Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Skambud? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
afsluttende vil jeg sige at jeg har fået flere bud også bud over 20.000 12.000 var det laveste og ment som et eksempel til debatten, men blev
pluselig gjort til en diskution om at det var da fint og det synes jeg er noget underligt noget... men der sidder nok mange af disse "skambydere" på
denne tråd jo....

Du kan jo lade være med at brokke dig over din egen situation til at starte med, hvis ikke den er til diskution. At du som måske den eneste i verden har givet liste prisen på 50k er jo ikke vores problem.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

En realistisk pris afhængig af stand på dine vantage må være 20000,-- mere tror jeg ikke du skal forvente af få for dem. Det med panelet burde man ikke være nervøs for som kunde. Med mindre at de har stået i direkte solys og bagt det meste af dagen, burde nye ML paneler holde i rigtig mange år.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

det var nok tættere på realistisk ihvertfald dog i underkanten vil jeg mene, synes de burde være omkring 1/2 værd, 20.000 det sælger jeg dem nu
ikke for alligevel for de er ihvertfald mere værd "for mig" og skulle jeg endelig sælge skulle det være til en pris jeg ville være tilfreds med ellers
beholder jeg dem jo bare. der er jo også forskel på om man sætter noget til salg for at "hvis" de bliver solgt kan man købe noget andet og ellers
beholder man dem. og ha noget til salg der "skal" sælges hvis der er til overs for eksempel... nu skulle denne tråd ikke handle om mine
højttalere....

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Denne samtale i har nu illustrerer vel egentlig meget godt problemet på et KSB marked.

Problemet er jo ofte, at vi alle har forskellige meninger omkring hvad produkter er værd. (Som adskillige har været inde på)

Jeg kan ikke andet end sige, at når jeg overvejer at bruge KSB gør jeg følgende overvejelser:

1. Vurder hvad jeg "realistisk" vil kunne få, undersøger markedet i forvejen, tager så faktorer med
stand,emballage,kvitteringer osv. med i beregningerne.

2. Helt bevidst tager jeg ved, det er efterhånden (eller har været ret længe!) en gylden regel at der skal pruttes/gives afslag
i prisen. Vil jeg mene et produkt kunne indbringe 1500 kr. Så sætter jeg det gerne til 1900 kr. Nu vil flere "fantaster" herinde
skrige, at jeg er med til at ødelægge det hele osv. Nej, markedet er generelt ødelagt - ligeså vel som folks holdning.!

3. Yderligere vurderer jeg produktets transportmuligheder. Kan køber afhjælpe mig rigtig meget ved at afhente produktet, så
bliver der givet en god portion til dette. Typisk i form af kontant afslag til benzin eller lign.

Jeg ville ønske folk respekterede salgstråde som værende salgstråde - og ikke "skambuds tråde". Jeg kan gru mig, når folk
tillader sig at byde 1/5 af produktets nyværdi, på en vare der f.eks. er under 6 mdr. gammelt? Omvendt er lidt småprutten
om prisen vel aldrig af vejen? Køber kan afhjælpe sælger ved f.eks selv at hente varen, betale kontant, hurtig handel osv.
Det må vel gerne kunne udmærke sig med en lille "bonus" til køber. (sælgeren har som oftest også interesse i at disse ting
falder i hak)

Når jeg selv køber brugt, så undgår jeg tråde med urealistiske priser, hvad enten de er for høje eller for lave. Ofte byder jeg
faktisk stort set prisen, men har desværre stået i situationer, hvor jeg ikke har haft det fulde beløb til rådighed. Af frygt for
produktet bliver solgt, inden det har været den 1. i måneden et par gange, så kan jeg finde på at sende sælger en mail hvori
jeg beskriver situationen. Jeg føler jeg giver ham et valg, så det vel op til ham om han vil glæde mig og få solgt hurtigt, eller
om han har tid til at vente. Jeg afslutter også altid disse mails med at skrive, at jeg forstår hvis han ikke finder min mail
relevant og ikke svarer/ønsker at gå ned i pris.

Det skal så siges, at jeg aldrig har kunne afvige en handel med mere end 10% i forhold til hans pris. (jeg kørte til gengæld
samlet set ca. 450 km. for at hente varen, så reelt set har besparelsen ikke ramt de 10% for mig).

Jeg tror umiddelbart, at det vi alle gerne vil hen til er, at skal folk "underbyde" en pris, så ønskede vi vel alle bare en venlig
mail, og ikke en decideret langtrukken spamkampagne fra køber, hvor han byder 100 gange, man skal besvare tusinde
mails osv.

Yderligere tror jeg også, at det der p***er os af som mennesker er, når køber bruger alle mulige "dårlige" argumenter for at
presse prisen. De sviner jo nærmest folk til nogle gange. Det er decideret ubehøvlet.

Som en sidste tanke, vil jeg da godt beklage udviklingen på brugt markedet generelt. Jeg syntes det er vanvittigt så lidt vare
er værd efter en kort periode. Kedeligt at markedet bliver dumpet så hårdt, jeg kan sommetider finde det forkasteligt, at se
hifi der er under 1-2 år gammelt, og som bliver solgt for 1/3 til 1/4 af nyprisen? Vi snakker om vare der knap nok er spillet
til og i absolut mint cond.?

Af netop samme årsag, er hele mit Primare og System Audio anlæg ikke købt fra nyt af. Stadigvæk en kedelig tendens, og
kan vitterlig ikke forstå folk har moral til at skambyde produkter, lidt småprutten her og der kan jeg dog nemt følge, men jeg
er jo også Nordjyde

Mvh.
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
hifi der er under 1-2 år gammelt, og som bliver solgt for 1/3 til 1/4 af nyprisen? Vi snakker om vare der knap nok er spillet
til og i absolut mint cond.?

Problemet er jo at de fleste ting i den dyre ende aldrig har reelt har kostet liste prisen, og det ved mange.

Et godt eksempel, da jeg overvejer fortiden at opgradere, til Musical fidelity kw550, næsten alle der har en til salg skriver nypris 50.000 det er meget godt, i de tre år jeg har kommet i tape connection og gået og savlet lidt over den, har den altid kostet mellem 20-25.000, nogle synes det er et voldsom værdi tab og et knald tilbud når de sætter dem tilsalg her på, ksb. for f.eks 20.000, og kan ikke forstå man ikke kommer løbende med det samme endda pga. manglende kvittering(nok fordi den afslører den rigtige pris) og manglende emballage- så det synes jeg ikke, for jeg tror os de har kunnet købe til samme pris som mig.

Dette gør sig gældende med et utal af andre high end mærker også, at de aldrig har været solgt til de priser folk tror er nyprisen. så derfor ser i sjove bud engang imellem når i pris sætter urealistisk.

Det værste ved ksb. som jeg ser det lige for tiden er useriøse folk der henvender sig med bud osv. men så aldrig lader høre fra sig igen. Jeg så gerne folk kun henvendte sig hvis de faktisk havde tænkt sig at købe ens l**t og de stod ved deres bud. Jeg tror faktisk nogle byder for at se om den går bare for sjov, for det er ofte at hvis den går, så hører man ikke fra dem mere.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Problemet er jo at de fleste ting i den dyre ende aldrig har reelt har kostet liste prisen, og det ved mange.

Et godt eksempel, da jeg overvejer fortiden at opgradere, til Musical fidelity kw550, næsten alle der har en til salg skriver nypris 50.000 det er meget godt, i de tre år jeg har kommet i tape connection og gået og savlet lidt over den, har den altid kostet mellem 20-25.000, nogle synes det er et voldsom værdi tab og et knald tilbud når de sætter dem tilsalg her på, ksb. for f.eks 20.000, og kan ikke forstå man ikke kommer løbende med det samme endda pga. manglende kvittering(nok fordi den afslører den rigtige pris) og manglende emballage- så det synes jeg ikke, for jeg tror os de har kunnet købe til samme pris som mig.

Dette gør sig gældende med et utal af andre high end mærker også, at de aldrig har været solgt til de priser folk tror er nyprisen. så derfor ser i sjove bud engang imellem når i pris sætter urealistisk.

Hvor går grænsen egentlig... Som sådan har vi vel altid vidst at der er to grupper - dem der betaler prisen som den er (eller meget tæt på), og så dem der er gode og/eller heldige til at prutte prisen helt i bund.

Men hvornår kan man prutte prisen helt i bund hos en forhandler? Jeg vil forvente at det kun er på udgåede varer, men det sker åbenbart på alle produkter, nye som gamle?

Her ligger der jo så et stort problem... Vi vil alle gerne have den rigtig gode pris, men det underminerer brugtmarkedet kan vi se. Dem der er supergode til at prutte, eller som nærmest har et samarbejdsforhold til deres forhandler, kan ofte få varen til den gode pris, måske langt under normalpris - men forventer så det samme når de vil handle på KSB, altså at de kan presse prisen i bund. Lur mig ikke om de så også forsøger at sælge deres varer til en højere pris end de selv har givet - det sker da at man ser en dyr vare sat til salg på KSB selv om man sikkert bare kunne ombytte den hos sin sædvanlige forhandler.

Problemet er at vi alle får skubbet i skoene at forsøge at tjene på det vi gerne vil sælge. Jeg kan godt se dilemmaet - men har også svært ved at forstå hvis nogen skriver "jeg ved hvad du har givet så jeg vil betale mindre end det" (hvilket jeg har prøvet, men køberens viden var mangelfuld - han konkluderede simpelthen forkert) eller "vi ved jo begge at det har du ikke givet for den". Det er to fronter der sættes op mod hinanden, og hver især mistror hinanden. Trist, men sandt.

Hvis vi nu tager den med Martin Logan Vantage, så har jeg aldrig set dem til 30.000, men jeg kan da ikke afvise at de for den gode prutter har kunnet købes til den pris hos en forhandler som nyvare. Men hvorfor skulle jeg tro en potentiel køber med sådan et udsagn? For mig ville det se ud som om at han forsøger at snyde mig. Og dem der har købt til 30.000 - har det været en normal vare, eller en demo eller med skader?

Men uanset om der skulle foreligge en kvittering med den oplyste angivelige nypris - så vil "man" vel stadig ikke betale mere?  Den med KW550 forstår jeg nu godt, med mindre Tape Connection's pris dækker over et enkelt demo apparat.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hvad sælger har givet for varen, synes jeg er totalt ligegyldigt. Det handler om hvad jeg vil give for varen, og ikke hvad sælger i sin tid har givet. Hvis vi går ud fra, at varen har pris X som brugt, bliver den jo ikke mindre værd af, at sælger måske har fået til en endnu bedre pris og derfor scorer en smule mønt

Det er s.. en smule patetisk at sige: "Når du kun har givet ..., vil jeg altså kun give..."Dead

Jeg synes derimod det gør markedet ugenemsigtigt, når forhandlerne raskt væk slår 10 - 20 procent af vejledende pris og nogle gange væsentligt mere. Det kræver benarbejde og museklik, at kende varens reelle salgspris. På brugtmarkedet bliver førprisen fiktiv og det forplumrer varens reelle brugtpris (værdi).

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Forstår slet ikke det med at byde på noget.

Ser jeg noget tilsalg ser jeg også en pris, er det noget for mig så henvender jeg mig for at købe, og ikke for at prutte om prisen.

Jeg har lige hente noget brugt idag til 30000kr jeg fik et afslag på 500kr til benz, det var ok for mig, prisen på de 30k var ok derfor købte jeg det.

Jeg tror mere på at problemet her på KBS, det er de samme der sidde og kikker og kikker, de vil have det for laveste pris for at prøve det også sælge det igen ikke forbi de endlig ikke ænsker sig det, men hvis prisen er lav nok kan de altid sælge det igen.

For ikke så længe siden fik jeg en mail fra en der ville købe noget brugt af mig, han kom med et skambud forbi han havde set det tilsalg andre stedre til meget laver pris, jeg skrev bare tilbage ok køb det der, hvis du ikke køber det så smid lige et link så jeg køber det selv, han svaret aldrig tilbage.

Så alt i alt er skambud total useriøst og en mærklig måde at henvende sig på.

Men det er nu ikke kun med hifi det sker.

Havde en mc tilsalg for noget tid siden, vi havde snakket om priser den var 150k, han kørte så 350km for at se og prøve den, da han så skulle betale havde han kun 145k med, jeg gav ham et forslag, find 5000kr mere eller kør hjem, han kørte mega sur hjem, men det var nu hans problem to dage efter blev den solgt til 160k, det har jeg snart prøvet nogle gange med biler og mcer.

Så har man aftalt en pris så er det prisen, mange tro at de lige kan presse den lidt mere når de står med kontanter, lad dem beholde deres kontanter, du skal nok få prisen på et tidspunkt.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Forstår slet ikke den holdning heller, hvor man på forhånd har aftalt en pris, hvor de så "igen" prøver at prutte mere af.. Det
er mærkværdigt og det giver en dårlig stemning når man står sammen... Underligt...

Jeg forstår heller ikke som nævnt ovenover, at folk ikke kan være fuldstændig ligeglad med hvad sælger har givet for varen.
Det er da total urelevant for hvilken værdi varen har som brugt for andre mennesker. Da jeg købte min MacBook Pro brugt,
så havde han sat en pris der hed 9000,-. Jeg ringede og sagde jeg vil ha den og prisen var fin. Da jeg kom derned stod der
så på hans kvittering at han kun havde givet, tror det var 11.000 kr i sin tid, normalt kostede den vel 13-14.000 fra ny af.

Han sagde det sådan helt skælvende til mig, jaaaaah, altså jeg har godt nok ikke givet fuld pris kan du se... Jeg vendte mig
bare om, smilte til og sagde, det sgu da fedt for dig, så taber du ikke vildt meget :). At han har haft gode forbindelser, kan
jeg da ikke have ondt i røven over, tværtimod, så står vi begge i en win win situation.

Men det er vel et eller andet sted en smule Jantelov der sniger sig ind blandt mennesker? At dem med nogle gode
forbindelser til den slags helst ikke må ha det?

Kan nu ikke forstå du går fuldstændig i koma over lidt småprutning Jensen :D Det er vel bare den danske kultur i en
nøddeskal, så længe det er foregået forud og self. ikke når man har aftalt noget andet :D... Yderligere self. heller ikke hvis
det er skambud :D...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 Februar 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Kan nu ikke forstå du går fuldstændig i koma over lidt småprutning Jensen :D Det er vel bare den danske kultur i en
nøddeskal, så længe det er foregået forud og self. ikke når man har aftalt noget andet :D... Yderligere self. heller ikke hvis
det er skambud :D...

Lidt småprutrning er helt ok for mig, men lige det jeg skrive om hørte ikke under det, langtfra.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ser jeg noget tilsalg ser jeg også en pris, er det noget for mig så henvender jeg mig for at købe, og ikke for at prutte om prisen.

Der skulle være flere af dig og mig, Jensen

jensen skrev:
Jeg tror mere på at problemet her på KBS, det er de samme der sidde og kikker og kikker, de vil have det for laveste pris for at prøve det også sælge det igen ikke forbi de endlig ikke ænsker sig det, men hvis prisen er lav nok kan de altid sælge det igen.

Det sker da engang imellem at man ser et produkt skifte sælgere over tid, og typisk ser man en god pris afløst af en ny annonce med en højere pris. Et spørgsmål om tålmodighed med at sælge og få pengene hjem igen - måske det er bedre end aktier. Senest set hvor der vist var konkurrence-priser på Sonos - nu er der mange til salg på DBA

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Per N skrev:

Men uanset om der skulle foreligge en kvittering med den oplyste angivelige nypris - så vil "man" vel stadig ikke betale mere?  Den med KW550 forstår jeg nu godt, med mindre Tape Connection's pris dækker over et enkelt demo apparat.

Nej, det var heller ikke pointen, pointen var, at fordi en enkelt har givet 50k for noget skal han ikke regne med at kunne hive de penge ind igen når varen som regel er solgt for meget mindre, folk prissætter jo netop ofte udfra nyprisen, hvilket er en fejl, pris sæt udfra hvad det kan sælges for.

Jeg forstår dog ikke hvorfor mange af jer, tilsyneladende gider begynde en diskution hvis i modtager et bud fra en, som i synes er uacceptabelt, lige meget hvad ender det jo ikke i et salg? Det er meget hurtigere og sige Nej tak, ha en go dag...

Problemet som jeg ser det er at nogle forhnadlere har undermineret ordet nypris og liste pris, se bare tilbudsavisen her på siden, hvor mange af de tilbud, har egentlig reelt snart været på tilbud i flere år? er det så et godt tilbud mere eller bare den almindelige pris? tjae...

Alle der køber dyrt udstyr tror jeg har prøvet at stå i en butik, og se på en model, helt uden og prutte, lige pludselig får man så tilbudt den større model, til den dobbelte pris for kun få tusinde mere, det har jeg prøvet flere gange, ved flere forskellige forhandlere, så det er nok normal kotume, nu deltager der jo en forhandler her i tråden, det må han jo kunne be/afkræfte

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Tror i  desværre ikke at tendensen i samfundet er et manglende rådighedsbeløb som et udtryk for det slidte ord "finanskrise" som har hersket i de senere år. Det er nærmest blevet udnyttet til fordel at trykke priser. Det er blevet helt legalt at prutte og gerne så langt som muligt og helst så det gør rigtig ondt.  Ingen tvivl om at penge ikke hænger så løst som tidligere. Tror det har smadret en hel del på både nyprisen og brugtmarkedet. Husker tydeligt at nogle distributører på visse mærker ikke tolererede af forhandlere gav nogen former for rabatter. Måske meget rart for prisudviklingen og ens for alle, men sådan er virkeligheden ikke idag, hvilket jo er rart når man vil "prutte". Det var dog i høj grad for at beskytte produkters status som værende noget specielt som kunder følte en speciel ejerglæde ved. Glæden ved at købe et produkt man brændende havde ønsket sig måske havde sparet op til

Tror at Danmark er et af de lande man tjener mindst på sit brugte hifi grundet denne tendens. Vil man have mere for sit grej må man sælge uden for landets grænser og acceptere lidt mere besvær ved at handle med "udlændinge".  Synes at det er synd og en skam.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt nok det er en underlig debat. Når der sættes varer til salg på KSB markedet så er det en opfordring til køb,
og så må man da forvente at andre vurderer det tilbudte og overvejer hvad vedkommende vil give. Og selvfølgelig er det da
iorden at byde 30 % under hvis det er det man synes er OK.

Og der er mange annoncer hvor prisen er sat absurd højt, så mange af tingene handles givetvis til priser der er meget
lavere end det først udbudte.

Da jeg før jul kikkede på sko, var der to par jeg kunne bruge, jeg spurgte naturligvis ekspedienten om jeg kunne få 10 %
rabat hvis jeg tog begge par. Det fik jeg. Da jeg købte fliser til haven forhandlede jeg prisen 30 % ned, hvilket var fint. Da
jeg købte en fryser forhandlede jeg prisen 40 % ned. Så det er også helt almindeligt at forhandle prisen i normal
detailhandel og nærmest noget forretningen forventer.

Så det er fuldstændig i orden at give bud der ligger lavt, det er bare ikke i orden at brokke sig over lave bud, for sælgeren
har selv opfordret til at give bud ved at sætte sin vare til salg.

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Tak Herman.

Der er 2 parter. Den ene oprettter en annonce og skriver at han/hun har en dimsX og man kan byde på den. Den anden part tilbyde så 1 krone.

Som Herman skriver; Mærkelig tråd.

Hvis man har en mindste pris, så skriv det. Hvis nogen byder under, så skriv dog 1 linje med et "Nej tak til dit bud. Held og luykke med at finde en tilsvarende dims X til en pris du kan acceptere."

Det er så svært mht. kommunikation. De fleste glemmer, at det er modtageren der bestemmer budskabet - ikke afsenderen.

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Problemet som jeg ser det er at nogle forhnadlere har undermineret ordet nypris og liste pris, se bare tilbudsavisen her på siden, hvor mange af de tilbud, har egentlig reelt snart været på tilbud i flere år? er det så et godt tilbud mere eller bare den almindelige pris? tjae...

"Tilbud" er jo blot et tilbud om at du må købe - det betyder ikke nødvendigvis at prisen er nedsat, så hedder det "udsalg" e.l. Men ja, prissætningen er undermineret.

Per N skrev:
Alle der køber dyrt udstyr tror jeg har prøvet at stå i en butik, og se på en model, helt uden og prutte, lige pludselig får man så tilbudt den større model, til den dobbelte pris for kun få tusinde mere, det har jeg prøvet flere gange, ved flere forskellige forhandlere, så det er nok normal kotume, nu deltager der jo en forhandler her i tråden, det må han jo kunne be/afkræfte

Ach... Det er der jeg begår fejlen... Jeg står meget sjældent hos en forhandler og kigger på udstyr

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Så det er fuldstændig i orden at give bud der ligger lavt, det er bare ikke i orden at brokke sig over lave bud, for sælgeren
har selv opfordret til at give bud ved at sætte sin vare til salg.

e-type skrev:
Hvis man har en mindste pris, så skriv det.

Jeg tror det er netop her vi er mange der går fejl af hinanden... Den pris man sætter varen til salg for ER vel netop mindsteprisen, og med mindre man skriver at bud modtages ER det prisen - der er ingen hvis-og-såfremt priser. Jo jo, lidt kan der vel altid files, men ikke gunslinger-rabatter. Og prisen er ikke nødvendigvis den mindstepris man inderst inde opererer med - men den officielle, for sætter man smerteprisen kan man da først og fremmest være helt sikker på at den vil de fleste også have rabat på.

Og ja, så vender den også den anden vej, hvor sælger håber at der er et fjols der vil synes det er en god pris - så han skal selvfølgelig pruttes, men som jeg fornemmer det er der mange der slet ikke kigger på hvad der er en fair pris, der skal bare pruttes i bund.

Vi er alle forskellige. Nogle af os forsøger at prissætte efter samvittighed og det vi tror den er værd - og så er det en smule æreskrænkende at der kommer en forbi med et frækt tilbud der ligger milevidt fra, fordi de håber at kunne gøre et godt køb. Andre forventer at man skal være aggressiv når man handler, og at det er dét der er det sjove. Jeg tror dog at vi alle har det fint med at diskutere og argumentere for hvad prisen bør være, men vi vil alle være på vagt overfor om den man snakker med er en snyder eller ej.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Hermann. skrev:
Så det er fuldstændig i orden at give bud der ligger lavt, det er bare ikke i orden at
brokke sig over lave bud, for sælgeren har selv opfordret til at give bud ved at sætte sin vare til salg.

e-type skrev:

Jeg tror det er netop her vi er mange der går fejl af hinanden... Den pris man sætter varen til salg for ER vel netop
mindsteprisen, og med mindre man skriver at bud modtages ER det prisen - der er ingen hvis-og-såfremt priser. Jo jo, lidt
kan der vel altid files, men ikke gunslinger-rabatter. Og prisen er ikke nødvendigvis den mindstepris man inderst inde
opererer med - men den officielle, for sætter man smerteprisen kan man da først og fremmest være helt sikker på at den vil
de fleste også have rabat på.

Og ja, så vender den også den anden vej, hvor sælger håber at der er et fjols der vil synes det er en god pris - så han
skal selvfølgelig pruttes, men som jeg fornemmer det er der mange der slet ikke kigger på hvad der er en fair pris, der skal
bare pruttes i bund.

Vi er alle forskellige. Nogle af os forsøger at prissætte efter samvittighed og det vi tror den er værd - og så er det en
smule æreskrænkende at der kommer en forbi med et frækt tilbud der ligger milevidt fra, fordi de håber at kunne gøre et
godt køb. Andre forventer at man skal være aggressiv når man handler, og at det er dét der er det sjove. Jeg tror dog at vi
alle har det fint med at diskutere og argumentere for hvad prisen bør være, men vi vil alle være på vagt overfor om den
man snakker med er en snyder eller ej.

Det holder bare ikke en meter.

Hvis du vil sælge noget, må du forvente at det vurderes af andre, og at der kommer bud. Du kan jo bare afvise buddet, hvis
du syntes det er utilfredsstillende. For de produkter der har affektionsværdi for dig, har det bare ikke for dem du sælger til.
Og en kunde bør bestemt ikke have den mindste dårlige samvittighed ved at byde hvad han synes er rimeligt. Og som
sælger er man da interesseret i bud, det kan så godt være man må afslå dem, men det er der så ikke noget at gøre ved.

For vi har markedsøkonomi og en handel skulle gerne være både til fordel for køber og sælger, så der er ikke noget der
hedder skambud, det er dem der siger, at de ikke vil acceptere skambud, der har det reelle problem.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Wymax skrev:
Per N skrev:

Nej, det var heller ikke pointen, pointen var, at fordi en enkelt har givet 50k for noget skal han ikke regne med at kunne hive de penge ind igen når varen som regel er solgt for meget mindre, folk prissætter jo netop ofte udfra nyprisen, hvilket er en fejl, pris sæt udfra hvad det kan sælges for.

Jeg forstår dog ikke hvorfor mange af jer, tilsyneladende gider begynde en diskution hvis i modtager et bud fra en, som i synes er uacceptabelt, lige meget hvad ender det jo ikke i et salg? Det er meget hurtigere og sige Nej tak, ha en go dag...

Ikke noget jeg gør i, jeg tilbyder ikke noget større jeg holder focus på det kunden vil se på.

Når jeg sætter mine brugt priser så kikker jeg i andre lande og sætter mit lidt lave i dk og dyre udenfor dk.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Wymax skrev:

Hermann. skrev:
Så det er fuldstændig i orden at give bud der ligger lavt, det er bare ikke i orden at
brokke sig over lave bud, for sælgeren har selv opfordret til at give bud ved at sætte sin vare til salg.

e-type skrev:

Jeg tror det er netop her vi er mange der går fejl af hinanden... Den pris man sætter varen til salg for ER vel netop
mindsteprisen, og med mindre man skriver at bud modtages ER det prisen - der er ingen hvis-og-såfremt priser. Jo jo, lidt
kan der vel altid files, men ikke gunslinger-rabatter. Og prisen er ikke nødvendigvis den mindstepris man inderst inde
opererer med - men den officielle, for sætter man smerteprisen kan man da først og fremmest være helt sikker på at den vil
de fleste også have rabat på.

Og ja, så vender den også den anden vej, hvor sælger håber at der er et fjols der vil synes det er en god pris - så han
skal selvfølgelig pruttes, men som jeg fornemmer det er der mange der slet ikke kigger på hvad der er en fair pris, der skal
bare pruttes i bund.

Vi er alle forskellige. Nogle af os forsøger at prissætte efter samvittighed og det vi tror den er værd - og så er det en
smule æreskrænkende at der kommer en forbi med et frækt tilbud der ligger milevidt fra, fordi de håber at kunne gøre et
godt køb. Andre forventer at man skal være aggressiv når man handler, og at det er dét der er det sjove. Jeg tror dog at vi
alle har det fint med at diskutere og argumentere for hvad prisen bør være, men vi vil alle være på vagt overfor om den
man snakker med er en snyder eller ej.

Det holder bare ikke en meter.

Hvis du vil sælge noget, må du forvente at det vurderes af andre, og at der kommer bud. Du kan jo bare afvise buddet, hvis
du syntes det er utilfredsstillende. For de produkter der har affektionsværdi for dig, har det bare ikke for dem du sælger til.
Og en kunde bør bestemt ikke have den mindste dårlige samvittighed ved at byde hvad han synes er rimeligt. Og som
sælger er man da interesseret i bud, det kan så godt være man må afslå dem, men det er der så ikke noget at gøre ved.

For vi har markedsøkonomi og en handel skulle gerne være både til fordel for køber og sælger, så der er ikke noget der
hedder skambud, det er dem der siger, at de ikke vil acceptere skambud, der har det reelle problem.

Jeg kan for så vidt godt følge dig, men argumenterer bare for at vi alle har vores synspunkter på det. Men jeg tror bare at vi, ligesom med andet, skal være enige om at være uenige.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes