Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Home Cinema nu snart med Bluray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:
Det er blevet rigtig lækkert, har fulgt med fra start - og den der hylde sætter da lige prikken over i'et og beviser den gennemførte stil til mindste detalje!

Dejligt i stadig følger med

Syntes det er svært det med hylde/møbel til anlæg og hvor skal DVD'erne står osv. men det skal jo nok blive godt

Stort tillykke med det hele

Takker!

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Det er da en rigtig fin løsning med opstilling af DVD/forstærker

Tak! Det er faktisk rigtig fedt den er i placeret så højt. Det gør det meget næmmere at rode med forstærker og DVD'en  så skal man ikke ned på alle 4

"hullet" i væggen, var det der fra starten eller er det et du selv har lavet?

Det var der fra starten. Så det blev automatisk book'et til alteret

- Og hvad gør du ang. DVD opbevaring, kan de stå under / over anlæget?

Hmm ved det ikke endnu, men jeg er gået i tænkebox'en ved DVD'erne

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

sigaard skrev:

top nice bio.. den kan du godt være stolt af, og en fed gave fra konen..

Gennemført og godt integreret.. lækkert med den hylde der..

sigaard

Takker!

Jeg er ganske tilfreds  heldigvis slipper jeg for nipsting på mine HT'erne hernede i hulen

Ja hylden er syntes jeg også selv blevet ganske god

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Pyha så fik jeg da lige besvaret lidt der

Nå, men lidt nyt er der da...

Jeg har nu rodet lidt med min sub og fået anskaffet mig en radioshack og en DVE skive

Inden jeg startede min måling ville jeg prøve at beregne hvilke frekvenser som evt. kunne gå hen og drille lidt. Jeg brugte dette program:

http://www.mhsoft.nl/default1.asp

Mit rum er ca. 7meter langt og i følge beregneren vil det være ca. 24.5Hz, 49.2Hz, 73.7Hz, 98,3Hz og 122.9Hz ok alt så godt jeg gik så udfra denne her fremgangsmåde til selvemålingen:

http://www.lsound.no/index.php?side=omoss&group=694& art=3146

Her er resultatet:

Jeg kan se der er en voldsom peek på 22Hz og det kunne jeg godt høre  (væggen og døren larmede end del) jeg kan endvidere se, at omkring 45Hz, 100Hz og 125Hz er der nogle "spidser" men ingen omkring 73Hz ok den er så stigende .

Ser dette her helt galt ud eller? Skal jeg ikke først sørge for at omkring de 22-25Hz at der bliver gjort noget og så foretage målingen igen?

Eller skal jeg foretage en helt anden måling end denne? ja jeg har jo nok brug for lidt hjælp, men jeg ved i kan ...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville først forsøge at justere fasen for at se om du kunne få væk den store dippen fra 50hz og opover, eller forsøg at måle uden at højtalerene spiller med

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg ville først forsøge at justere fasen for at se om du kunne få væk den store dippen fra 50hz og opover, eller forsøg at måle uden at højtalerene spiller med

Da jeg målte var kun Subben tilsluttet.

Fasen blev justeret ved 50Hz til der var størst lydtryk målt med radioshak'en. Skal dette evt. gøres anderledes?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Du skal måle rundt om delefrekvensen, det kan være at du skal til at flytte lidt rundt med subben

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Kristian

Et forslag:

Hvis du nu har mulighed for det ( tror at du lige har plads nok ?!?), kan du lave det helt optimalt lydmæssigt med dine 604´ere og så stille dine fronter og baght præcist lige langt fra din lytteposition på forreste række ( " far´s stol"/ "hotspottet"  ) Derefter laver du sokkelerne til de bagerste htére, så diskanterne peger i lige linie præcist ned mod diskanterne på front 604´erne - fronterne skal vinkle lidt opad og dem bagved lidt nedad ( du kan bruge en lommelygte eller et laservaterpas til at finde den præcise vinkel ) - der hvor du sidder,  skal den lige linie, imellem diskanterne,  så ramme dine ører i højden - giver det mening ? 

Dette vil give dig den mest præcise placering af lyden hele vejen rundt og dine lydpanoreringer homogene, sammenhængende og "omsluttende" 

Samtidig må man sige, at du er da  heldig at have en så  hjælpevillig svoger , faktisk er det kun ham, man ser lave noget    ( på billederne altså )

Svoger:   velkommen til................hvornår går I igang hjemme hos dig   ??  og husk masser af billeder

ps. I glemte "Dirty Dancing"..............

Hov har sku ikke fået kommenteret dit indslag DJ sorry, men bedre sent end aldrig

Jeg vil prøve at "tilte" mine HT'er  men skal have lavet nogle sokler til de bagerste. Kan se i din egen tråd, at det har du nu også fået  så jeg må sku bare igang med elsnitteren og få skåret noget MDF plade ud .

Jeg håbede, at jeg i løbet af denne uge kunne få det gjort, men er sku blevet syg  og så venter jeg STADIG  på det skide lærred fra www.techhaus.dk blev lovede, at det kom i fredags , men det skulle 100% være der i morgen (ja ja det har jeg jo hørt før ) vi får se ellers poster jeg sku en hade indlæg mod bixen  så kan "de" sku lære det... ok "han" der er vist kun en ansat .

Så alt i alt er der ikke sket det helt store, har fået lejet lidt en indstilling af subben og min forstærker. ManicMiner kom lige et smut forbi forleden dag  det var ganske hyggeligt. Jeg fik lige vist et computer program så jeg har nu tilsluttet min RadioShack til anlæg til min bærbar pc og render rundt og teste, flytter med subben  (den er fandme ikke sådan lige til at flytte rundt) men har da fået lidt bedre lyd syntes jeg. Jeg kan da i det mindste måle mig til det

Har kigget på den der Behringer DSP1124P fandt en til 500.- brugt så den køber jeg sku. Har lidt problemer omkring de 22Hz som er for kraftig og 48Hz som skal forstærkes lidt. Har som sagt prøvet at flytte rundt og placeret dyner  og sager for at se om der er en forbedring, men syntes ikke rigtig det giver noget .

Skal se om jeg ikke i morgen kan lave et par målinger så i kan se hvad der sker. Måske er der en som har en ide hvad jeg kan prøve. Ellers må jeg have fat i the bas man  "ManicMiner" igen når min Behringer evt. lander her.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej Kristian, jeg vil svært gjerne komme når du får din Behringer. Den kan virke lidt uoverkommelig til at begynde med, men straks man har forstået "the basics" er den meget nem at bruge.

Forresten, her er en kalibreringsfil for Radioshacken som du kan bruge med RoomEQ Wizard

http://bfdguide.ws/newrs.cal

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Hej Kristian, jeg vil svært gjerne komme når du får din Behringer. Den kan virke lidt uoverkommelig til at begynde med, men straks man har forstået "the basics" er den meget nem at bruge.

Forresten, her er en kalibreringsfil for Radioshacken som du kan bruge med RoomEQ Wizard

http://bfdguide.ws/newrs.cal

Det er super  du får lige en PB når den lander.

Havde godt læst lidt af guiden på http://bfdguide.ws den virker fornuftig, men takker alligevel

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Da må du være smartere enn mig  Første gang jeg leste guiden virket den fullstendig uforståelig, men straks jeg fikk BFDen og kunne prøve i praksis gik det heldigvis meget nemt

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Da må du være smartere enn mig  Første gang jeg leste guiden virket den fullstendig uforståelig, men straks jeg fikk BFDen og kunne prøve i praksis gik det heldigvis meget nemt

Det tror jeg nu ikke . Det kan være når jeg første skal til og bruge den det går helt galt  men vi får se...

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Så kom lærredet endeligt ... med PostDK og de kan fandme da også ødelægge alt...

aaaaaaahggggggggggggggggggggggggggggggg  er kun hvad jeg kan sige til det.

Her er lige et billede af pakken...

Det ser måske ikke så slemt ud her på billedet  jeg noterede mig ikke noget ved modtagelsen da jeg bare var glad for endeligt, at have fået "tæppet" hjem . Man kan sådan set godt se, at pakken har været bukket lidt og ganske rigtigt så var der små folder i lærredet på størrelse med en knytnæve  Jeg ringede derefter til Qualityscreen i Lyngby og spurgte om det ville gå væk igen, men det kunne han selvfølgelig ikke garantere så han ville sende mig et nyt lærred (som jeg skulle have på fredag) med en retur seddel i. Det er sku i orden service syntes jeg

Så der er kun lidt billeder af "opbygningen" af rammen så den får i her...

Man tager 4 høvlet lægter og snitter dem i smig

Har købt nogle små vinkel beslag og så er det bare igang med skruer og lim

og vupti et stk ramme til æ lærred  målet er 230cm x 134cm der kommer så lister rundt når lærredet er monteret på rammen. Færdigt billed bliver 220cm x 129cm det skulle være 99" sådan +-

Det var alt for nu...

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Første gang at jeg skulle rulle mit 104" blackline greyline lærred op sad det fast men John fra Qualityscreen kom 2 dage efter og det blev lavet på mindre end en ½ time .Qualityscreen har super kundeservice.

PS Glæder mig til at høre hvad du synes om dit lærred.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:

Første gang at jeg skulle rulle mit 104" blackline greyline lærred op sad det fast men John fra Qualityscreen kom 2 dage efter og det blev lavet på mindre end en ½ time .Qualityscreen har super kundeservice.

PS Glæder mig til at høre hvad du synes om dit lærred.

Ja de har fin service .

Jeg blev bare helt  af det da jeg så disse mærker og dugen koster trods alt 2800.- så hellere få den byttet så det er i orden.

Når lærredet er på plads skal jeg forsøge med lidt screenshots det er jo vildt populært herinden . Nu skriver du at du har en blackline lærred ved du hvad forskellen er? Mit hed vist kun greyline.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det bliver sgu flot, når du får lærredet op og hænge , hvor langt var det, at du kommer til at sidde fra lærredet på første og anden række ??

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Det bliver sgu flot, når du får lærredet op og hænge , hvor langt var det, at du kommer til at sidde fra lærredet på første og anden række ??

Tak

Første rækker kommer ca. 3.10m fra lærredet og bagerste række ca. 4.8m jeg syntes det virker fornuftigt til 99"

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke helt dumt, ca. 1,5X er jo lige i øjet dog kan 2X være at fortrække hvis man man har screendoor allergi. du får da gjort lidt ved tingene i øvrigt
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej Kristian.

Det er godt nok blevet flot , tæppe, puder, møbler, hylde osv. - det passer bare sammen det hele. Nu kan jeg jo se du også er medlem af SVS klubben, hvad er dine erfaringer, meninger om din PB12 plus? er du tilfreds?

Mht. service ang. lærredet skal du være glad for du ikke hoppede på det motor-lærred de havde i metro for 14 dages tid siden. Mit er gået i udu og det eneste jeg kan gøre er at aflevere det og vente 2-3 uger..  Jeg kæmpede ellers godt i telefonen for at få det byttet -men NEJ.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Det var da kedeligt, men så kan du be om at få et uden bakalarm

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave