Forfatter |
|
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan være fordi bassen er blevet kraftiger at mellemtonen lyder mindre klar..
Jeg har lige prøvet med spikes på mine og det giver en mere direkte lyd og fjerner også lidt af bassen, som så gør at mellemtonen træder mere frem.
Jeg ved ikke om du har set, da jeg skrev, at jeg har fundet de orig. spikes til din ht. __________________ Mvh. Minime
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at mellemtonen er alt for fremtrædende, så den bliver grov at høre på. Hvad foretrækker du, spikes eller SD?
Perfekt! Jeg sender dig lige en PB.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong.
Nu har jeg ikke samme højttaler, men jeg har prøvet lidt forskellige afkoblinger til mine. SD fødder gav en lidt mere fast bas men påvirkede så tilgengæld mellemtonen negativt, spikes var at foretrække.
Det der kan genere din mellemtone kan, som minime skrev, være nogle pukler i basområdet. Men om det er til at undgå ved Dali, det ved jeg ikke!
Mvh.:´*`:.
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du dæmpet rummet anderledes end før, du lavet gulvet?
Kan man justere bas på din forstærker, for at prøve om det er bassen der laver problemerne, som minime skriver.
MH
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Wrong.
Nu har jeg ikke samme højttaler, men jeg har prøvet lidt forskellige afkoblinger til mine. SD fødder gav en lidt mere fast bas men påvirkede så tilgengæld mellemtonen negativt, spikes var at foretrække.
Det der kan genere din mellemtone kan, som minime skrev, være nogle pukler i basområdet. Men om det er til at undgå ved Dali, det ved jeg ikke!
Mvh.:´*`:. |
|
|
Jeg har problemer med frekvensgangen omkring mellemtonen. Det er helt tydeligt når man kører et sweep fra 20khz til 20hz. Måske man skulle få sit rum målt igennem rigtigt .
Ang. Dali kan jeg sige dig at toppen og mellemtonen var perfekt før jeg lavede nyt gulv
Din gamle perverse VA lover
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Acer skrev:
Er det MS5 speakers du har ?  |
|
|
Yes sir!
MVH WRONG
|
|
|
Nice, det er altså herrefede speakers - havde jeg pladsen til dem stod der sådan et sæt hos mig . Har du også en sub på dem ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Har du dæmpet rummet anderledes end før, du lavet gulvet?
Kan man justere bas på din forstærker, for at prøve om det er bassen der laver problemerne, som minime skriver.
MH
|
|
|
Jeg har ikke dæmpet anderledes efter jeg har lavet gulvet, nej.
Jeg kører bi-amping så jeg kan jo skrue op og ned for volumen på bunden som det passer mig. Problemet er bare at top og mellemtone kører sammen og da det er mellemtonen der er problemet, vil det også gå ud over toppen hvis jeg justerer der
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
wrong skrev:
Acer skrev:
|
|
Yes sir!
MVH WRONG
|
|
|
Nice, det er altså herrefede speakers - havde jeg pladsen til dem stod der sådan et sæt hos mig . Har du også en sub på dem ? 
|
|
|
ja. En DD18. Mhansen købte min euphonia sub
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Acer skrev:
wrong skrev:
Acer skrev:
|
|
Yes sir!
MVH WRONG
|
|
|
Nice, det er altså herrefede speakers - havde jeg pladsen til dem stod der sådan et sæt hos mig . Har du også en sub på dem ? 
|
|
|
ja. En DD18. Mhansen købte min euphonia sub
MVH WRONG
|
|
|
Du må jo være basnarkoman i svær og uhelbredelig grad, uha uha en slemmer basgang det sæt må kunne lave - topnice 
Er du ikke det mindste bekymret for at overloade dit rum så det drukner i basss, eller klarer rumkorrektionen i DD18'eren det ? Monsterorgel må lyde godt på setup 
Hvordan er DD18 i forhold til Euphonia subben ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nåede aldrig at prøve euphonia subben. Jeg solgte den ene og alene af den grund at centeren ville komme for højt op ifht. mit lærrede. Jeg kan ikke døje at skulle sidde og kigge opad når jeg ser film. Eneste gang jeg har hørt den er flere år siden. Den spiller uhyggelig præcis og integrere rigtig godt pga. dens placering midt i lydbilledet.
Jeg havde DD18eren inden og pga. rumkorrektionen valgte jeg at beholde den, måske dumt?
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jeg havde DD18eren inden og pga. rumkorrektionen valgte jeg at beholde den, måske dumt?
|
|
|
Nej, det tror jeg da ikke. DD18 er, ligesom Euphonia, en uhyre præcis sub som siger noget når den skal og holder så ellers kæft når det er tid for det . De par gange jeg har hørt de 2 subs, har dog aldrig hørt dem på samme setup, har mit indtryk været at de ikke gør meget væsen af sig - begge 2, forstået på den måde at DD18 ikke lyder som om der sidder en 18'' bas i den, snarere en meget potent og hurtig 12'' . En ret så imponerende sub må man sige, som nok er den bedste af de 2 pga. rumkorrektionen. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for at du ikke beholdte AS2'en.
Det kunne være spændene at høre dit anlæg en dag. Jeg har aldrig hørt sådanne MS5'er og DD18
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Milu skrev:
Hej Wrong. Nu har jeg ikke samme højttaler, men jeg har prøvet lidt forskellige afkoblinger til mine. SD fødder gav en lidt mere fast bas men påvirkede så tilgengæld mellemtonen negativt, spikes var at foretrække. Det der kan genere din mellemtone kan, som minime skrev, være nogle pukler i basområdet. Men om det er til at undgå ved Dali, det ved jeg ikke! Mvh.:´*`:. |
|
|
Jeg har problemer med frekvensgangen omkring mellemtonen. Det er helt tydeligt når man kører et sweep fra 20khz til 20hz. Måske man skulle få sit rum målt igennem rigtigt .
Ang. Dali kan jeg sige dig at toppen og mellemtonen var perfekt før jeg lavede nyt gulv
Din gamle perverse VA lover
MVH WRONG |
|
|
Hehe... Ego vil vel kun ha' det bedste!
Nå, har lige klasket nogle Rockfon Sonar op bag og ved siden af højtalerne, UHA det er godt! Burde være et "must" for alle!
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Det kunne være spændene at høre dit anlæg en dag. Jeg har aldrig hørt sådanne MS5'er og DD18
|
|
|
Ja, du har jo fået invitationen
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
mhansen skrev:
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Jamen så bliver jeg nød til at komme over og høre dit beskedne anlæg , når du er færdig med at tune det ind..
De vil jeg glæde mig til
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hehe... Ego vil vel kun ha' det bedste! Nå, har lige klasket nogle Rockfon Sonar op bag og ved siden af højtalerne, UHA det er godt! Burde være et "must" for alle!
Mvh.:´*`:. |
|
|
HEHE, Ja man bliver jo let tilbøjelig til at fremhæve det man selv har, Jeg syntes du skal købe euphonia for det er bare LAAAAAAAAAAAANGT det bedste
Jeg bruger også rockfon plader til dæmpning(som i vil kunne se på de næste billeder) Jeg ved dog ikke om mine hedder "Sonar". Hvilket frekvensområde dæmper dine i?
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
wrong skrev:
mhansen skrev:
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Jamen så bliver jeg nød til at komme over og høre dit beskedne anlæg , når du er færdig med at tune det ind..
De vil jeg glæde mig til
|
|
|
Jamen det er da en aftale
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Milu skrev:
Hehe... Ego vil vel kun ha' det bedste! Nå, har lige klasket nogle Rockfon Sonar op bag og ved siden af højtalerne, UHA det er godt! Burde være et "must" for alle! Mvh.:´*`:. |
|
|
HEHE, Ja man bliver jo let tilbøjelig til at fremhæve det man selv har, Jeg syntes du skal købe euphonia for det er bare LAAAAAAAAAAAANGT det bedste
Jeg bruger også rockfon plader til dæmpning(som i vil kunne se på de næste billeder) Jeg ved dog ikke om mine hedder "Sonar". Hvilket frekvensområde dæmper dine i?
MVH WRONG |
|
|
Nej tak har hørt dem...
Det var sådan lige et tjubang køb, der var én i Odense der havde 6 i overskud, så dem nuppede jeg og klaskede op... Vender lige tilbage med data...
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu:
Ja, gør lige det da
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|