Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Musicen for fuld udblæsning s.84 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 85
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

De forstærker er mine drømme forstærker tro aldrig jeg få råd øv øv øv.

selv om jeg skal nok ikke klage over lyden.

rigtig flot farve på højtaler har set dem i en anden farve på messen 2008

det så ikke så godt ud....

Jeg mener du også det var Ahorn finish de havde med på messen i kbh. Men måske lyset snyder lidt?

MVH WRONG

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Predator skrev:
Det er nu et fedt formsprog Dynaudio har fået frem i C-serien. Anderledes, klodsede og lidt "her kommer jeg" agtige, men samtidig også elegante.. Der er i hvert fald ikke fare for at forveksle dem med noget andet! 

Ud fra billederne at bedømme, ser det dog ud til at du sidder meget tæt på dem i din lytteposition?

Jeg sidder ca lige langt fra dem som der er imellem dem. Kæmpe lydbillede i både højde bredde og dybde. Hvis jeg rykker længere tilbage forsvinder der noget nærvær og musikken bliver knap så medrivende. Der er dog på ingen måde noget problem med at, få lydbilledet il at hænge sammen selvom jeg nok sidder tættere på en gennemsnittet.

Det skal dog siges at billedet nok også snyde lidt mht. afstanden. Kan godt se det ser meget tæt på, ud på billedet

MVH WRONG

En ligesidet trekant som du er inde på, eller dens lettere fladtrykte ligebenede fætter, er vel den mest brugte opstilling, og efter mine erfaringer også den der i de fleste tilfælde giver det bedste resultat. Så det lyder faktisk til at din opstilling er helt normal.
På billedet ser det dog ud til at du har ca. 2,5m mellem højtalerne, men ikke har mere end godt en meters penge fra højtaler til lytteposition, så de snyder vist mere end bare lidt!

TomH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
TomH skrev:
wrong skrev:

TomH skrev:
Sidder dine baghøjtalere ikke for højt?

Eller du er måske en af dem som godt kan lide de sidder et stykke oppe, modsat mig som helst vil have lyden nede omkring mig så man ikke kan høre lyden kommer oppefra, synes jeg lyder dumt når der er noget som skal komme bagfra og passe til billedet man ser.

men oki nu har du så også stort lærred så måske det passer fint nok sammen med billedet der.

At have baghøjtalerne hængende højt synes jeg kun egner sig hvis der kommer fly bagfra som flyver hen over en, eller til at skabe tordenvejrs stemning, ellers ikke.

Hej Tom

Tjaaa. Smag og behag. Hvis du læser på Dolbys hjemmeside kan du se at anbefalde højttalerplacering for baght. er 60-90cm over ørehøjde og det passer perfekt her.

Hvis du kigger i en rigtig biograf sidder de jo også noget tætættere på loftet end på gulvet

MVH WRONG

PS. Jeg ser kun film med fly og tordenvejr

Nu skal man jo ikke gå efter hvordan de sidder i en biograf, i en biograf har de ofte flere baghøjtalere siddene op langs siden fordi de skal dække et stort område/ lokale og mange mennesker, sådan er det jo ikke hjemme i ens egen stue. Og i en rigtig biograf kan jeg skam også høre når de sidder for højt, kommer selvfølgelig an på hvor langt nede eller oppe man sidder i rækkerne.

Og jeg var skam seriøs ang. det med fly og tordenvejr

Har snakket en del med Peter Holstein fra danske Holfi som deler samme opfattelse som mig, mener det var 1½ meters højde målt fra gulvet han anbefalede.

At Dolby anbefaler 60-90cm over ørehøjde gir jeg ikke noget for, man skal selv lytte og finde den højde man synes lyder godt. De standarder de benytter er sikkert taget ud fra hvordan de hænger i en rigtig biograf, det noget helt andet hjemme i sin egen stue.

Men som sagt smag og behag, hvis det lyder godt for dig er det fint. Nu kan det måske også skyldes at jeg har sofa op af væggen og bag HT hængende på bagvæggen, sofa er kun rykket en lille smule ud, jeg ville gerne have haft bag HT lidt længere bagud men det ikke muligt hvor jeg bor nu. skal flytte senere i år engang, håber jeg får mulighed for at indrette det lidt bedre. Havde min sofa kunne stå længere ude i rummet havde jeg gjort det, tror det ville blive så meget bedre.

Jeg så en film engang hvor der var en bil der kørte fra venstre mod højre bag mig, der kunne jeg tydeligt høre at lyden kom sådan lidt oppefra, det er det jeg ikke bryder mig om.

60-90 cm over ørehøjde synes jeg virklig er meget, forestil dig du havde front HT 60cm over ørehøjde, det duer jo ikke vel, det skal jo passe til det man ser på billedet. Og bag HT skal jo følge lyden fra fronterne, når lyden bevæger sig frem og tilbage.

Iøvrigt go stil der på det stemnings billed, rigtig flot

Har du fronterne skjult bag de hvide plader? godt lavet

Nu har 99% alle film jo være forbi Dolby labs. for at få lyden fxet så mon ikke de ved hvad de snakker om når de anbefaler den placering.

Jegf har ikke problemer med spredning af lyden fra min baght. Så det er intet problem at de sidder i den højde.

Og nej, der er ikkel ige plads tilo mine fronter bag de hvide dæmpeplader.

Mana kan faktisk også liiiige skimte foden af højttalerne på stemningsbilledet.

MVH WRONG

Sorry kunne ikke se dem på det første billed

De ser godt nok store ud, der nogen der kan hva   Savle 

Jeg synes også det ser ud som om de står ret tæt på sofa, de står ihvertfald et stykke ude i forhold til dit TV. men måske bare billedet der snyder.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH

TomH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål, kører du uden center, eller bare mig der er blind 

Kører selv uden center skal jeg lige sige, synes det fungerer godt når man kun er 1 der skal se film.

Men er man 2 eller flere burde jeg nok have en center, men ellers synes jeg det fungerer fint, og man får ikke den der center agtige lyd, lyden står ligesom mere levende i rummet synes jeg ved brug kun af de 2 fronter.

Forstærkeren har indbygget speciel virtuel center lyd, dvs. der er bedre kontrol på lyden og ikke som den lyd man får fra mange andre  forstærkere som har det der phantom mode til dem uden center.

Præcis hvordan det er lavet ved jeg ikke, er blot noget jeg fik forklaret af Peter fra Holfi da jeg købte den, jeg synes det lyder rigtig godt. Men som sagt burde nok have en center på hvis man en dag sidder 2 eller flere og skal se en film.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

TomH skrev:
Lige et spørgsmål, kører du uden center, eller bare mig der er blind 

Kører selv uden center skal jeg lige sige, synes det fungerer godt når man kun er 1 der skal se film.

Men er man 2 eller flere burde jeg nok have en center, men ellers synes jeg det fungerer fint, og man får ikke den der center agtige lyd, lyden står ligesom mere levende i rummet synes jeg ved brug kun af de 2 fronter.

Forstærkeren har indbygget speciel virtuel center lyd, dvs. der er bedre kontrol på lyden og ikke som den lyd man får fra mange andre  forstærkere som har det der phantom mode til dem uden center.

Præcis hvordan det er lavet ved jeg ikke, er blot noget jeg fik forklaret af Peter fra Holfi da jeg købte den, jeg synes det lyder rigtig godt. Men som sagt burde nok have en center på hvis man en dag sidder 2 eller flere og skal se en film.

Jeg kører uden center, ja.

Som du selv er inde på er det faktisk rigtig godt når man selv sidder i sweetspot. Rykker man derimod ud på fløjen opstår problemerne med centreringen af lyden. Og så mangler man en center.

Men eftersom fordelingen hedder 90/10 til stereos fordel, kan jeg pt. godt leve uden en center.

MVH WRONG

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

En center er heller ikke nødvendig sålænge man sider nogenlunde i midten. 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

TomH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
En center er heller ikke nødvendig sålænge man sider nogenlunde i midten. 

nemlig, det gør jeg altid når jeg ser film

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hey Mr. Wrong Klart det fedeste anlæg her inde på hifi4all... 
Du virker som en der har lidt kendskab til pass labs forstærkere?
Jeg er igang med at købe en Pass Labs XA 30,5 men er i tvivl om den kan trække mine dali Euphonia ms 4 højtalere? de spiller i 4 ohm og har en følsomhed på ca 89 db.
Mvh. Søren

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Hey Mr. Wrong Klart det fedeste anlæg her inde på hifi4all... 
Du virker som en der har lidt kendskab til pass labs forstærkere?
Jeg er igang med at købe en Pass Labs XA 30,5 men er i tvivl om den kan trække mine dali Euphonia ms 4 højtalere? de spiller i 4 ohm og har en følsomhed på ca 89 db.
Mvh. Søren

Hej Søren.

Undskyld det sene svar.

30.5 er en superfin forstærker og jeg vil mene den sagtens kan trække dine MS4ere til daglig og seriøs musiklytning. der vhor den måske kan komme lidt i vanskeligheder er hvis du vil spille tordenhammerhøjt.

Men kontakt da Jensen og hør om du ikke kan låne en med hjem inden køb, det plejer han at være meget flink til.

MVH WRONG

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, jeg har snakket med ham, men der går vist en 14 dage inden at han har en hjemme. Så jeg må væbne mig med toldmod 

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Tak for svaret, jeg har snakket med ham, men der går vist en 14 dage inden at han har en hjemme. Så jeg må væbne mig med toldmod 

HEHE. Ja ventiden kan syntes ulidelig. Kan tydeligt huske jeg måtte vente 1 uge ekstra på mine 100.5

MVH WRONG

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 April 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Fan`me lækkert setup du har fået skrapet sammen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Fan`me lækkert setup du har fået skrapet sammen

Tak skal du have Pierre.

Har du fået skiftet alt dit B&O ud?? Syntes din "underskrift" antyder noget lidt(stor underdrivelse) mere spændende grej??

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nye tiltag. Både lydmæssigt og akustisk. Billeder og forklaringer følger

MVH WRONG

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 December 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Så er der sket lidt nye tiltag. Både lydmæssigt og akustisk. Billeder og forklaringer følger

MVH WRONG

Lyder spændende. Glæder os til at se...

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Så er eventyrlysten atter fundet indpas i min lille stue. Så mine dejlige C4ere er røget videre for at udforske nye anlæg.

Grunden til skiftet er hovedsagligt akustiske problemer. Har gjort en del ved rummet, men har måttet indse, at det ikke har været nok, desværre.

Så nu er der kommet, en midlertidig, mindre højttaler ind. Den gør det rigtig godt, ganske imponerende lyd til de penge.

MVH WRONG

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 December 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hvad er dine akustik problemer?????

Men ellers så er det da nogle dejlige afløsere du har fået dig

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Hvad er dine akustik problemer?????

Men ellers så er det da nogle dejlige afløsere du har fået dig

Hej Pierre.

Hovedsagligt store peaks ved 30 og 80Hz. Har dog gjort en del(mere info senere) men det har ikke taget det hele. Og da det trods alt er stuen, det står i, er der også grænser for hvad og hvor meget jeg vil gøre ved det, rent fysisk.

MVH WRONG

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 December 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Ja den slags kan jo sætte en stopper, for selv den bedste ht'er 

Jeg døjer selv med de lave frekvenser i et næsten kvadratisk rum, og venter med længsel på den lovede DSP forstærker fra XTZ.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 December 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Så er eventyrlysten atter fundet indpas i min lille stue. Så mine dejlige C4ere er røget videre for at udforske nye anlæg.

Grunden til skiftet er hovedsagligt akustiske problemer. Har gjort en del ved rummet, men har måttet indse, at det ikke har været nok, desværre.

Så nu er der kommet, en midlertidig, mindre højttaler ind. Den gør det rigtig godt, ganske imponerende lyd til de penge.

MVH WRONG

Tillykke med dine nye højttalere, hvad er det for nogen?

Hvad er det for noget "trekantet" hvidt "noget", som du har hængende på væggen - på hver side af skærmen, bag hver højttaler...?

Bass traps?

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

<< Forrige Side af 85 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum