Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: VA Beethoven Concert Grand vs. Dali Helic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvad er beste Vienna Acoustics eller Dali
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
21 [52,50%]
19 [47,50%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Dali 800.

Det er ikke min drømme højttalere. Endda langt derfra men den spiller rigtig behageligt og varmt. Med en god detaljering.

Det skal dog siges at VA kun er hørt på messer, en udmærket højttalere men ikke i samme varme stil som Dali.

hvad er der for noget pladder at fyre af ... jeg vil påstå du ikke rigtigt kender lyden fra i hvertilfælde mindst en af HT'erne.....  med den vurdering

jeg ville tage Vienna'erne til en hver tid

jeg synes dali 400 er mere vellykket og den vil jeg betegne som varm

jeg synes bedre om mentor serien specielt i bunden

Hvad fanden er det for en holdning at have?

At kalde det jeg mener for noget plader bare fordi du ikke er enig.

Føj. siger jeg bare.

det er ikke så meget om at være enig jeg kender åbenbart bare bedre de nævnte HT

længere er den faktisk ik'

hvis du mener at du bedre kan lide dali 800 er det jo fint

Okay. Det vil sige at hvis man ikke er enig i dig så kender du bare højttaleren bedre?

I det år jeg havde B&W 805s blev jeg over for mig selv bekræftet dag efter dag hvor kedelig og kold den højttalere var.

Visse B&W fans kan slet ikke genkende min oplevelse. Men de kender så bare højttalerene bedre end mig? Det er lidt en gang fis syntes jeg.

MEN Siger ikke at du ikke har ret, da jeg som sagt kun har hørt VA på messer!

opstilling, rum og setup betyder alt ... man er nød til at høre en højtaler i flere sammenhænge før man kender dens lyd

Ja men det er jo de færeste der har hørt begge højttalere der hjemme hos dem selv hvor de præcis kender deres eget grej og rum til plus.

Men okay. Fjern min stemme og mine kommentar til VA og DALI. Jeg kender dem åbentbart ikke godt til at kunne få lov til at ytre min mening.

jo det har du ret i .... men det er ikke nok ... den ene HT kan klart vinde i det ene rum

og så kommer du ind i et andet rum og så vinder den anden

men dens fingeraftryk på lyden kan man for det meste stadigvæk kende

du må da gerne ytre din mening ligesom jeg også må.....det er da ikke nogen forskel på

Virkede ellers ikke sådan. Men fair nok.

Holder nu stadig på at Dali kan sønderbanke VA.   At gnide ekstra salt i såret kan være sundt.

He He ..... helt OK

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvad er beste er det "VA Beethoven Concert Grand" eller "Dali Helicon 800" og man får meste for pengen, og hvorfor ?

skal du ud og købe nye højtalere eller synes du bare at det var for lang tid siden du havde skrevet indlæg herinde?

i mine øjne blot endnu en meningsløs poll

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 April 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Skal skam ud og købe ny/bruget højtaler, så jeg kan ikke se at det blot endnu en meningsløs poll

Kunne nemlig god tænke mig at skifte mine VA Beethoven ud med enten VA Beethoven Concert Grand" eller "Dali Helicon 800, derfor denne poll.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Har også haft VCG. Glimrende speaker med rigtig flot finish men lyden skuffer efter længere tids bekendtskab. Den er simpelthen for tilbagelænet og kedelig efter min smag. Men absolut den af de to højttalere her jeg helst ville eje. Helicon 800 er for svampet og oppustet i bassen. Så hellere Helicon 400  

Lige netop H800 er strammere i bassen end H400. En hel del endda. Det har været det samme resultat i de 3 forskellige setups jeg har hørt dem i.

MVH WRONG

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det undre mig at i følge pollen vinder Dali men jeg er den eneste der skriver positivt om den.

Kom folkens frem på banen. En stemme kan vi ikke bruge til noget.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Music4life skrev:

Har også haft VCG. Glimrende speaker med rigtig flot finish men lyden skuffer efter længere tids bekendtskab. Den er simpelthen for tilbagelænet og kedelig efter min smag. Men absolut den af de to højttalere her jeg helst ville eje. Helicon 800 er for svampet og oppustet i bassen. Så hellere Helicon 400  

Lige netop H800 er strammere i bassen end H400. En hel del endda. Det har været det samme resultat i de 3 forskellige setups jeg har hørt dem i.

MVH WRONG

helt korrekt HR wrong ......

jeg synes 400 spiller bedre end 800 ... men den kan godt have en smule tendens blive langsom/tung i bunden ...

jeg synes 800 er oppustet i mellemtonen

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 April 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

HJÆLP. skal jeg gå ud og købe en "VA Beethoven Concert Grand" eller "Dali Helicon 800, er ikke blivet meget kloger af dette

Havde næste forvente at "Dali Helicon 800" ville værre en klar vinder over "VA Beethoven Concert Grand", set i lyse over alle de dårlig omtaler der
har værre på dette forum om højtaler fra Vienne A, eller måske har jeg remt ind i Dali´s ringes højtaler model ??????????

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
HJÆLP. skal jeg gå ud og købe en "VA Beethoven Concert Grand" eller "Dali Helicon 800, er ikke blivet meget kloger af dette

Havde næste forvente at "Dali Helicon 800" ville værre en klar vinder over "VA Beethoven Concert Grand", set i lyse over alle de dårlig omtaler der
har værre på dette forum om højtaler fra Vienne A, eller måske har jeg remt ind i Dali´s ringes højtaler model ??????????

Jeg er bange for at du stadig forstår tingene som fanden læser biblen. VA BCG har ikke været værre omtalt end Dali eller andre for den sags skyld. Grunden til du måske vægter det højere, er at du selv har været ude med riven op til flere gange så snart Vienna har været omtalt. Du har så bare valgt at huske de negative ting allerbedst!

Tag dog ud og lyt på dem - mig bekendt er det dig der skal leve med dem, ergo er det vel dine oplevelser, det kommer an på!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 April 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Køb et sæt Sonus Faber Cremona. Så er du ude over det problem!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Dali 800.

Det er ikke min drømme højttalere. Endda langt derfra men den spiller rigtig behageligt og varmt. Med en god detaljering.

Det skal dog siges at VA kun er hørt på messer, en udmærket højttalere men ikke i samme varme stil som Dali.

hvad er der for noget pladder at fyre af ... jeg vil påstå du ikke rigtigt kender lyden fra i hvertilfælde mindst en af HT'erne.....  med den vurdering

Føj. siger jeg bare.

det er ikke så meget om at være enig jeg kender åbenbart bare bedre de nævnte HT

Okay. Det vil sige at hvis man ikke er enig i dig så kender du bare højttaleren bedre?

I det år jeg havde B&W 805s blev jeg over for mig selv bekræftet dag efter dag hvor kedelig og kold den højttalere var.

Visse B&W fans kan slet ikke genkende min oplevelse. Men de kender så bare højttalerene bedre end mig? Det er lidt en gang fis syntes jeg.

opstilling, rum og setup betyder alt ... man er nød til at høre en højtaler i flere sammenhænge før man kender dens lyd

Ja men det er jo de færeste der har hørt begge højttalere der hjemme hos dem selv hvor de præcis kender deres eget grej og rum til plus.

Men okay. Fjern min stemme og mine kommentar til VA og DALI. Jeg kender dem åbentbart ikke godt til at kunne få lov til at ytre min mening.

jo det har du ret i .... men det er ikke nok ... den ene HT kan klart vinde i det ene rum

du må da gerne ytre din mening ligesom jeg også må.....det er da ikke nogen forskel på

Holder nu stadig på at Dali kan sønderbanke VA.   At gnide ekstra salt i såret kan være sundt.

Ved ikke lige helt hvad du mener med at "sønderbanke"?? Nu baserer du jo som sagt den ene på messe-indtryk, hvilket vel egentlig ikke udelukker den ene frem for den anden.

Begge højttalere har styrker og svagheder, og jeg synes bestemt ikke at den ene udelukker den anden - puslespillet bliver jo ikke mindre kompliceret af hvad man kombinerer systemet med, og ikke mindst hvilke omgivelser, man spiller i.

Derfor er sådan en poll også meningsløs fordi alle meninger peger enten i den ene eller anden retning - det er kun køberens egen oplevelse med produkterne, der kan afgøre hvad han skal vælge!

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Syntes der er ekstremt delte meninger når det kommer til Vienna, nogen hader dem som fanden, og andre har det stik modsat. Jeg er en af dem som hører til den sidste gruppe

Min ærlige mening om Vienna'erne er faktisk som Jacobsen, skal dog intet kunne sige om Dali da jeg aldrig har hørt den.

Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 April 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Jakobsen skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Dali 800.

Føj. siger jeg bare.

Ved ikke lige helt hvad du mener med at "sønderbanke"?? Nu baserer du jo som sagt den ene på messe-indtryk, hvilket vel egentlig ikke udelukker den ene frem for den anden.

Begge højttalere har styrker og svagheder, og jeg synes bestemt ikke at den ene udelukker den anden - puslespillet bliver jo ikke mindre kompliceret af hvad man kombinerer systemet med, og ikke mindst hvilke omgivelser, man spiller i.

Derfor er sådan en poll også meningsløs fordi alle meninger peger enten i den ene eller anden retning - det er kun køberens egen oplevelse med produkterne, der kan afgøre hvad han skal vælge!

Prøv at marker mit indlæg så vil du se at det er joke.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 April 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Sonus Faber Cremona lyder dyrt, og man finde ikke mange brugt, eller tak for tippe

Vedr. Vienna A. højtaler og mine dume smart indlæge i div. debate om disse højtaler, kan jeg god se i bagklogskaben lys, at det var rigtig dumt (er
kommet i miskredit hos Rene Jensen, hvad jeg ee ked af), så sige at Viienna A. højtare vel ikke er så ringe end dag

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Sonus Faber Cremona lyder dyrt, og man finde ikke mange brugt, eller tak for tippe

Vedr. Vienna A. højtaler og mine dume smart indlæge i div. debate om disse højtaler, kan jeg god se i bagklogskaben lys, at det var rigtig dumt (er
kommet i miskredit hos Rene Jensen, hvad jeg ee ked af), så sige at Viienna A. højtare vel ikke er så ringe end dag

miskredit nej nej så små sko går jeg sgu ikke i.

Alle højttaler kan spille som en drøm et sted og som l**t et andet sted.

Men alt for mange snakker og snakker men det er vel også hvad et forum er til.

Der hvor jeg har hørt BCG spille bedst er på CES og i min stue.

Som der skrives lyt og lær og prøv.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 April 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Er glad for at jeg ikke er komme i miskredit hos dig (det tro jeg at jeg var)

PS Rene har skrevet en e-mail i dag til dig vedr. mine højtaler

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Cremonaen ser man næsten aldrig brugt, dem der har den skiller sig ikke af med den.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 30 April 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tænk det nok "KimC"

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 30 April 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 April 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hej !..........

Kender ikke lyden fra den pågældende Vienna model (kender kun Mahler), men i stedet kender jeg DALI Helicon 800 særdeles godt !........

Mine indtryk af DALI Helicon 800:

Er langt fra en særligt eftergivende - l**t ind, l**t ud !........ Det vil med andre ord sige, at du uden den fornødne erfaring (lidt penge skal der nok også til) nemmest bliver skuffet !......... Men bliver Helicon 800 tilbudt at spille i det rette element, så venter der med garanti store oplevelser !......... Så "simpelt" er det i virkeligheden !........

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 April 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Hvad havde du egentlig forventet ? Der har været utallige debatter herinde om hvilke højttalere der lyder bedst, og du har selv deltaget i de fleste. Hvergang er der stor uenighed, hvilket er helt naturligt, da smag og behag er meget forskellig ( heldigvis ). Havde du virkelig regnet med at få et klart svar fra andre på hvad du synes lyder bedst? Eller vil du lade flertallet afgøre hvad du skal købe, fremfor selv at tage stilling ?

Undskyld hvis jeg lyder lidt negativ, men du har da været med så længe så du ved at det eneste der kommer ud af denne type debatter er en masse mudderkastning og nedrakning af andre brugeres udstyr.

Jeg har ikke stemt, da ingen af dem er bedst.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes