Forfatter |
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
skal jeg se efter
Men jeg er jo et barn, og ca. 164, så er det et problem med lille ryg ?
|
|
|
nej nej 164cm så må du være en knægt har jo læst lidt i din tråd og kan læse du selv er ved at rode dig ud i en hjemmebio ordning . Her vil 1-2 af disse store på en værelse være fedt. Går jo udfra du bor hjemme med et værelse 
Prisen er rimelig og kvaliteten er ok! Der er indbygget fodskammel. Alt i alt et fornuftigt køb til hjemmebioen.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Satanion skrev:
skal jeg se efter
Men jeg er jo et barn, og ca. 164, så er det et problem med lille ryg ?
|
|
|
nej nej 164cm så må du være en knægt har jo læst lidt i din tråd og kan læse du selv er ved at rode dig ud i en hjemmebio ordning . Her vil 1-2 af disse store på en værelse være fedt. Går jo udfra du bor hjemme med et værelse 
Prisen er rimelig og kvaliteten er ok! Der er indbygget fodskammel. Alt i alt et fornuftigt køb til hjemmebioen.
|
|
|
Ja jeg er ved at rode mig ud i det, og ja, jeg har tænkt mig at købe 2.
og self. bor jeg hjemme 
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Jammen i lige måde 
Forskellen hmm ja der fik du mig , ManicMiner har lavet en tråd om det og en masse nyheder fra netop SVS... lige et øjeblik... kig her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37409&K W=svs
Men det må være mest optimal med de samme elementer i begge Subs 
Ang. bordet ved stolene ja så vrider jeg det indvendige af hovedt ud få at finde en fornuftig løsning så alle ideer er velkommen...
Ja syntes det kunne være sjovt med sådan en "PC" fjernbetjening via en touch skærm 
Har fundet IR delen tror jeg kig evt. her http://www.usbuirt.com/
|
|
|
Jeg laver en tegning inden længe, med et lodret "tårn" hvor man kan trække en plade op af, og når denne plade er helt oppe, kan den lægges ned og blive til en lille bordplade, som er ca. over lårene på den der sidder i stolen, foran på "tårnet" kunne der sidde en lille poseholder til eks. hundepruttepose  som folk så kunne putte afald i, jeg vil lave et "tårn" til hver stol, og tror det bliver godt. Jeg er ansat på et lille snedkeri, og vi får inden længe en CNC fræser, den skal indvies med at lave disse borde tror jeg  __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Ja syntes det kunne være sjovt med sådan en "PC" fjernbetjening via en touch skærm 
|
|
|
Og her er skærmen  den er dyr, men jeg kan ikke finde nogen små billige touch skærme i DK __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
Kristian T skrev:
Jammen i lige måde 
Forskellen hmm ja der fik du mig , ManicMiner har lavet en tråd om det og en masse nyheder fra netop SVS... lige et øjeblik... kig her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37409&K W=svs
Men det må være mest optimal med de samme elementer i begge Subs 
Ang. bordet ved stolene ja så vrider jeg det indvendige af hovedt ud få at finde en fornuftig løsning så alle ideer er velkommen...
|
|
|
Jeg laver en tegning inden længe, med et lodret "tårn" hvor man kan trække en plade op af, og når denne plade er helt oppe, kan den lægges ned og blive til en lille bordplade, som er ca. over lårene på den der sidder i stolen, foran på "tårnet" kunne der sidde en lille poseholder til eks. hundepruttepose som folk så kunne putte afald i, jeg vil lave et "tårn" til hver stol, og tror det bliver godt. Jeg er ansat på et lille snedkeri, og vi får inden længe en CNC fræser, den skal indvies med at lave disse borde tror jeg 
|
|
|
uha sådan en CNC fræser kunne jeg godt lige bruge en par weekender . Det lyder spændende
dit tower projekt må lige følge det 
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
Kristian T skrev:
|
|
|
Og her er skærmen den er dyr, men jeg kan ikke finde nogen små billige touch skærme i DK
|
|
|
øv kan ikke se noget via dit link 
Jeg er så heldig, at på mit arbejde bruger vi meget touch baseret skærme så jeg har kunne kriger mig en 12" touch skærm.
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu sker der noget endelig har fået lavet en hylde mere ved alteret 

I morgen bliver den sat helt på plads og så skal jeg lige har malet lidt rundt omkring 
Centeren har også fået en lille fod.

Og nej det er ikke støv havde ikke mat sort spray maling nok så den fik bare lige en hurtig overhaling. Bliver malet ordentlig i morgen 
Bag HT'er har også fået et par fødder...

Lige et billede mere 

De bliver også malet i morgen... hov øhh i dag kl. er jo efter 24 
Så har jeg fået nogle akustik plader har taget et par billeder...

og lidt tættere på

pladerne er ca. 120x90 cm. Jeg vil byggen nogle rammer til disse og skal så op på væggen at hænge.
Bliver spændende at høre hvad det giver 
Det var alt for nu, meeeenn mon ikke der kommer flere billeder i dag 
Go nat!
/Kristian
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg næsten færdig med en akustik ramme det tog sku noget mere tid en jeg regnede med 
Rammen måler 118 x 80 cm. grunden til de blev lidt mindre er at jeg ville have at det hvide filt skulle dække rammen.
Har lavet ramme så akusitk pladen er 4.5cm fra væggen læste et sted at det var bedst hvis de kom lidt udfra væggen, men ved ikke om det er rigtigt, men jeg prøver det 
Lige et par billede til de nysgerrige

Her er filt kanten lige i press onder limning.

Her kan man den kant som er fræst ud som der er luft mellem væg og rammen.

Og her er rammen set fra bunden.
Hele rammen skal pusses og derefter sprøjtes de med mat sort spray maling.
Det skal gøres meget forsigtig for ikke at lukke filten måske burde jeg lade være og kun male rammen... høre gerne ideer eller erfaringer 
Det var alt for nu!
/Kristian
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristian Det ser skidegodt ud...er du snedker, eller har du bare haft abonement på gør det selv i lang tid  Jeg tror ikke der sker noget ved at spraymale filten, det ligner lidt den filt/glasvæv man kan sætte på væggene, og det kan du ikke lukke med en gang tynd spray, der skal fylder til, så mit råd vil være  go for it
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
Hej Kristian
Det ser skidegodt ud...er du snedker, eller har du bare haft abonement på gør det selv i lang tid 
Nej dog ikke men når man byger hele huset om så for man da prøvet en del og tak for de pæne ord.
Jeg tror ikke der sker noget ved at spraymale filten, det ligner lidt den filt/glasvæv man kan sætte på væggene, og det kan du ikke lukke med en gang tynd spray, der skal fylder til, så mit råd vil være
go for it 
Prøvede først på en væv's stump, som jeg skar væk det så fint ud Har lige været ud og prøvet, at male den første ramme det ser fint ud indtil videre.
Er sku spændt på, at høre hvad det givet af ændringer i bio'en  Konen er igang med, at lave gardiner, som skal op som pynte gardiner ved lærredet.
Jeg tror det bliver rigtigt godt 
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det ganske vist 1 stk. SVS PB12-Plus er nu på vej med DFDS   
Skulle lande Onsdag/Torsdag uha der er langtid til 
Har også bestilt et 12.3 element til den anden sub så de begge køre med 12.3 Basser 
/Kristian
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 13 November 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 stk PB12+ så burde der være bas nok 
Hvordan skal de placeres? En i hver ende? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
2 stk PB12+ så burde der være bas nok 
Hvordan skal de placeres? En i hver ende?
|
|
|
Jeg vil prøve både med begge 2 foran og som du nævner en i hver ende 
Tror det er bedst med en i hver ende så lydtrykket eller Bassen bliver mere konstant i hele rummet. Dem som sidde på bagerste række vil nok også kunne mærke bassen bedre 
Nu er det nogle pænt store "svin" de SVS'er og det gør placeringen lidt begrænset hos mig . Så der er faktisk kun de 2 muligheder. Så håber det bliver godt 
/Kristian
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Dem som sidde på bagerste række vil nok også kunne mærke bassen bedre 
/Kristian
|
|
|
Ha ha tro mig Kristian, dem på bageste række hos mig, klager over utilpashed når jeg "blærer" mig med War of the worlds, der hvor den første tripod kommer op af jorden, folk får trykken for brystet og åndenød...og det er ikke løgn. og jeg har begge PB12-Plus stående oppe foran...du bliver rystet over forskellen fra 1 til 2 subs 
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det bliver spændende at høre om resultatet  |
|
|
JA jeg glæder mig som et lille barn .
Og så må jeg få taget mig sammen og få lavet nogle ordentlige målinger så min Behringer kan bliver indstillet 
Er faktisk i tvivl om begge sub's skal køre på en kanal eller om hver sub skal ha en kanal. Fordelen ved en sub på hver kanal er, at så kan de jo justeres hver for sig med hver sit filter 
Er jeg helt ved siden af eller... ?
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

PillyWilly skrev:
Kristian T skrev:
Dem som sidde på bagerste række vil nok også kunne mærke bassen bedre 
/Kristian
|
|
|
Ha ha tro mig Kristian, dem på bageste række hos mig, klager over utilpashed når jeg "blærer" mig med War of the worlds, der hvor den første tripod kommer op af jorden, folk får trykken for brystet og åndenød...og det er ikke løgn. og jeg har begge PB12-Plus stående oppe foran...du bliver rystet over forskellen fra 1 til 2 subs 
|
|
|
Nu MÅ den sub bare snart komme  ringer sku til DFDS og høre hvor langt den er kan bare ikke vente nu... Tak Jan suk 
Når man får åndenød så er der tilpas bass i bio'en
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik så monteret mine hjemmelavede arkusik plader 
Regnede i første omgang med, at der skulle være en i hver side og en i bag, men da jeg fik hængt den første op i siden så... ja mellem os så var det fanden i kønt .
Så fik jeg den ide, at hænge dem skråt ned fra loftet. Og syntes det er blevet ok!
Lidt et billede...

Er spændt på om de problemer omkring 22Hz er væk... på Fredag skal alt være på plads i bio'en og så skal der testes og måles da jeg har fri fra arbejde 
Lørdag de der nemlig dømt Herre film maraton uha det bliver godt 
|
Til top |
|
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at høre om, hvordan det lyder!  Vil du ikke prøve at sætte dem lidt væk fra hinanden, og dermed se om man får en bedre frekvensgang?
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliver spænde at hører, Kristian T
glæder mig til at se de færdige pics  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|