Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 21:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Sony dvd recorder kan ikke finde kanaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kelstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Panik, jeg er lige flyttet og har købt nyt tv + ny recorder. Her i ejendommen er der kabel-tv leveret af Dansk Bredbånd (men det er altså ikke IP-tv), og min recorder (Sony RDR-HXD970) kan overhovedet ikke finde nogle af kanalerne på båndet. TV'et (Samsung) kan godt.

I et andet forum så jeg den her besked:

"...Og er du sikker på antenneforeningen sender signalet ud som DVB-T (som normalt er luftbårent, og som er den type tuner RDR-HXD970 har) eller om de sender det ud som DVB-C, som er det "normale" via kabelnettet. Hvis det sidste er tilfældet vil din recorder ikke kunne finde eller modtage det.
Så skal du have en DVB-C modtager."

Mit spørgsmål er så:

1) Skal jeg også bruge en DVB-C modtager? I min gamle lejlighed havde jeg en recorder også fra Sony, bare en ældre model, og kørte direkte på TDC Kabel TV med den.

2) Hvilken DVB-C modtager vil I anbefale jeg køber? Pris er nok det væsentligste, da jeg ikke planlægger at bo her alt for længe.

3) Faldgruber?

Glæder mig til at høre svar. Lidt frustrerende at have en recorder og ikke kunne optage med den ...

God jul!

Søren

Til top Vis kelstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kelstrup

Columbus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2003
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej søren

Har selv 870 versionen.

Du burde kunne finde alle TDC kanalerne via den analoge TV tuner i din SONY.

Hvordan har du tilkoblet TV-antennekablet ? Prøv at tilslut antennekablet til den analoge antenneindgang. Dette burde virke.

Så vidt jeg ved kan du/vi ikke se eller optage de digitale kanaler, men de analoge virker uden problemer.

Til top Vis Columbus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Columbus

kelstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for svaret. Jeg har jo to antennestik i væggen. Hvis jeg sætter recorderen i det "gamle", kan jeg godt optage kanalerne der, men der er ikke rigtig nogen at vælge mellem. Sikkert noget gammel fællesantenne el. lille pakke kabel.

Det andet stik - som er leveret af Dansk Bredbånd - får jeg intet ud af ved at sætte recorderen direkte på det med antennekabel. Mit tv kan dog godt se signalet i det stik.

Til top Vis kelstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kelstrup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes