Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dårlig TV oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

til star trek.....heller ikke her....NEVER!!!! vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Så er jo bare ærgeligt at Samsungs 7-8 & 9000 serie er blandt nogen af de bedste tv på markedet lige pt.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

det kan du have ret i at billed er aldeles ok på dem...men i min verden er det at slå blår i hovedet på folk at man dimensionerer så de kun holder et par år....i min verden skal et tv holde i mindst 10 år og helst 15.....jeg skal bestemt ikke ha mere samsung ind her.....jeg har selv 2 pioneer yderligere, og endda deres sidste top model....den synes jeg stadig ingen slår på billed.....krp 600a

velkommen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes bestemt heller ikke det er i ordren det Samsung har haft gang i, som iøvrigt mest har berørt deres 4000 serie. Det er jo også fuldstændigt op til folk hvad de vil købe af tv, men jeg syntes der er lidt meget hysteri omkring samsung på mange portaler. Helt ærligt jeg har haft en Philips lcd der ikke en gang holdt 2 år, alle tv kan gå i stykker. På mit arbejde har vi ca 100 lcd tv hængende af Samsung, de har hængt i snart 10 år og ikke en enste er gået i stykker.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Det burde værre mulige at bygget en nyt Fladskærm tv der kan holde over 10 år, som billedrørs tv gør i dag.

Grund til at man så kunne ønske at skifte det ud, er at der er komme en billede teknologi (3D, 4K og i den stil) ikke fordi at der er indbygge kunstig forældes i det, men fordi at det er teknologi forældet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

ny teknologi er ikke nødvendigvis et bedre billed.... 3d er slet ikke noget for mig...4k, jooo men så længe der ikke sendes i det, er det ligemeget for mig...jeg har et helt ok billed med mine pioneer krp 600a og 1920x1080.... og da især fra blue-ray i 1080P!!!jeg kan forstå 4k når vi kommer op i større skærme på 75" og over...og de kommer.....

velkommen
ps jeg vil da håbe de mennesker der har haft samme oplevelser som mig med samsung, ikke køber et nyt samsung, men evt et sony, panasonic eller lign!!!! så kan de lære det....de er blevet for store, som apple, og gør hvad der passer dem.....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det burde værre mulige at bygget en nyt Fladskærm tv der kan holde over 10 år, som billedrørs tv gør i
dag.

Grund til at man så kunne ønske at skifte det ud, er at der er komme en billede teknologi (3D, 4K og i den stil) ikke fordi at der
er indbygge kunstig forældes i det, men fordi at det er teknologi forældet.

De kan da godt leve 10 år, min første fladskærm var en sony og den holdt 10 år.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ja og mine forælder billedrørs tv, det køre stadig selv om det er over 15 år.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Nu er billedrørs tv jo næppe tidsvarende og det er en fladskærm der er 10 år heller ikke, så det vil nok være et fåtal der beholder deres skærme så længe alligevel .

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Så længe vi har analog tv og digital tv bokse med analog udgang, er der stadig et marked for billedrørs tv, der altså mennesker der ikke har bruge for det nye fladskærms tv.

Og producenter af fladskærms tv, ødelægge også marked for denne type tv, ved at lave en ringe vare, med indbygge forældes.

Det er surt at skulle havde denne debat, det er sjove at have en debat om billede kvalitet og hvordan det performer ikke om det har indbygget forældes eller ej

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Ahh, så er det da vidst heller ikke værre . . Jeg køre på 5 flaskærm og kun éen har været i stykker. Biler går også i stykker, skal vi så heller ikke køre i dem ??.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hehe, det kunne være sjovet hvis også bilfabrikanter indbyger forældes i deres biler, så efter 2 år gå den i stykke mit på motorvej mit i myldretiden og med den størst uvejr landet har oplevet i mange, mange år   

Jeg ved god at det kun er et mærker der er kendt for at i havde indbygge forældes i deres tv, så selvfølge springe jeg dette mærker over, når jeg skal købe en fladskærm, det er en anden snart når det komme til mine forælder, for så længe der stadig kan få billedrørs tv, så holde de sig til den sikke hest.

Så vi kan vende debat til, hvilken fladskærm tv har i en god erfaring med (46 til 50 tommer), når det hele ligges sammen, så som billede kvalitet og holdbarhed   

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Brug ikke "Citér"-knappen, når I svarer på forrige indlæg. Benyt blot boksen forneden... det andet bliver uoverskueligt og noget rod!
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Så vi kan vende debat til, hvilken fladskærm tv har i en god erfaring med (46 til 50 tommer), når det
hele ligges sammen, så som billede kvalitet og holdbarhed   

Nu hedder tråden jo "Dårlig tv-oplevelse", ikke "God tv-oplevelse" eller "God tv-oplevelse 46-50 tommer" Det kan
der fint startes en ny tråd om

Spørgsmålet er vel om Samsung helt reelt har indbygget forældelse, eller blot har undervurderet og underdimensioneret
en enkelt komponent. Uden at være elektronik-ingeniør vil jeg forestille mig at det er svært helt præcist at beregne
hvornår en given komponent står af, alt efter hvor meget den bliver presset - er det 1, 2, 4, 6 år? Respekt hvis man kan
det. I stedet tror jeg at designerne har dummet sig, og effekten af denne dumhed tager lidt tid at blive synlig. Hvis man
konsekvent overdimensionerer bliver det alt for dyrt, så brokker vi os jo også, derfor forsøger de nok at dimensionere
lige til grænsen, og nogle gange går det så galt.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt at det kun er Samsung, der ikke kan finde ud af det.

Selvfølge ved elektronik-ingeniør fra Samsung hvad de laver, der er jo ikke tale om en model af tv men også deres computer monitor.

Det har så valg at rette det, ved at sætte de korrekt komponent i, men så konstrueret det så de aldrig ville kunne skiftes ud.

Derved ville de igen give Samsung problemer, nu ikke om 2 år, men måske om 4 år, og så står man der igen med et tv der ikke virker og hvor det er kun en type komponent der har fejlet og som før lette kunne skiftes ud, men nu skal hele tv skiftes ud.

Dette modsvare lidt at man køber en mobiltelfon, og når at batteri ikke kan mere, ja så skal man skifte hele telefon ud.

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen fabrikanter der laver mange penge på at producere fladskærme. Pioneer måtte give op, Panasonic købte
retten til patenterne, 4 år senere er deres fabrik i Shanghai lukket og man køber LED paneler ved LG. Phillips har solgt deres
elektronik division til japanske Funai osv.!
Fremtiden byder på OLED med lavt strømforbrug (og dermed længere levetid). Mit Pana ST50 må holde til de er faldet nok i
pris, for billedkvaliteten vil jeg ikke gå på kompromis med.
Der er selvfølgelig "knald&luffe" som må have hamstret plasma paneler, meen 55kkr er i overkanten for et plasma som
antagelig bliver ulovligt i flg. EU direktiver.
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det er sjovt at det kun er Samsung, der ikke kan finde ud af det.

Selvfølge ved elektronik-ingeniør fra Samsung hvad de laver, der er jo ikke tale om en model af tv men også deres computer monitor.

Det har så valg at rette det, ved at sætte de korrekt komponent i, men så konstrueret det så de aldrig ville kunne skiftes ud.

Derved ville de igen give Samsung problemer, nu ikke om 2 år, men måske om 4 år, og så står man der igen med et tv der ikke virker og hvor det er kun en type komponent der har fejlet og som før lette kunne skiftes ud, men nu skal hele tv skiftes ud.

Dette modsvare lidt at man køber en mobiltelfon, og når at batteri ikke kan mere, ja så skal man skifte hele telefon ud.

du har så evig ret her star trek......det kan ikke siges tydeligere......for mig aldrig mere samsung....
BASTA!!!!

velkommen

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det er en meget kortsigtet foretningsstrategi Sansung har valgt, går deres fjernsyne i stykker efter 2 år, så er chancen for kunden endnu engang
vælger Samsung, vel nærmest ikke eksisterende. Forbrugernes mistillid til mærket må også ramme Samsungs andre produkter.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det er jo netop derfor jeg siger at Samsung måske ikke har gjort det med vilje, men at det er en smutter. Irriterende for
kunderne, ja, men stadig en smutter (eventuelt inkompetent). At det så går ud over både en tv- og en monitor-model
kan skyldes at deres kredsløb er så tæt på hinanden at de bruger de samme komponenter i begge - og den komponent
har bare været underdimensioneret.

Enhver producent med en lille smule kendskab til kunderne ved udmærket at hvis de laver produkter der ikke holder lige
så længe som konkurrenterne, så smutter kunderne derover.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Det går jo også noget ned ad bakke økonomisk for Samsung lige nu. Ideerne bliver færre. På mobil siden taber de lidt terræn også. Det værste er jo også, at Samsung plagierer andres produkter....i hvert fald visse typer.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes