Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi for dummies (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Jonas, jeg kritiserer heller ikke dit mål, din sidste 20.000,- kroners guide var præcis det JK-68 efterlyste (tror jeg da), det er dine postulater om at rør farver lyden, holder kun i 50 timer m.m. som jeg finder useriøse, og lineært spillende musisk udøver, så snakker vi æbler og pærer. Vil egentlig ikke ordkløve, men med en næsten 40 årig uddannelse i branchen, og brændende musiklytter siden jeg var 15, har jeg lyttet til alt hvad jeg dengang havde råd til (ikke så meget at prale af), har jeg svært ved at ignorere postulater af den art, specielt i en tråd, hvor en nybegynder søger gode råd. Mener at mulighederne skal være åbne, og som du selv så rigtigt pointerede, det bedste er at lytte til hvad ens egne ører fortæller.

Hopper af her, og håber ikke du følte det som et angreb/nedladende eller andet. Det var i hvert fald ikke hensigten.

Hejsa der er altså efter min mening ingen sammenhæng i hvor dyrt udstyret er og hvor god man er til at lytte musik. Alle kan lytte musik og alle de mennesker jeg har mødt kan lide musik af den ene eller anden art. Så hvis nogle har bildt dig ind at man skal have dyrt musikanlæg for at kunne høre kvalitet eller et dyrt anlæg for at nyde musik så er dette altså forkert efter min mening. Der er bare nogle HIFI tosser der bruger flere penge end andre lige som nogle folk bruger mange penge på biler.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Cannonballs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Hej JK-68

Jeg syntes du skal beslutte mellem 2 ting først.

1) Vil du bygge HIFI og er det derfor du spørger? selvbyg eller medbyg vil jeg ikke anbefale da det giver den mindste valuta for
pengene overhovdet. Du skal kun selvbygge fordi du syntes det er hyggeligt og ikke har andet at tage dig til, men gør det ikke
hvis du vil have valuta eller mest mulig musik for pengene.

Sikke da noget vrøvl at lukke ud - sæt dig ind i tingene inden du udtaler dig, især til en nybegynder!

JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Tak for de fine links, og hjælpen :) Vil se om jeg kan opdrive den bog der bliver omtalt...
Hifi er et bredt emne og der er rigeligt at tage fat på ......
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

JK-68

Men emnet er ikke bredere, end at det i virkeligheden bare handler om at lytte til noget god musik.
Det kan man nemt glemme når man bliver fanget i interessen for teknikken ( ...som jo også er interessant )
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Så hvis nogle har bildt dig ind at man skal have dyrt musikanlæg for at kunne høre kvalitet eller et dyrt anlæg for at nyde musik så er dette altså forkert efter min mening. Der er bare nogle HIFI tosser der bruger flere penge end andre lige som nogle folk bruger mange penge på biler.

Hilsen Jonas Bojer [/QUOTE]

Fatter ikke, hvor du fik det fra, du postulerer i en uendelighed uden hensyntagen til, hvad vi andre skriver. Det var dig, der foreslog 20.000,- som eksempel til at låne anlæg. Har aldrig ytret noget som helst om at dyrt gear er bedre, men hvis folk mener det, er det vel deres sag, især hvis de har råd og kan nyde deres tilfredsstillese ved at få noget sådant hjem i stuen. Dem kalder du så HiFi TOSSER, med hvilken ret og begrundelse??????

JK-68, læs dine bøger, dan dig en mening, lyt dig frem hos venner og bekendte og forhandlere, og bid mærke i hvergang du støder på noget som i dine ører er lidt bedre end det, du plejer at høre (gennemsnittet), en dag skal det nok lykkes at få skrabet de ting sammen, som gør dig glad hvergang du tænder for dem

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hold da helt op! Der er vist et par personer, som bare ikke kan li' hinanden...

Kan I ikke holde det væk fra Hifi4all's forum?

Tråden lukkes!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes