| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Så er anlægget tilbage på plads. Højttalerne er bare "smidt" ind i opstillingen på den gamle placering.
Første indtryk er bedre bas(som jeg håbede på) mere liv i musikken og mere focus i lydbilledet.
Glæder mig til at få fintunet ht-placeringen samt syet mine mørklægningsgardiner/hjørnedæmpere op. tror det giver lidt mere ro. Toppen tendere lysere end før, men jeg har næsten heller ingen dæmpning, på væggene.
Så alt ialt er jeg lettet over, at indsatsen ikke har været forgæves
MVH WRONG
|
|
|
YES vi må virkelig håbe det virker!
ellers er det træls når man endelig bruger tiden på det
dine lytteører nr.2 kommer forbi til en vurdering ......
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
wrong skrev:
|
Så er anlægget tilbage på plads. Højttalerne er bare "smidt" ind i opstillingen på den gamle placering.
Første indtryk er bedre bas(som jeg håbede på) mere liv i musikken og mere focus i lydbilledet.
Glæder mig til at få fintunet ht-placeringen samt syet mine mørklægningsgardiner/hjørnedæmpere op. tror det giver lidt mere ro. Toppen tendere lysere end før, men jeg har næsten heller ingen dæmpning, på væggene.
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Du skal være velkommen...................................Hvis du har kage med
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke der du skal arbejde Wrong... men på mit tag og nu er frosten snart væk så du kan godt finde de hurtige sko frem hehe
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Det er ikke der du skal arbejde Wrong... men på mit tag og nu er frosten snart væk så du kan godt finde de hurtige sko frem hehe
|
|
|
HEHE. Ja det skal vi da lige have fundet ud af . Og til helved med alt sneen og frosten. Nu har vi haft nok af det skidt.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg endelig haft en hel halv time for mig selv, hvor jeg endlig kunne sidde og nyde tonerne i de nye akustiske forhold.
Generelt er det blevet meget bedre end før, og det er endda uden de absorbenter og diffusore jeg tidligere havde på bagvæggen bag fronterne.
Der er kommet mere liv og bedre sammenhæng hvilket jo helt sikkert er et skridt i den rigtige retning. Det bøvl jeg tidligere havde med stående bølger, og som resulterede i en meget "boomy" lyd omkrig de 30 og 80Hz er tildels væk. 80Hz problemet er der stadig, dog i en markant mindre grad. Faktisk kan man godt leve med det som det er nu.
Så hvis der er ngole der ligger inde med info/kenskab/erfaring til noget der dæmper specifikt i 80Hz området er inputs meget velkomne.
En ting der undre mig er imidlertidig at musikken ikke kommer ud i rummet og om bag lyttepostition som hidtil. Det tillægger jeg selvfølglig dæmpningen men håber da jeg kan få noget af den magi frem ved at juster lidt på højttalernes placering.
Men helt klart. Det har hjulpet og det er klart det bedste "TWEAK" jeg har brugt penge på.
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Så har jeg endelig haft en hel halv time for mig selv, hvor jeg endlig kunne sidde og nyde tonerne i de nye akustiske forhold.
Generelt er det blevet meget bedre end før, og det er endda uden de absorbenter og diffusore jeg tidligere havde på bagvæggen bag fronterne.
Der er kommet mere liv og bedre sammenhæng hvilket jo helt sikkert er et skridt i den rigtige retning. Det bøvl jeg tidligere havde med stående bølger, og som resulterede i en meget "boomy" lyd omkrig de 30 og 80Hz er tildels væk. 80Hz problemet er der stadig, dog i en markant mindre grad. Faktisk kan man godt leve med det som det er nu.
Så hvis der er ngole der ligger inde med info/kenskab/erfaring til noget der dæmper specifikt i 80Hz området er inputs meget velkomne.
En ting der undre mig er imidlertidig at musikken ikke kommer ud i rummet og om bag lyttepostition som hidtil. Det tillægger jeg selvfølglig dæmpningen men håber da jeg kan få noget af den magi frem ved at juster lidt på højttalernes placering.
Men helt klart. Det har hjulpet og det er klart det bedste "TWEAK" jeg har brugt penge på.
MVH WRONG
|
|
|
Tillykke med dit tweak Herligt når noget lykkedes, specielt hvis man ikke kan være sikker på udfaldet 
Hvordan ved du, at det lige er i 80Hz området, at problemet er?
|
| Til top |
|
| |
Raxamus Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se du ikke har lagt mere end 100 eller 150mm gulviso, hvordan kan det være, for som murer ville jeg da uden tvivl
have lagt 300mm eller mere når man har gulvet op. For der var en vvs mand der engang sagde til mig at varme tabet i gulvet
er 3 gange så stort, med gulvvarme kontra radiator. :)
Blevet rigtig lækkert ellers.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
Tillykke med dit tweak Herligt når noget lykkedes, specielt hvis man ikke kan være sikker på udfaldet 
Hvordan ved du, at det lige er i 80Hz området, at problemet er?
|
|
|
Jeg har en testskive med et sweep fra 20khz til 20Hz hvor jeg kan høre hele sweepet ned gennem frekvensområdet. Ved 80-100hz er der så et peak der genere lidt rigeligt.
