| Forfatter |
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Så har jeg fået leget lidt med højttalerplaceringen for, at prøve om jeg kunne få has på de stående bølger der desværre er opstået, efter jeg er rykket ind igen.
Jeg har til dels fået bugt med de stående bølger, dog høres de en sjælden gang imellem på ganske få numre så det er til at leve med. Desværre er den nye opstilling skyld i at jeg ikke længere har plads til subben mellem mine fronter, så den er blevet degraderet til en hjørne placering. Den spiller skam fint nok MEN desværre heller ikke så præcis som før, da den stod mellem fronterne. Så jeg har lavet en plan - væk med det gamle sony tv og ind på væggen over centeren med en fladskærm . Så kan subben få tvets gamle plads for derved at få subben til at spille max igen. Mit lærrede skal så rykkes lidt ud fra væggen så det kan køre ned foran fladskærmen.
Hvis der er nogen der kender til et program man kan måle sit rum(frekvensgang) igennem med, hører jeg MEGET gerne fra jer
P.S Nye billeder på vej.
MVH WRONG
|
|
|
Sådan, lyder som en god plan med det TV. Kan kun anbefale det jeg selv har;)
/edit: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8 &rls=SUNA,SUNA:2006-13,SUNA:en&q=room+eq __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Lynge.
Tak for linket. Det vil jeg kigge nærmere på.
Har du et link til det tv du har?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Så har jeg fået leget lidt med højttalerplaceringen for, at prøve om jeg kunne få has på de stående bølger der desværre er opstået, efter jeg er rykket ind igen.
Jeg har til dels fået bugt med de stående bølger, dog høres de en sjælden gang imellem på ganske få numre så det er til at leve med. Desværre er den nye opstilling skyld i at jeg ikke længere har plads til subben mellem mine fronter, så den er blevet degraderet til en hjørne placering. Den spiller skam fint nok MEN desværre heller ikke så præcis som før, da den stod mellem fronterne. Så jeg har lavet en plan - væk med det gamle sony tv og ind på væggen over centeren med en fladskærm . Så kan subben få tvets gamle plads for derved at få subben til at spille max igen. Mit lærrede skal så rykkes lidt ud fra væggen så det kan køre ned foran fladskærmen.
Hvis der er nogen der kender til et program man kan måle sit rum(frekvensgang) igennem med, hører jeg MEGET gerne fra jer
P.S Nye billeder på vej.
MVH WRONG
|
|
|
Du kan få rådgivning om akustik fra f.eks Audiovision i Skive http://audiovision.dk/ . Det har Svanen fået og skrevet om her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33284&K W=svanen&TPN=1
Haugaard
PS. Du giver dig dæleme god tid med de billeder mester 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser over sygt ud!!  jeg har aldrig langt øjne til noget lignende!! det er selv min store drøm at få euphonia da det er en af dali's top modeller!  (jeg er kun 14 så der går nok et par år eller 30)   __________________
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
wrong skrev:
|
P.S Nye billeder på vej.
MVH WRONG
|
|
|
Du kan få rådgivning om akustik fra f.eks Audiovision i Skive http://audiovision.dk/ . Det har Svanen fået og skrevet om her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33284&K W=svanen&TPN=1
Haugaard
PS. Du giver dig dæleme god tid med de billeder mester 
|
|
|
Tak for linket Haugaard.
Det vil blive efterforsket når der er lidt tid igen.
Mht til billederne er der den simple forklaring, at der ikke er fundet en helt optimal placering endnu, desværre
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
det ser over sygt ud!! jeg har aldrig langt øjne til noget lignende!! det er selv min store drøm at få euphonia da det er en af dali's top modeller! (jeg er kun 14 så der går nok et par år eller 30)  |
|
|
hej Mathias.
Jamen så er det bare med at få sparet sammen. Der skal jo nok smides en del aviser i folks postkasser inden du når dit mål. Men jo før du kommer igang jo bedre
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmh... det kan der være noget om... men selv hvis jeg gik med aviser i 5 år havde jeg ikke engang råd til bare en af dine baghøjtalere så ved nu ik lige om det er aviser der er vejen frem __________________
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
mmh... det kan der være noget om... men selv hvis jeg gik med aviser i 5 år havde jeg ikke engang råd til bare en af dine baghøjtalere så ved nu ik lige om det er aviser der er vejen frem |
|
|
Nej det kan godt være du er inde på noget af det rigtige der . Så må du gå "bankrøvervejen"
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det må prøves jeg starter med den lokale kiosk og derefter direkte til nationalbanken i tyskland...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Held og lykke da 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay så køber jeg lige et par DALI MEGALINE til dig på vej hjem  (så kan du bruge dine MS5'ere som bag ht'er)   __________________
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
okay så køber jeg lige et par DALI MEGALINE til dig på vej hjem (så kan du bruge dine MS5'ere som bag ht'er)  |
|
|
Du kan bare sende dem i en PB
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE. Det er en Privat Besked eller med andre ord en Private besk. 
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taget fra wrong's profil: "Det har jeg af udstyr:
Dantax ss rec. på 2000W. logitech THX højttaler. Bilkas bedste sub. Dantax predator."
Det er godtnok lidt af et mod dit Bilka anlæg er gået igennem, hvis det kan ende med at se sådan ud  -men stort tillykke med din bio! Mht. udstyr (hvis vi et øjeblik går udfra at det IKKE er Dantax  ) er klart noget af det lækreste jeg endnu har set på siden, og omgivelserne har du jo fået lavet helt perfekt! Det er helt klart noget lignende jeg skal have gang i, når min forlovede og jeg flytter i hus 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
HEHE. Det er en Privat Besked eller med andre ord en Private besk. 
MVH WRONG
|
|
|
nårhh hehe... okay __________________
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
Taget fra wrong's profil:
"Det har jeg af udstyr: Dantax ss rec. på 2000W. logitech THX højttaler. Bilkas bedste sub. Dantax predator."
Det er godtnok lidt af et mod dit Bilka anlæg er gået igennem, hvis det kan ende med at se sådan ud -men stort tillykke med din bio! Mht. udstyr (hvis vi et øjeblik går udfra at det IKKE er Dantax ) er klart noget af det lækreste jeg endnu har set på siden, og omgivelserne har du jo fået lavet helt perfekt! Det er helt klart noget lignende jeg skal have gang i, når min forlovede og jeg flytter i hus 
|
|
|
Tak for de pæne ord Clemme. Du kan godt glæde dig til du flytter i hus. Det gør det unægtelig lidt sjovere, at indrette bioen, når det er ens egne rammer det foregår i
Og du har helt ret, det er ikke Dantax men det lyder sikkert lige så godt som Dantax
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft hvor ser det bare for vildt ud mand  . Det er bare mega meget vildere end alt andet herinde
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nyt på vej til hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|