Forfatter |
|
SV1000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 31 Marts 2015 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med at modtage stereo . Hvis jeg søger med indstilling i mono finder den stationerne og når jeg søger med stereo finder den intet. Mit spørgsmål er om det er noget alvorligt elle nemt at lave for en der har forstand på det. Jeg vil lige tilføje at det ikke er kabel eller andet for de andre modeller jeg har modtager uden problem signalerne fra udbyder (yousee)
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 31 Marts 2015 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu garanterer du, at dine kabelforbindelser (antenne) er i orden. Så er der nok en fejl på dit mute-kredsløb. Det virker på den måde, at hvis dit signal/støjforhold ikke er godt nok, åbner tuneren ikke for signalet, og suser af samme årsag forbi stationen. Din detektorspole kan også være drevet en smule. Det kræver en tekniker med det rette målegrej at få den op at køre igen. Til gengæld er det sjældent hverken dyrt eller tidskrævende
|
Til top |
|
|
SV1000 Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2015 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Nu garanterer du, at dine kabelforbindelser (antenne) er i orden. Så er der nok en fejl på dit mute-kredsløb. Det virker på den måde, at hvis dit signal/støjforhold ikke er godt nok, åbner tuneren ikke for signalet, og suser af samme årsag forbi stationen. Din detektorspole kan også være drevet en smule. Det kræver en tekniker med det rette målegrej at få den op at køre igen. Til gengæld er det sjældent hverken dyrt eller tidskrævende |
|
|
hej
det lyder til at det kan betale sig at få det lavet. Det er jo en ældre sag men jeg købte den fra ny og hænger lidt ved den.
Tak for svaret.
venlig hilsen
SV1000
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 01 April 2015 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men dette med "dyrt" kan jo anskues på flere måder. Med autoriseret hjælp kan beløbet nemt blive lige så stort eller større, som et tilsvarende eller måske endda bedre apparat kan findes til brugt. Sådan er det ofte - suk!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 01 April 2015 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
aristona skrev:
Men dette med "dyrt" kan jo anskues på flere måder. Med autoriseret hjælp kan beløbet nemt blive lige så stort eller større, som et tilsvarende eller måske endda bedre apparat kan findes til brugt. Sådan er det ofte - suk! |
|
|
Det har du ret i, men et kvalificeret værksted vil kunne stille diagnosen på mindre end 10 minutter. Hvis du så oven i købet er så heldig at rende ind i et sted, hvor hver enkelt kunde ikke skal oppebære hele månedens omsætning, så burde det kunne betale sig (affektionsværdi incl.)
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 01 April 2015 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske burde der være en tråd, hvor man kan anbringe oplysninger om velegnede reparatører. Tilføjet angivelse af de mest relevante mærker/typer for de pågældende. Sådanne informationer er i dag spredt hist og pist rundt i trådene. Heldet er jo ofte en flagrende faktor.
|
Til top |
|
|
SV1000 Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2015 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
aristona skrev:
Måske burde der være en tråd, hvor man kan anbringe oplysninger om velegnede reparatører. Tilføjet angivelse af de mest relevante mærker/typer for de pågældende. Sådanne informationer er i dag spredt hist og pist rundt i trådene. Heldet er jo ofte en flagrende faktor. |
|
|
Ja det ville være smart hvis der var en gruppe som man kunne kontakte med henblik for at få hjælp.
Selvfølgelig ikke gratis.
|
Til top |
|
|