Grunden til at jeg ved det er lige præcis der er, at efterfølgende på skiven kommer frekvenserne, i stigende grad for hvert track. Og nårjegi så rammer 80Hz går frekvensen stadig lidt for meget i selvsving. Men dog ikke i nærheden af hvad den gjorde inden det nye akustiske tiltag.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raxamus skrev:
Jeg kan se du ikke har lagt mere end 100 eller 150mm gulviso, hvordan kan det være, for som murer ville jeg da uden tvivl have lagt 300mm eller mere når man har gulvet op. For der var en vvs mand der engang sagde til mig at varme tabet i gulvet er 3 gange så stort, med gulvvarme kontra radiator. :) Blevet rigtig lækkert ellers.  |
|
|
ØHHH. Hvordan ser du der kun er 100-150mm iso i gulvet? Til info kan jeg berolige dig med at der er 2x150mmi gulvet, hvilket du også vil kunne se, hvis du havde kigget ordentlig efter på side 1

|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong
Længe siden
Ser spændene ud med dit akustik projekt. Et par billeder og lidt mere forklaring ville være godt.
Ellers er du jo på rette vej. Det enest du efterhånden snart mangler, er vel kun et ordenligt anlæg. Men det får du vel også en dag..
Hilse Michael
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BILLEDER - BILLEDER - BILLEDER
VI VIL SE BILLEDER 
Hvor bliver BILLEDERNE af  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da sket noget siden jeg besøgte din tråd sidst, en af de ting der lige springer mig i øjene er at du har skiftet de store dynaudio ud med et sæt VA BCG, det er vel en nedgradering på et eller andet plan, men hvordan klare VA'erne sig i forhold til dine gamle dynaudio ?, kan se at du stadig har pass xa 100.5, er lidt over kill til VA BCG, har du også en udskiftning på vej der ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Hej Wrong
Længe siden
Ser spændene ud med dit akustik projekt. Et par billeder og lidt mere forklaring ville være godt.
Ellers er du jo på rette vej. Det enest du efterhånden snart mangler, er vel kun et ordenligt anlæg. Men det får du vel også en dag..
Hilse Michael
|
|
|
Hej Michael.
Ja, det er dælme ved at være længe siden.
opdaterede biller kommer i næste uge engang. Ja anlægget må jeg jo arbejde videre med
HAr du selv fået styr på dit rum efterhånden?
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
BILLEDER - BILLEDER - BILLEDER
VI VIL SE BILLEDER 
Hvor bliver BILLEDERNE af 
|
|
|
Patience my friend!
Kommer engang i næste uge regner jeg med. Mangler stadig at montere spots og et par andre småting. Så du må vente lidt endnu.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Der er da sket noget siden jeg besøgte din tråd sidst, en af de ting der lige springer mig i øjene er at du har skiftet de store dynaudio ud med et sæt VA BCG, det er vel en nedgradering på et eller andet plan, men hvordan klare VA'erne sig i forhold til dine gamle dynaudio ?, kan se at du stadig har pass xa 100.5, er lidt over kill til VA BCG, har du også en udskiftning på vej der ? |
|
|
Hej Dan.
Nej BCG kan ikke helt være med C4erne trods alt.
BCG, må jeg jeg dog sige, er en fantastisk højttaler til prisen.
Der er et par andre småjusteringer på vej i kæden i nær fremtid, hvis jeg da ellers kan få tingene til at flaske sig.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående dæmpning ved 80Hz kan du jo prøve med Jan Veotmann/Delta Akustiks
SLAM absorbent.
|
| Til top |
|
| |
Raxamus Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry min fejl hehe
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Angående dæmpning ved 80Hz kan du jo prøve med Jan Veotmann/Delta Akustiks SLAM absorbent. |
|
|
Tak for det link. Det skal der da helt sikkert forskes lidt vidre i
Er det noget du selv har erfaring med, eller kender nogen der har prøvet det?
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 24 Februar 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jakobsen skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Så har jeg været forbi til et lyt på den nye akustik ... og jeg slap ind uden kage og fik alligevel kaffe.......
Mit lytteindtryk på før omtalte 30Hz og 80Hz problem-område
er at 30Hz problemet er 90-95% væk 80Hz problemet er 50-60% væk
et stor skridt i den rigtige retning
ovenstående giver selvfølgelig en opstramning af bassen men faktisk er der mere impuls og dynamik ... så bassen er ikke dæmpet væk men bare under bedre kontrol
samlet lytteindtryk:
en lidt varmere... lidt mørkere lyd (og det er positivt) og lidt mærkeligt når der er fjernet noget mudren ... men vil tro at det er pga der også er sket noget godt i toppen det kunne tyde på det ... da der også er mere ro og det er mere naturligt og der er mere liv og dynamik
så endelig noget her,hvor alt er blevet bedre... nogle ting kun lidt.. men andre meget bedre
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Februar 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
wrong skrev:
Jakobsen skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Så har jeg været forbi til et lyt på den nye akustik ... og jeg slap ind uden kage og fik alligevel kaffe.......
Mit lytteindtryk på før omtalte 30Hz og 80Hz problem-område
er at 30Hz problemet er 90-95% væk 80Hz problemet er 50-60% væk
et stor skridt i den rigtige retning
ovenstående giver selvfølgelig en opstramning af bassen men faktisk er der mere impuls og dynamik ... så bassen er ikke dæmpet væk men bare under bedre kontrol
samlet lytteindtryk:
en lidt varmere... lidt mørkere lyd (og det er positivt) og lidt mærkeligt når der er fjernet noget mudren ... men vil tro at det er pga der også er sket noget godt i toppen det kunne tyde på det ... da der også er mere ro og det er mere naturligt og der er mere liv og dynamik
så endelig noget her,hvor alt er blevet bedre... nogle ting kun lidt.. men andre meget bedre
|
|
|
Spændende 
Mr. Wrong, vil du ikke snart få taget nogle billeder samt komme med en gennemgang af hvad der egenligt er du har gjort 
Pierre __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |