Sendt: 11 Juli 2014 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Der er ikke nogen fabrikanter der laver mange penge på at producere fladskærme. Pioneer måtte give op, Panasonic købte
retten til patenterne, 4 år senere er deres fabrik i Shanghai lukket og man køber LED paneler ved LG. Phillips har solgt deres
elektronik division til japanske Funai osv.!
Fremtiden byder på OLED med lavt strømforbrug (og dermed længere levetid). Mit Pana ST50 må holde til de er faldet nok i
pris, for billedkvaliteten vil jeg ikke gå på kompromis med.
Der er selvfølgelig "knald&luffe" som må have hamstret plasma paneler, meen 55kkr er i overkanten for et plasma som
antagelig bliver ulovligt i flg. EU direktiver. |
|
|
Spørgsmålet er om ikke fremtiden til høre mobiltelefon, iPad og andre bærbare løsning og ikke et stor fladskærm i stue
Fabriker af fladskærme lukke på stribe og man har tage live af Plasma og OLED, og så har i LED/LCD tv tilbage og her gå det hele ikke for godt.
Så fremtiden er nok at vi se tv og hør musik over en eller anden bærbare enhed, meget logisk nu når marked for bl.a. fysisk medie, så som CD, BD og CD er hurtig for nedgående.
Så her blive 4K tv og 4K projektor et nice marked som LP er i dag, men til en meget højre pris, så jeg se 4K som de sidst krampetrækning fra TV producent.
|