ? Også dem med dyre BMW osv osv ? Tror nu nok alt her i livet er en prioritering af de ting man har.
Tror jeg stopper her.. Bryder mig ikke om din nedladende facon at skrive på.
|
|
|
En bmw er ikke dyre end en skoda, på sigt sparre du penge ved atkøre BMW, sådan kan man også se på det.
Men tag nu i dne blå avis, folk byder og byder og når man sige ja til deres bud så høre man ikke mere fra dem, så der sidde nok mange der keder sig.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke alle med BMW, kun dem som føler trang til at skrive "Jeg har da haft en BMW som kostede mere end dit hus" er lidt
nedladende...
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
Så alle der har dyre kabler er "seje" , ment sådan lidt nedladende ? Også dem med dyre BMW osv osv ? Tror nu nok alt her i livet er en
prioritering af de ting man har.
Tror jeg stopper her.. Bryder mig ikke om din nedladende facon at skrive på. |
|
|
Jeg synes dine udtalelser taler for sig selv, og det irreterede mig at du netop kom på banen med at du mener og ha set et sæt til 16.000 det ved
jeg jo ikke passer og så er vi tilbage ved de urealistiske priser, der stod for en uges tid siden et andet sæt til 30500 ved ik om de stadig står der,
men kan ikke bruge din udtalelse til noget og det var nok 16.000 pr srk det passer bedre, hvis man har noget til salg til 29.000 uanset hvad er det
nok i det leje man vil sælge og ikke under det halve, hvis man som køber ikke vil betale i det leje og der står kun seriøse henvendelser ser jeg
12.000 som et provokerende skambud..... __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Hvis det er så rædselsfuldt at modtage bud du ikke synes om , hvorfor skriver du så ikke bare "Minimum XX antal kroner" ? Og alle der byder under. ignorérer du bare... 
|
|
|
Så er vi vel igen tilbage ved trådens start - er det ok at skrive "skambud frabedes" Jeg kan godt følge den med at man har en nedre grænse, men man kan jo ikke skrive "pris = 20000, mindstebud 16000" - det synes jeg virker useriøst. Jeg oplever også ofte at min egen grænse flytter sig meget hurtigt - en venlig henvendelse kan godt give lidt rabat, mens de frække ikke får en lillefinger - grænsen flytter sig faktisk opad.
Men ja, det man selv mener er skambud kunne man jo vælge at ignorere, men så får man sikkert yderligere en henvendelse om hvorfor man ikke svarer.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
hitachi skrev:
Hvis det er så rædselsfuldt at modtage bud du ikke synes om , hvorfor skriver du så ikke bare "Minimum XX antal kroner" ? Og alle der byder
under. ignorérer du bare... 
|
|
|
Så er vi vel igen tilbage ved trådens start - er det ok at skrive "skambud frabedes" Jeg kan godt følge den med at man har en nedre
grænse, men man kan jo ikke skrive "pris = 20000, mindstebud 16000" - det synes jeg virker useriøst. Jeg oplever også ofte at min egen grænse
flytter sig meget hurtigt - en venlig henvendelse kan godt give lidt rabat, mens de frække ikke får en lillefinger - grænsen flytter sig faktisk
opad.
Men ja, det man selv mener er skambud kunne man jo vælge at ignorere, men så får man sikkert yderligere en henvendelse om hvorfor man
ikke svarer. |
|
|
præcis! man kan ikke skrive flere priser, der er en pris man må gå udfra, man kan ikke skrive 20.000 min 16.000 det giver jo ingen mening for så
er prisen jo 16.000 og det er unødvendigt at skrive de 20.000, der er også forskel på hvordan man fremlægger et langt lavere bud, hvis folk bare
skriver byder 10.000 kr er useriøse... __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor svært er det at IGNORERE div. skambud?
__________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik j skrev:
| Hvor svært er det at IGNORERE div. skambud? |
|
|
Du har ret, man burde bare kunne ignorere det, jeg synes bare det er skideirreterende __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Ikke alle med BMW, kun dem som føler trang til at skrive "Jeg har da haft en BMW som kostede mere end dit hus" er lidt nedladende... |
|
|
Ja nu er mit hus ikke ret dyrt da jeg købte det, så det tror jeg gerne.
Men du ved hvad jeg mener.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Wymax skrev:
hitachi skrev:
Hvis det er så rædselsfuldt at modtage bud du ikke synes om , hvorfor skriver du så ikke bare "Minimum XX antal kroner" ? Og alle der byder under. ignorérer du bare... 
|
|
|
Så er vi vel igen tilbage ved trådens start - er det ok at skrive "skambud frabedes" Jeg kan godt følge den med at man har en nedre grænse, men man kan jo ikke skrive "pris = 20000, mindstebud 16000" - det synes jeg virker useriøst. Jeg oplever også ofte at min egen grænse flytter sig meget hurtigt - en venlig henvendelse kan godt give lidt rabat, mens de frække ikke får en lillefinger - grænsen flytter sig faktisk opad.
Men ja, det man selv mener er skambud kunne man jo vælge at ignorere, men så får man sikkert yderligere en henvendelse om hvorfor man ikke svarer.
|
|
|
præcis! man kan ikke skrive flere priser, der er en pris man må gå udfra, man kan ikke skrive 20.000 min 16.000 det giver jo ingen mening for så er prisen jo 16.000 og det er unødvendigt at skrive de 20.000, der er også forskel på hvordan man fremlægger et langt lavere bud, hvis folk bare skriver byder 10.000 kr er useriøse... |
|
|
Hmm de kunne nu købes for 30k fra ny af, så at folk byder halvdelen for et sæt elektrostater synes jeg da er vældig pænt, for et sæt ht'er man skal skifte paneler på en gang imellem...
Man må os være realistisk, jeg gætter på du ikke har fået skide mange henvendelser fra folk der vil give 21k for et sæt brugte elektrostater __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Tommy21 skrev:
Wymax skrev:
hitachi skrev:
Hvis det er så rædselsfuldt at modtage bud du ikke synes om , hvorfor skriver du så ikke bare "Minimum XX antal kroner" ? Og alle der byder
under. ignorérer du bare... 
|
|
|
Så er vi vel igen tilbage ved trådens start - er det ok at skrive "skambud frabedes" Jeg kan godt følge
den med at man har en nedre grænse, men man kan jo ikke skrive "pris = 20000, mindstebud 16000" - det synes jeg virker useriøst. Jeg oplever
også ofte at min egen grænse flytter sig meget hurtigt - en venlig henvendelse kan godt give lidt ruabat, mens de frække ikke får en lillefinger -
grænsen flytter sig faktisk opad.
Men ja, det man selv mener er skambud kunne man jo vælge at ignorere, men så får man sikkert yderligere en henvendelse om hvorfor man
ikke svarer.
|
|
|
præcis! man kan ikke skrive flere priser, der er en pris man må gå udfra, man kan ikke skrive 20.000 min 16.000 det giver jo ingen
mening for så er prisen jo 16.000 og det er unødvendigt at skrive de 20.000, der er også forskel på hvordan man fremlægger et langt lavere bud,
hvis folk bare skriver byder 10.000 kr er useriøse... |
|
|
Hmm de kunne nu købes for 30k fra ny af, så at folk byder halvdelen for et sæt elektrostater synes jeg da er vældig pænt, det gad jeg ikke
giver for et sæt ht'er man skal skifte paneler på en gang imellem...
Man må os være realistisk, jeg gætter på du ikke har fået skide mange henvendelser fra folk der vil give 21k for et sæt brugte elektrostater
så det vil nok være bedst for dig selv og dit selvværd du skrev en minimumspris da du nok ikke helt lever i sammen verden som
andre. |
|
|
vantage nypris er 50.000 ikke 30.000 du må forveksle dem med purity så det må være dig der lever i en anden verden, skifte paneler engang
imellem..... øhh okay det er så ikke aktuealt før efter MANGE år og ikke anderledes end ganske alm. højttalere, hvad er det for noget at lukke
ud??? der er jo ingen der siger at du skal
købe dem, løvrigt er mine kun til salg så "hvis" jeg får dem solgt vil jeg købe en større model og ikke fordi de "skal" sælges har lige se Idag at der
står et andet sæt til 28.500 og sidste uge 30.500 for et tredje
, jeg trækker mig fra denne tråd da jeg ikke gider skulle forsvare prisen på mine ht
længere det er da deprimerende at høre på alt det gylle her.... __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
afsluttende vil jeg sige at jeg har fået flere bud også bud over 20.000 12.000 var det laveste og ment som et eksempel til debatten, men blev
pluselig gjort til en diskution om at det var da fint og det synes jeg er noget underligt noget... men der sidder nok mange af disse "skambydere" på
denne tråd jo....
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|