Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ny Receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej Forum.

Min NAD T742 står nu for skud.
Jeg skal så have mig en ny receiver til min Dali Suite cinema.

Det er et krav at receiveren kan spille stereo, i rimelig forstand.
Jeg kigger kun brugt, da min økonomi siger nej til nyt.

Max prisen er 3000. Fattig studerende, desværre.

Jeg har kigget lidt på en Marantz SR5003, (kan se i markedet at der er en til salg).
Nogen der har erfaringer med denne receiver?

Ellers er andre bud på receivere velkommen med kyshånd

Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der vil byde ind med noget? 

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg havde købt nyt og fået alle de nyeste lyd- og billedformater sammen med hdmi 1.4. Fx Denon avr-1911 eller måske onkyo sr 608 hvis du har brug for mange hdmi indgange, begge fås til omkring 2500.

Denon lyder særdeles godt, og kan ikke forestille mig man kan få en brugt reciever til den pris der lyder så godt og samtidig er nogenlunde up to date.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Jeg havde købt nyt og fået alle de nyeste lyd- og billedformater sammen med hdmi 1.4. Fx Denon avr-1911 eller måske onkyo sr 608 hvis du har brug for mange hdmi indgange, begge fås til omkring 2500.

Denon lyder særdeles godt, og kan ikke forestille mig man kan få en brugt reciever til den pris der lyder så godt og samtidig er nogenlunde up to date.

En Marantz Sr5003 har netop de nyeste lydformater, dog har den ikke hdmi 1,4 (3D) Hvilket jeg ikke ser som en nødvendighed. Jeg vil alligevel komme til at afspille almindeligt DTS.
Jeg har pt en Denon til låns i øjeblikket, og jeg synes lyden er for skarp til dali, den falder ikke helt i min smag, da jeg synes Denon er for lys. Synes heller ikke den er særlig strømstærk, mister hurtigt kontrollen ved musik og hurtige scener i film.
HDMI indgange er bestemt ikke et krav, da jeg afspiller via optisk. Og sikkert aldrig vil komme til at afspille igennem andet end mit mediacenter.

Jeg er meget interesseret i at hører om Marantz SR5003 vil være strømstærk nok? Marantz Receivere er ikke specielt tunge, hvor imod fx NAD, vejer godt til.

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

jeg ville personligt ikke købe en så lille og skrabet receiver som Denon 1911 der hverken har pre-out eller OSD og det samme gælder Onkyo 608 som heller ikke har pre-out..

for den slags penge du vil ofre SKAL du købe brugt og den Marantz du har kig på er et udemærket bud..! man får sgu ikke lækkert og gennemført nyt grej for de penge..

har selv været igennem både H/K, Denon, Onkyo og har nu Marantz og det vil jeg helt sikkert også købe næste gang..

kan klart anbefale Marantz især hvis du også går meget op i stereo musik, for der har da fat i den lange ende i forhold til alle de andre receivere jeg har været igennem, og i surround har de bare de små ekstra detaljer i lydbilledet..

Tvivler på at Morten A ved noget om den Marantz du linker til for så ville han ikke forslå modeller der er klasser mindre ( og dårligere )..

hvis du kan undvære 3D ( som alligevel ikke er noget værd ) så hop på Marantzen..! samtidig får du også en receiver med pre-out så du altid kan koble noget ekstra effekt på hvis du vælger at opgradere..

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

strecker skrev:

jeg ville personligt ikke købe en så lille og skrabet receiver som Denon 1911 der hverken har pre-out eller OSD og det samme gælder Onkyo 608 som heller ikke har pre-out..

for den slags penge du vil ofre SKAL du købe brugt og den Marantz du har kig på er et udemærket bud..! man får sgu ikke lækkert og gennemført nyt grej for de penge..

har selv været igennem både H/K, Denon, Onkyo og har nu Marantz og det vil jeg helt sikkert også købe næste gang..

kan klart anbefale Marantz især hvis du også går meget op i stereo musik, for der har da fat i den lange ende i forhold til alle de andre receivere jeg har været igennem, og i surround har de bare de små ekstra detaljer i lydbilledet..

Tvivler på at Morten A ved noget om den Marantz du linker til for så ville han ikke forslå modeller der er klasser mindre ( og dårligere )..

hvis du kan undvære 3D ( som alligevel ikke er noget værd ) så hop på Marantzen..!

Det er præcis også dette jeg har hørt om Marantz tidligere. 3D er en fis i en hornlygt, for mit vedkommende, jeg er ikke begejstret for det.
Jeg vil ikke sige jeg går MEGET op i stereo musik, men det skal lyde ordentligt, og jeg har bestemt ikke været skuffet over min gamle NAD.
Dog tror jeg marantz'en er bedre, den er også det nyere. Men håber den har muskler nok. Vægten siger mig at den kan være en smule svag. Jeg har ingen idé om det, har aldrig hørt Marantz spille, og jeg har ingen mulighed for det, udover at købe, og håbe på det bedste, ellers må den videre.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Må indrømme jeg har det lige modsat jer, 3D virker sindsygt godt hjemme, man kan slet ikke sammenligne bio 3D med blu-ray, men det er da lidt bøvlet med de aktive briller.

Kender udemærked Marantz, syntes ikke de er så kraftige men lyder godt hvis man ofre lidt og holde sig fra deres mindste avr modeller.

Til Nad-mand, du har ret Denon kan bliver lidt lyst på dali i sær i stereo, og det er i hvertfald en helt anden lyd end Marantz der typisk har mere mørk klang.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

3D kommer ihvert fald ikke ind af min dør, før om et par år. Så det er ikke det jeg vægter min afgørelse på. Men nærmere, kan den spille musik og samtidig afspille film med detaljer. Og så selvfølgelig skal den også have Preout,

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Lyder som om du er tilfreds med din nad reciever og er ligeglad med om du skal køre et par ekstra kabler. Hvis du prima mangler kræfter, mener jeg t 742 har pre out for alle kanaler, og da der findes masser af brugte nad effekforstærker vil det måske være en bedre løsning.

Tror ikke du kommer meget videre med den Marantz 5003 i forhold til din Nad, du skal nok op i 7000 serie før det rykker..

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den mangler lidt muskler, min NAD.
Og kan se marantz har lidt flere watt, og da de måler på samme måde 20hz-20khz alle kanaler samtidigt, har SR5003 90watt hvorimod min egen har 50watt. Hvilket jo siger at den må have lidt mere kontrol over sagerne fremfor min NAD. SR7005 er en helt anden klasse end det mit budget ligger på.
Sr5003 har jo trods alt en strømforsyning på 600watt. Hvilket ikke må være helt skidt?

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hvem her fortaget den måling, og er du helt sikker på de tal du har på din nad er målt på helt samme vilkår? Marantz plejer at måle deres reciever med kun 2 kanaler i drift.

Grunden til jeg nævnte Onkyo sr 608 var bla. denne test af forgængeren og netop 5003, hvis det  overskud du leder efter vil onkyoen være bedre  isoleret set. Marantzen lyder godt, men for 2500 kan du få en ny forstærker med flere kræfter end den Marantz.

http://elektronik.guide.dk/Forst%C3%A6rker/Marantz/Opl%C3%B8 sning/Kvalitet/Hjemme/Test_af_Marantz_SR5003_Onkyo_TXSR607_1 856814

Som strecker pointere har 608 ikke pre out, som du har brug for, her kan Marantz have et godt kort på hånden for nogen. Onkyo har til gengæld dobbelt så mange hdmi indgange, understøtter 3D, har arc, ting der betyder meget for andre.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke bruge den Onkyo til noget. Jeg er låst totalt fast når den ikke har preout. Og igen, HDMI og 3D er ikke noget jeg vil komme til at bruge, inden for det næste lange stykke tid.

Den onkyo spiller knapt så fint som marantz'en, ifølge test. Så igen, hvad skal jeg med en underklasse receiver?
Hvad der er vigtigt for andre, er nødvendigvis ikke vigtigt for mig. Så drop nu med at blive ved med den Onkyo, for den er ikke i mit søgelys. Men mange tak for dit input, det var bare ikke det jeg ledte efter.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Rolig nu vil bare vise dig at hvis du går efter kræfter mener jeg ikke du skal satse på Marantz 5003, det er mærmest alm. kendt at det ikke er deres force, men at de har satset på lydkvaliteten og prioriteret stereodelen højt.

Måske kan du høre på den der er til salg, det er jo kun dig der i sidste ende ved hvad du syntes lyder godt.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg er skam helt rolig 
Selvfølgelig går jeg ikke kun efter kræfter, men også musikalsk kvalitet. Hvis jeg kun gik efter kræfter, så kunne jeg jo vælge hvad som helst. Men lad nu det ligge.
Er der andre som har nogle gode bud? Eller vil marantz'en være det bedste valg for mig?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Nej...

Jeg ville ikke gå efter de billige Marantzér.. De har ikke specielt mange muskler i forhold til din nuværende Nad.

608'eren fra Onkyo gør det faktisk ret ok til prisen. Specielt efter de er dumpet ned i det niveau de er i nu.

Generelt vil jeg foreslå det samme som ovenover, køb en god Nad effekt og spænde efter din nuværende reciever? Du får
en enorm kontrol over højttaleren, det i sig selv højner lydniveauet gevaldigt. Plus du kan jo tydeligvis lide klangfilosofien
bag Nad?

3k giver dig ikke ret meget at rutte med, slet ikke når det skal stødes op imod din gode Nad reciever. Det bliver marginaler
fra mærke til mærke, og jeg tror ikke du finder det du søger anyway.

For mig at se, er det næste hop Cambridge Azur reciever til 7k. Den gør det fantastisk til prisen, det ikke noget teknisk
vidunder, men der er rigtig god lyd i den. Den har oceaner af kræfter og ganske fortrinlig stereo lyd.

MEN

Der er langt derop.. Såeh find en god effekt brugt.. De kan leve i mange år, og brugtkøb er en god måde at anskaffe sig
sådan en på. Syntes endda ofte der er Nad effekter herinde til salg.
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestemt mig for at udvide med en effektforstærker på marantz'en hvis den ikke er effektiv nok. Jeg kan købe marantz'en til 1700, og kun 1 år gammel, så jeg tror ikke jeg får noget tilsvarende til den pris. Den skulle spille absolut godt i stereo, i forhold til aå mange andre surroundreceivere.

Så kan jeg på senere tidspunkt bi-ampe med en effekt forstærker, så den trækker basserne på min suite. Så kan jeg håbe på der kommer godt med dynamik på i film og musik fremover.

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Jeg har bestemt mig for at udvide med en effektforstærker på marantz'en hvis den ikke er effektiv nok. Jeg kan købe marantz'en til 1700, og kun 1 år gammel, så jeg tror ikke jeg får noget tilsvarende til den pris. Den skulle spille absolut godt i stereo, i forhold til aå mange andre surroundreceivere.

Så kan jeg på senere tidspunkt bi-ampe med en effekt forstærker, så den trækker basserne på min suite. Så kan jeg håbe på der kommer godt med dynamik på i film og musik fremover.

fornuftigt træk..!!!

kan anbefale et sæt Vincent sp997 monoblokke når du engang ska ha mere tryk på,.. jeg kører selv Marantz sr7002 / Vincent sp997 kombi, og det lyder fantastisk.!!

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Vincent? De er vidst halv peberet, eller er jeg galt på den?

Jeg er spændt på at hører om den går godt til Dali.

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Vincent? De er vidst halv peberet, eller er jeg galt på den?

Jeg er spændt på at hører om den går godt til Dali.

sp997 monoblokke koster 4499,- stk, men jeg fandt mine brugt for 1500,- stk ( super pris )

du må lige vende tilbage med resultatet når du har fået smidt den nye receiver op, vil gerne høre hva du syntes i forhold til den gamle NAD..

har du overvejet at få smidt noget Blu-ray på receiveren via HDMI så du kan få udnyttet HD lyd..??

der er en verden til forskel fra DTS og til DTS HD Master.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart nej, jeg er ikke så meget til skiver. Jeg har det hele liggende på min HTPC. Fladskærmen fungere både som tv og pc-skærm, så det er en win win.
Har lige ofret 850,- på lydkort til den så jeg kunne gå fra Analog til digital Surround, allerede der var der en kæmpe forskel. Så nu skal jeg lige opleve den digitale verden først, inden jeg påtænker et HD-lydkort til pc'en.

Jeg håber at få den hjem sidst på ugen. Og efter weekenden, giver jeg lige en update af mine lytteindtryk NAD'en op mod Marantz'en. Både stereo Som surround.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes