Forfatter |
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
Det er blevet rigtig lækkert, har fulgt med fra start - og den der hylde sætter da lige prikken over i'et og beviser den gennemførte stil til mindste detalje!
Dejligt i stadig følger med 
Syntes det er svært det med hylde/møbel til anlæg og hvor skal DVD'erne står osv. men det skal jo nok blive godt 
Stort tillykke med det hele  |
|
|
Takker! 
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Det er da en rigtig fin løsning med opstilling af DVD/forstærker
Tak! Det er faktisk rigtig fedt den er i placeret så højt. Det gør det meget næmmere at rode med forstærker og DVD'en så skal man ikke ned på alle 4 
"hullet" i væggen, var det der fra starten eller er det et du selv har lavet?
Det var der fra starten. Så det blev automatisk book'et til alteret 
- Og hvad gør du ang. DVD opbevaring, kan de stå under / over anlæget?
Hmm ved det ikke endnu, men jeg er gået i tænkebox'en ved DVD'erne  |
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
top nice bio.. den kan du godt være stolt af, og en fed gave fra konen.. 
Gennemført og godt integreret.. lækkert med den hylde der..
sigaard
|
|
|
Takker!
Jeg er ganske tilfreds heldigvis slipper jeg for nipsting på mine HT'erne hernede i hulen 
Ja hylden er syntes jeg også selv blevet ganske god 
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha så fik jeg da lige besvaret lidt der 
Nå, men lidt nyt er der da...
Jeg har nu rodet lidt med min sub og fået anskaffet mig en radioshack og en DVE skive 
Inden jeg startede min måling ville jeg prøve at beregne hvilke frekvenser som evt. kunne gå hen og drille lidt. Jeg brugte dette program:
http://www.mhsoft.nl/default1.asp
Mit rum er ca. 7meter langt og i følge beregneren vil det være ca. 24.5Hz, 49.2Hz, 73.7Hz, 98,3Hz og 122.9Hz ok alt så godt jeg gik så udfra denne her fremgangsmåde til selvemålingen:
http://www.lsound.no/index.php?side=omoss&group=694& art=3146
Her er resultatet:

Jeg kan se der er en voldsom peek på 22Hz og det kunne jeg godt høre (væggen og døren larmede end del) jeg kan endvidere se, at omkring 45Hz, 100Hz og 125Hz er der nogle "spidser" men ingen omkring 73Hz ok den er så stigende .
Ser dette her helt galt ud eller? Skal jeg ikke først sørge for at omkring de 22-25Hz at der bliver gjort noget og så foretage målingen igen?
Eller skal jeg foretage en helt anden måling end denne? ja jeg har jo nok brug for lidt hjælp, men jeg ved i kan ...
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg ville først forsøge at justere fasen for at se om du kunne få væk den store dippen fra 50hz og opover, eller forsøg at måle uden at højtalerene spiller med |
|
|
Da jeg målte var kun Subben tilsluttet.
Fasen blev justeret ved 50Hz til der var størst lydtryk målt med radioshak'en. Skal dette evt. gøres anderledes?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Kristian
Et forslag :
Hvis du nu har mulighed for det ( tror at du lige har plads nok ?!?), kan du lave det helt optimalt lydmæssigt med dine 604´ere og så stille dine fronter og baght præcist lige langt fra din lytteposition på forreste række ( " far´s stol"/ "hotspottet" ) Derefter laver du sokkelerne til de bagerste htére, så diskanterne peger i lige linie præcist ned mod diskanterne på front 604´erne - fronterne skal vinkle lidt opad og dem bagved lidt nedad ( du kan bruge en lommelygte eller et laservaterpas til at finde den præcise vinkel ) - der hvor du sidder, skal den lige linie, imellem diskanterne, så ramme dine ører i højden - giver det mening ?
Dette vil give dig den mest præcise placering af lyden hele vejen rundt og dine lydpanoreringer homogene, sammenhængende og "omsluttende" 
Samtidig må man sige, at du er da heldig at have en så hjælpevillig svoger , faktisk er det kun ham, man ser lave noget ( på billederne altså )
Svoger: velkommen til ................hvornår går I igang hjemme hos dig ?? og husk masser af billeder 
ps. I glemte "Dirty Dancing".............. 
|
|
|
Hov har sku ikke fået kommenteret dit indslag DJ sorry, men bedre sent end aldrig 
Jeg vil prøve at "tilte" mine HT'er men skal have lavet nogle sokler til de bagerste. Kan se i din egen tråd, at det har du nu også fået så jeg må sku bare igang med elsnitteren og få skåret noget MDF plade ud .
Jeg håbede, at jeg i løbet af denne uge kunne få det gjort, men er sku blevet syg og så venter jeg STADIG på det skide lærred fra www.techhaus.dk blev lovede, at det kom i fredags , men det skulle 100% være der i morgen (ja ja det har jeg jo hørt før ) vi får se ellers poster jeg sku en hade indlæg mod bixen  så kan "de" sku lære det... ok "han" der er vist kun en ansat .
Så alt i alt er der ikke sket det helt store, har fået lejet lidt en indstilling af subben og min forstærker. ManicMiner kom lige et smut forbi forleden dag det var ganske hyggeligt. Jeg fik lige vist et computer program så jeg har nu tilsluttet min RadioShack til anlæg til min bærbar pc og render rundt og teste, flytter med subben (den er fandme ikke sådan lige til at flytte rundt) men har da fået lidt bedre lyd syntes jeg. Jeg kan da i det mindste måle mig til det  
Har kigget på den der Behringer DSP1124P fandt en til 500.- brugt så den køber jeg sku. Har lidt problemer omkring de 22Hz som er for kraftig og 48Hz som skal forstærkes lidt. Har som sagt prøvet at flytte rundt og placeret dyner og sager for at se om der er en forbedring, men syntes ikke rigtig det giver noget .
Skal se om jeg ikke i morgen kan lave et par målinger så i kan se hvad der sker. Måske er der en som har en ide hvad jeg kan prøve. Ellers må jeg have fat i the bas man "ManicMiner" igen når min Behringer evt. lander her.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Hej Kristian, jeg vil svært gjerne komme når du får din Behringer. Den kan virke lidt uoverkommelig til at begynde med, men straks man har forstået "the basics" er den meget nem at bruge.
Forresten, her er en kalibreringsfil for Radioshacken som du kan bruge med RoomEQ Wizard
http://bfdguide.ws/newrs.cal
|
|
|
Det er super du får lige en PB når den lander.
Havde godt læst lidt af guiden på http://bfdguide.ws den virker fornuftig, men takker alligevel 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Da må du være smartere enn mig Første gang jeg leste guiden virket den fullstendig uforståelig, men straks jeg fikk BFDen og kunne prøve i praksis gik det heldigvis meget nemt |
|
|
Det tror jeg nu ikke . Det kan være når jeg første skal til og bruge den det går helt galt men vi får se...
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første gang at jeg skulle rulle mit 104" blackline greyline lærred op sad det fast men John fra Qualityscreen kom 2 dage efter og det blev lavet på mindre end en ½ time .Qualityscreen har super kundeservice .
PS Glæder mig til at høre hvad du synes om dit lærred.
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Første gang at jeg skulle rulle mit 104" blackline greyline lærred op sad det fast men John fra Qualityscreen kom 2 dage efter og det blev lavet på mindre end en ½ time .Qualityscreen har super kundeservice .
PS Glæder mig til at høre hvad du synes om dit lærred.
|
|
|
Ja de har fin service .
Jeg blev bare helt af det da jeg så disse mærker og dugen koster trods alt 2800.- så hellere få den byttet så det er i orden.
Når lærredet er på plads skal jeg forsøge med lidt screenshots det er jo vildt populært herinden . Nu skriver du at du har en blackline lærred ved du hvad forskellen er? Mit hed vist kun greyline.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sgu flot, når du får lærredet op og hænge , hvor langt var det, at du kommer til at sidde fra lærredet på første og anden række ??
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Det bliver sgu flot, når du får lærredet op og hænge , hvor langt var det, at du kommer til at sidde fra lærredet på første og anden række ??
|
|
|
Tak 
Første rækker kommer ca. 3.10m fra lærredet og bagerste række ca. 4.8m jeg syntes det virker fornuftigt til 99"
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke helt dumt, ca. 1,5X er jo lige i øjet  dog kan 2X være at fortrække hvis man man har screendoor allergi. du får da gjort lidt ved tingene i øvrigt
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristian.
Det er godt nok blevet flot , tæppe, puder, møbler, hylde osv. - det passer bare sammen det hele. Nu kan jeg jo se du også er medlem af SVS klubben, hvad er dine erfaringer, meninger om din PB12 plus? er du tilfreds?
Mht. service ang. lærredet skal du være glad for du ikke hoppede på det motor-lærred de havde i metro for 14 dages tid siden. Mit er gået i udu og det eneste jeg kan gøre er at aflevere det og vente 2-3 uger.. Jeg kæmpede ellers godt i telefonen for at få det byttet -men NEJ.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|