Forfatter |
|
klok Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt at høre hvad i andre synes om mit anlæg, så kommenter gerne. Jeg har selv lyst til at skrive en lille historie om hvordan det blev til (sådan lidt rodet ud af mit hovede)
Jeg startede helt tilbage i mine teenage år med et anlæg som jeg købte for mine konfirmationspenge hos HIFI klubben i Herning - Kenwood og så en CDafspiller fra noget der vist hed CEC. ´Der var ikke penge til de "dyre" højttalere som de havde, så jeg tog med min onkel i expert og så købte vi et par sony (de hænger stadig på væggen hjemme hos min mor) Da jeg blev lidt ældre opgraderede jeg lidt og fik en NAD 2400 og en CD 5000 og så kom de første dredskærms tv - jeg skyndte mig at bestille et fra D'E'R 28" på mit lille værelse på 8½ kvm. Det var jo helt vildt ! Større højttalere skulle der også til - et par lækre DALI 810 i sort ask! til dato en af de bedste højttalere af sin type.
Så gik der nogle år med det og jeg havde gode venner som også gik op i HIFI og de havde det lækre udstyr - det havde jeg ikke råd til, men jeg havde også noget der kunne spille bragende højt og "rent" i mine ører.
Nogle år gik mens interressen dalede men så for nogle år siden kom interressen igen. Jeg købte noget sony surround - solgte det gamle grej, beholdte højttalerne et stykke tid og fik et nyt tv. Jeg var igennem en del mere sony af den lidt billigere slags og endte med en omgang influenza i B&O og mistede det hele Efter den fiasko måtte jeg have styr på mit HIFI igen - jeg købte i panik en ONKYO 554 (tror jeg nok den hed) i BILKA og et par højttalere fra en kreidler i Struer (de spillede faktisk OK til 2000 for et sæt) - jeg begyndte at få lidt grej igen og kom endeligt over i noget NAD og fik mig en lækker sub Dali 1,2 og nad 763v2 samt en DVD T524. se nu lignede det noget - jeg fik mig en plasma skærm fra Hyundai som jeg ikke kunne lide farverne på så den lavede jeg lidt om. Nu er det vist tid til et billede:

Billedet herover er lidt uheldigt taget for at vise en pakke kalender, men her er der vist en DENON Laserdisc LA3500 G, som er det eneste hifi der fulgte mig fra teenage værelset. Det var Denons topmodel og den er stadig sjov at bruge, men det er jo ved at være "betamax"
En sony video, en playstation, og der mangler dvd'en som jeg havde til tjekup dengang. Surround recieveren er der T763 v2 (en fantastisk maskine til prisen hvis i spørger mig) masser af overskud og et lækkert blødt lydbillede til mindre krævende højttalere. og læg så mærke til helt i venstre side -der kan man lige ane Dali s 1,2 i silver. BOOOM BOOOM! for en bas!!! Mit lille hjem på skovvejen i århus levnede ikke meget plads til anlæg, så den kreative løsning med højttalerne på reolen er min fantastiske ide - det lød godt, men audiofile vil græmmes er jeg sikker på
Nu er jeg flyttet til en noget større lejlighed og der har jeg pladsen - tv'et fik en "kosmetisk" behandling og blev sort:

Det blev også omdøbt fra Hyundai til "NUDY I" da A'et gik i stykker da jeg skulle "filme" Det gav anledning til flere kommentarer 
Nu kommer jeg så til det seriøse indslag - jeg har udskiftet stort set alt undtaget Sony video (som jeg vil bruge til at optage på indtil jeg finder mig en DVD/Harddisk optager som jeg må eje og selvfølgelig mit arvestykke "DENON LA 3500 G" laserdisken - den er svær at skille sig af med - den har været med hele vejen
Jeg har stadig en forkærlighed for IKEA's lack reol, men den blev for lille, så jeg har købt en ekstra og "splittet" den ad så jeg kunne få plads. synes selv det er ret vellykket. (lille ego trip)

Udstyret for to uger siden (se næste billede for nyt TV)
- Fronthøjttalere: Audio Pro FX 10 sort piano
- Baghøjttalere: Audio Vector CX - står for en udskiftning med DALI royal menuet MKII i sort piano (det er dem som er ved siden af tv'et på billedet - derfor er AV'erne ikke med på billedet - de skulle lige lyttes til
)
- Center: Audio Pro Black Vector v2 også sort piano lak.
- DVD afspiller: LEXICON RT-10
- DVD audio: ROTEL RDV 1080 (er til salg hvis nogen er int.)
- Surround processor: ROTEL RSP 1068
- Effekt forstærker: ROTEL RMB 1075
- Video: SONY SLV-SE620 (skal gerne skiftes ud en dag med DVDoptager/harddisk)
- Laserdisc: Denon LA 3500G med mahogny sider (mit arvestykke
)
Kabler:
- MIT Terminator 2 singlewire højttalerkabler
- MIT Terminator RCA
- MIT 330 Plus series two RCA
- ISODA HA08 PSR RCA
- TARAlabs prism 500 sub kabel
- Black Rhodium Jive baghøjttalerkabel i kabelkanaler.
Radio: Genus toro DAB (kommer ud i køkkenet så snart jeg finder en Rotel 1080/1082)
og herunder det NYE tv:
- Phillips 50PF7521D/12 50"

og siden at dette billede blev taget har jeg fået en Samsung digital modtager fra Telia så alle signaler kommer lige en anelse skarpere - det virker, men det er ikke 100% endnu.
og lige til slut et closeup:

Jeg glæder mig over det hver dag, men roder dog hele tiden med tanken om hvordan det skal gøres endnu mere lækkert - så for nu ser det sådan ud, og hvem ved hvordan der ser ud om lidt 
Er lige blevet forstyrret så jeg håber det meste kom med, men spørg og fortæl gerne hvis du/I har noget på hjerte
Mvh
Klok
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud,
det er nået af en forbedring du har fået  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Klogt valg af farve til skærmen, et billed ser nu bedst ud med sort som kontrast.
Mvh Flemmig
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig at det ser rigtig godt ud 
Får din 1075 luft nok når den står sådan? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt og stilrent setup du har dig der!!!
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser super stilrent ud champ!...
Jeg kunne bare godt tænke mig at se et par billeder af dine Baght'er hvis det kunne være muligt?? ...
Hvordan er bassen når den nu "står så højt" oppe??
mvh Henrik
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
ser lækkert ud,
det er nået af en forbedring du har fået  |
|
|
Mange tak for de pæne ord!
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Hej
Klogt valg af farve til skærmen, et billed ser nu bedst ud med sort som kontrast.
Mvh Flemmig |
|
|
Det var det jeg mente - og den nye skærm er jo fantastisk flot med sort højglans rundt om skærmen - jeg er meget tilfreds!
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Får din 1075 luft nok når den står sådan? |
|
|
Tjahh... den kunne nok godt bruge lidt mere plads hvis ret skal være ret, men der har ikke været problemer (så nær en lidt voldsom indflytterfest hvor den mente at den havde arbejdet rigeligt i svedshoppen) Den har jo masser af kræfter i overskud og derfor bliver den ikke overbelastet - jeg bor i en ældre ejendom og der er meget lydt, så det er ikke hver eneste dag den kommer på overarbejde (hvis du forstår  ) og med god knald på til et par film eller en eftermiddag med god musik, der er der absolut ingen problemer. Tak for de pæne ord!
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke dårligt  du mangler bare lige en lille uskyldig sub __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Det ser super stilrent ud champ!...
Jeg kunne bare godt tænke mig at se et par billeder af dine Baght'er hvis det kunne være muligt?? ...
Hvordan er bassen når den nu "står så højt" oppe??
mvh Henrik
|
|
|
mange tak
jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med højt oppe!? Bassen (eller subwooferne om man vil) er indbygget og aktive i FX-10'erne så den mangler absolut ikke - faktisk kører jeg kun på en af dem i øjeblikket og det er for så vidt rigeligt. (hvis det ikke er det du mener må du lige uddybe
baghøjttalerne er ved at blive skiftet, men jeg kan da lige smide et billede af CX'erne som de sidder og når jeg får beslag, så bliver Dali'erne sat op i stedet, men jeg smider lige et billede af dem også (på bord dog)

og her er et lille fesent billede af baghøjttalerne som de skal sidde,men med min onkel der holder sig for ørerne i midten (dog ikke pga musikken ) jeg skal nok oploade nogle fine billeder senere når jeg får de andre op - men det giver da en ide

endnu engang tak for depæne ord
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Slet ikke dårligt du mangler bare lige en lille uskyldig sub  |
|
|
Jeg takker  og jeg kan høre at du ikke rigtigt kender Audio Pro FX-10  Jeg har 2 x 8" aktiv sub i bunden af højttalerne - hver af dem får 250 watt at gøre godt med, så jeg mangler ABSOLUT ingen bas Naboerne er ved at se om de kan få mig ud  hæhæ!
Det var et æstetisk valg i første ombæring, da FX-10 jo i mine øjne er en flot og elegant højttaler, og samtidigt slipper jeg for endnu en "kasse" på gulvet det synes jeg umiddelbart godt om - og så spiller de jo helt kanon. De var lidt "lyse i det" men lidt bytten rundt på signalkablerne og der er kommet rigtigt fin styr på dem. Havde dem faktisk til salg i panik, men heldigvis har jeg nået at sætte dem op så de spiller som jeg håbede de ville
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej havde ikke lige luret at der gemte sig en sub nederst i hver fronthøjttaler  ....men ok...kan godt se fidusen som du selv beskriver ganske godt  ...men ulempen ved at have sub indbygget er vel også at man ikke kan opgradere "sub" da den er indbygget __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
...men ulempen ved at have sub indbygget er vel også at man ikke kan opgradere "sub" da den er indbygget  |
|
|
Det er til dels korrekt. Det er dog ikke nødvendigt at bruge sub delen - den fungerer som en seperat sub, og hvis man har en anden sub som man bedre synes om er det faktisk muligt at bruge den. ret smart system  men selvfølgelig er der en økonomisk interesse i det. man kan jo ikke bare sælge sub'en fra...
|
Til top |
|
|
IMF 17 HZ Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej klok dit grej ser umidelbart dyr og godt ud , men det første der strejfede mig ,og det er venligt ment , for mig at se må du have problemer med akustikken ,mange store blanke overflader som reflekterer lyden .Nogen kan ikke tåle tæpper (støvmider osv. ) og personligt syntes jeg også at trægulve er flotte , men det giver altså en noget rungende klang
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
IMF 17 HZ skrev:
Hej klok dit grej ser umidelbart dyr og godt ud , men det første der strejfede mig ,og det er venligt ment , for mig at se må du have problemer med akustikken ,mange store blanke overflader som reflekterer lyden .Nogen kan ikke tåle tæpper (støvmider osv. ) og personligt syntes jeg også at trægulve er flotte , men det giver altså en noget rungende klang |
|
|
hæhæ - jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige...  jeg har ingen problemer med akustikken - og stuen er på fantastisk vis med skævt vinklede vægge og der er en stor stofsofa og et kæmpe tæppe under sofabordet. Jeg har ikke brugt så mange penge på anlæg uden at tænke på det.  men tak fordi du tænker på mit helbred  (støvmider... hihi - den var god!)
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 10 December 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er din laserdisc en du vil sælge?
|
Til top |
|
|
klok Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Er din laserdisc en du vil sælge? |
|
|
Ja, men har du ikke haft fat i den før?!? Noget med skuffen som ikke ville ud?!
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 14 December 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den virker slet ikke? Hvad vil du have for den? Bor i Horsens så vi kan mødes på Banegården.
|
Til top |
|
|