| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Svan skrev:
|
Har skiftet af forstærker og CD afspiller så været det værd, nu efter noget tid? 
|
|
|
hej svan, bedre sent end aldrig svare Jo skiftet til Audia er godt, rigtig godt. Jeg synes i den grad at Audia kan nogle tricks
Hul igennem, lytteaghængighed, detaljerigdom og mange andre ord kan sættes på Audia. Det lyder GODT synes jeg.
Min tidligere Krell kav 400 xi er en fantastisk maskine og kunne en dag sikkert finde vej herind igen .
Audia Flight CD One forbliver forever, med mindre at der bliver opgraderet alvorligt, hvilket ikk er tilfældet i meget lang tid.
|
|
|
Audia Flight CD One forbliver forever, med mindre at der bliver opgraderet alvorligt, hvilket ikk er tilfældet i meget lang tid.
Du må forklare MN
|
|
|
Det lader til at du følger med, hvis du har set nogle af mine andre overvejelser står der noget med at "nedgradere" rent fysisk, altså få noget der fylder mindre. Såfremt man kunne komme til en cd med pre kunne man spare et apperat, derfor OVERVEJLSERNE.
|
|
|
Jeg er lidt dum , men forstår dig ikke. Hvad vil du med en cd med pre. Du skal da så have et effekttrin hvis du vil have lyd ud af dine concert Grand/Vienna Haydn eller ?. Kunne forstå hvis du havde et forstærkersæt og skilte dig af med din forforstærker for så at spare plads eller du kunne også vælge en one in a box. http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=musical%20fide lity&product_number=3330011  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Svan skrev:
|
Har skiftet af forstærker og CD afspiller så været det værd, nu efter noget tid? 
|
|
|
hej svan, bedre sent end aldrig svare Jo skiftet til Audia er godt, rigtig godt. Jeg synes i den grad at Audia kan nogle tricks
Hul igennem, lytteaghængighed, detaljerigdom og mange andre ord kan sættes på Audia. Det lyder GODT synes jeg.
Min tidligere Krell kav 400 xi er en fantastisk maskine og kunne en dag sikkert finde vej herind igen .
|
|
|
Du må forklare MN
|
|
|
Det lader til at du følger med, hvis du har set nogle af mine andre overvejelser står der noget med at "nedgradere" rent fysisk, altså få noget der fylder mindre. Såfremt man kunne komme til en cd med pre kunne man spare et apperat, derfor OVERVEJLSERNE.
|
|
|
Jeg er lidt dum , men forstår dig ikke. Hvad vil du med en cd med pre. Du skal da så have et effekttrin hvis du vil have lyd ud af dine concert Grand/Vienna Haydn eller ?. Kunne forstå hvis du havde et forstærkersæt og skilte dig af med din forforstærker for så at spare plads eller du kunne også vælge en one in a box. http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=musical%20fide lity&product_number=3330011  |
|
|
Jeg har faktisk serøst overvejet denne ghettoblaster. Har hørt den i aktion og det var bestemt ikke det værste jeg har prøvet. Nu må vi se hvad det ender med. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Svan skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Du må forklare MN
|
|
|
|
|
|
Jeg er lidt dum , men forstår dig ikke. Hvad vil du med en cd med pre. Du skal da så have et effekttrin hvis du vil have lyd ud af dine concert Grand/Vienna Haydn eller ?. Kunne forstå hvis du havde et forstærkersæt og skilte dig af med din forforstærker for så at spare plads eller du kunne også vælge en one in a box. http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=musical%20fide lity&product_number=3330011 
|
|
|
Jeg har faktisk serøst overvejet denne ghettoblaster. Har hørt den i aktion og det var bestemt ikke det værste jeg har prøvet. Nu må vi se hvad det ender med.
|
|
|
Ja, den var god nok. . Hvad skal du så på sigt have af effektrin og har du valgt at beholde dine Vienna ? eller kort sagt hvad er din hensigt med at skifte ? og hvorfor vil du pludselig til at spare plads. Som jeg ser det sparer du da ingen plads __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Bladelius skrev:
mn1974 skrev:
Svan skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Du må forklare MN
|
|
|
|
|
|
Jeg er lidt dum , men forstår dig ikke. Hvad vil du med en cd med pre. Du skal da så have et effekttrin hvis du vil have lyd ud af dine concert Grand/Vienna Haydn eller ?. Kunne forstå hvis du havde et forstærkersæt og skilte dig af med din forforstærker for så at spare plads eller du kunne også vælge en one in a box. http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=musical%20fide lity&product_number=3330011 
|
|
|
Jeg har faktisk serøst overvejet denne ghettoblaster. Har hørt den i aktion og det var bestemt ikke det værste jeg har prøvet. Nu må vi se hvad det ender med.
|
|
|
Et prisskilt på 48000,- vejl. for at spare plads __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en anden tråd har jeg oprettet et emne om CD med pre. Grunden dertil er, at pladsen er minimeret til anlæg, hvorfor jeg overvejer alternattiver, samtidig med at det skal lyde det godt og se fornuftigt ud. Jeg vil ikke have forstærker ind i skab, da den bliver meget varm, kan til nød blive nødt til det i en periode: Her et billede af anlæg m.m. d.d. for at illustrere at det er nødvendigt at gøre et eller andet for at få plads til min tilbagekomne pladspiller.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forslag kunne være Linn Unidisk SC.
Det ser ud til, at du bor i Århus, så er der da mulighed for nemt at besøge Scala Hifi. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lavere møbel, Audia ovenpå hinanden og plov ved siden af? Eller plov på væggen?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Et lavere møbel, Audia ovenpå hinanden og plov ved siden af? Eller plov på væggen?
|
|
|
hehe, hvis jeg køber et lavere møbel bliver jeg skildt. Det er just samlet, NU... Audiaforstærkeren bliver så svært varm, at det ikke lader sig gøre med forstærker under CD afspiller. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plov på væggen er rigtig godt...mere eller mindre alt efter konstruktion.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Anda8000 skrev:
|
|
|
hehe, hvis jeg køber et lavere møbel bliver jeg skildt. Det er just samlet, NU... Audiaforstærkeren bliver så svært varm, at det ikke lader sig gøre med forstærker under CD afspiller.
|
|
|
Ok, ærgeligt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se, mn1974, er der ikke andet for end en AA Cap. Ref. direkte i et sæt NuForce...
Hørte dem forleden, ikke helt ringe, og fylder ikke en dyt. Nul varme og masser af power.
Enkelt og super lyd, clean power.
http://www.nuforce.com/Product-Mono-Amplifier.htm
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
| Plov på væggen er rigtig godt...mere eller mindre alt efter konstruktion. |
|
|
Der har den også hængt fast siden 1985, da jeg fik min første pladespiller, men det er lge med at finde pladsen her... Må kigge lidt på det igen. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan ploven stå ved siden af AA'en, namme-nam 
NuForce, ned i skabet med dem...
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
For mig at se, mn1974, er der ikke andet for end en AA Cap. Ref. direkte i et sæt NuForce...
Hørte dem forleden, ikke helt ringe, og fylder ikke en dyt. Nul varme og masser af power.
Enkelt og super lyd, clean power.
http://www.nuforce.com/Product-Mono-Amplifier.htm
|
|
|
Hvad koster sådan et par knallerter? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en AA til 19k paa KSB.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
| Der er en AA til 19k paa KSB. |
|
|
Det er dog en Capitole mk. II og ikke en Capitole Reference, men begge har indbygget preamp.
Det ser godt ud med dit nye "rack" Morten __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
winter skrev:
| Der er en AA til 19k paa KSB. |
|
|
Det er dog en Capitole mk. II og ikke en Capitole Reference, men begge har indbygget preamp.
Det ser godt ud med dit nye "rack" Morten |
|
|
hej Jkjaers, tak for det. PT er min Audia Flight CD One sat ind i skabet og pladesåpilleren står på cdafspillerens "plads"!?! Det fungerer, men ikk optimalt. Jeg overvejer videre hvad jeg vil gøre... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Jeg tror at din audia flight two bliver varm fordi den skal trække de va bcg,en mindre model og så tror jeg at der ikke er problemer med at ha både amp og cd i skabet. evt. kan glas lågen jo demontere så der ikke er en låge foran og varmen kan komme væk. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej Morten
Jeg tror at din audia flight two bliver varm fordi den skal trække de va bcg,en mindre model og så tror jeg at der ikke er problemer med at ha både amp og cd i skabet. evt. kan glas lågen jo demontere så der ikke er en låge foran og varmen kan komme væk. |
|
|
Det har du ret i dan a., eneste anke er at det er en CD one, altså topladet cdmaskine, hvilket vanskeliggør betjeningen en anelse. Derudover er der en HDD optager + en digital dims bag glasset der skal findes alternativer til  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |