Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Beomaster/Beogram 1000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristinaG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2015
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle
Jeg har gaflet mig en Beomaster 1000 og en Beogram 1000. Jeg vil helt vildt gerne have dem til at virke, men er nybegynder, så har udskiftet alle stik
og rengjort dem begge.
MEN de virker stadig ikke, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere. Giver fortabt
Nogen der kender en vintage hi-fi-ekspert i Aarhus området, som vil/kan kigge på dem begge?
Søde søde mennesker
Christina
Til top Vis ChristinaG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristinaG

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Man skal vælge sine projekter med omhu, og det er en udfordring at kaste sig over de opgaver, som andre (muligvis) har opgivet, og det er nemt at sætte sig ind i den situation, at du kan noget, men der er andet, du ikke kan.
Nu er disse apparater jo ikke sjældenheder, så du har formentlig også overvejet, om det kan betale sig at ofre servicetimer på dem contra at finde andre tilsvarende velfungerende eksemplarer på brugtmarkedet.
Men du spørger forum, så i stedet for en tekniker hvad så med at udfordre forum? Oplys lidt mere, kom gerne med nogle fotos, så man kan se, om udseendet retfærdiggør indsatsen. De virker ikke, skriver du, - hvordan virker de ikke? Er der slet ikke strøm på?, for nu at begynde et naturligt sted. Når du er i gang med foto, kunne du også åbne beomaster og give os synet. Måske fortæller det noget. Ogsåvidere.
Disse modeller er ikoniske, så selvfølgelig fortjener de opmærksomhed, og for nogle vil de stadig være alt nok som grundanlæg, der tilmed yder design til omgivelserne, men der skal også være mening i galskaben.
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Christina

Old school B&O er der ikke mange her i DK der kan lave ordentligt.

Derfor kan jeg kun anbefale at skal det virke hvilket det kan komme til for en fair pris så må man ofre det på det af tid og
besværlighed.

Jeg selv er bosat i vest jylland og ja løsningen fandt jeg I udkants København.

Han er DK's bedst B&O service mand og moderator på Beoworld.org. Jeg har benyttet ham mange gange siden efteråret
2007 og det virker stadig fint for han kan sit kram. Desuden har han DK's største samling af Beomaster 1000 og kender de
mange forskellige ændringer de lavede på den model.

Jeg kan sende kontakt info hvis du ønsker det.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Chris.... først var et en Lenco fra skraldespanden, nu er det noget olde B&O, hvad er dine kriterier egentlig for at få noget at spille på (og er du en fyr, der dækker sig under et pigenavn???)

ChristinaG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2015
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

He he, jeg lover jeg er en pige
Lenco'en har jeg stadig, men har indset den kræver lidt mere arbejde.
Den startede bare en mindre besættelse, og efter jeg fandt en Beomaster 1000 på loppemarked, så var jeg nødt til at få makkeren til den :)
Syntes de gamle er langt smukkere end de nye ;)
Til top Vis ChristinaG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristinaG

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 28 Juli 2015 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Det har du så fuldstændig ret i. En Beomaster 1000 kræver ikke den store ledvogtereksamen for at få til at sige noget. Anderledes er det med Beogram 1000. Dens motor er gammel, har nogle bronzelejer, der for det meste er indgroet med skidt, hvilket gør, at de klemmer på motorakslen. Som regel kører de for langsomt og kan næsten nå normal hastighed når de har kørt et stykke tid. Hastighedsreguleringen er en centrifugalbremse med nogle filtpuder, der på nuværende tidspunkt er slidt helt væk. Det kræver arbejde at få så´n en op og stå, og så er der pick-up´en. Inden du ved af et, var det måske billigere med større performance at finde noget nyere, men som du selv sagde....... Det er s´gu pænt

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Enig her men det er bare lige så fedt en oplevelse når det spiller ordentligt år efter år og det kræver en fagmand på området.
Heldigvis findes det. Kontakt info er sendt.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes