Forfatter |
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 29 April 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
De dyk der er, er bølgeknuder. Og de afhænger af hvor i rummet der måles. Jeg er ikke sikker på at der kan gøres så meget ved dem. |
|
|
Tja, man kan jo godt fjerne dem "lokalt" - jeg går personligt efter at have et ego setup/indstilling optimeret 100% til sweetspot (1 måling), og så en mere solidarisk indstilling baseret på flere målinger (bagerst til venstre, bagerst til højre og så midt for foran e.lign.). Sidstnævnte bliver nok ikke super god på nogen af pladserne, men til gengæld burde ingen få fuldstændige null dips eller kæmpe peaks.
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 29 April 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
få lige smidt en af dine skumfiduser i svs'en så den ikke allerede begynder at rulle af ved 25 hz :)
|
Til top |
|
|
Stephan.Brandt Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu lækkert ud ville ønske jeg havde en kælder hvor jeg kunne gå og bygge lidt på en hjemme bio.. Men lige for at være helt sikker nu hvor du har sådan en lækker hjemme bio så er det vel ikke sex and city boxen der bliver smækket på.. Der er nemlig en på billedet med højttaleren på standeren
__________________ Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
få lige smidt en af dine skumfiduser i svs'en så den ikke allerede begynder at rulle af ved 25 hz :)
|
|
|
Den går sgu ikke dybere. Det er i øvrigt en lukket sub, så det er svært at lukke en port med skum  Efter at have optimeret den med en Behringer 1124P (bemærk i øvrigt hvor fremragende den virker), fandt jeg ud af at -3dB punktet i mit rum et på 24.5 Hz. Det er selvfølgelig uacceptabelt, så nu er den solgt, og jeg er på udgik efter en PB12-NSD i stedet.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stephan.Brandt skrev:
Det ser sgu lækkert ud ville ønske jeg havde en kælder hvor jeg kunne gå og bygge lidt på en hjemme bio.. Men lige for at være helt sikker nu hvor du har sådan en lækker hjemme bio så er det vel ikke sex and city boxen der bliver smækket på.. Der er nemlig en på billedet med højttaleren på standeren
|
|
|
Ja nu er vi jo to der bruger rummet. Det er godt nok mit hobbyprojekt, men min kæreste sætter også pris på resultatet  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da en fin flad kurve du har fået nu. Hvad bruger du til at måle med? Hvor mange filtre har du måtte lave?
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov det vidste jeg jo egentlig godt... lidt pinligt
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Det er da en fin flad kurve du har fået nu. Hvad bruger du til at måle med? Hvor mange filtre har du måtte lave?
|
|
|
Ja det ser absolut fint ud. Det kunne ikke være blevet så fint uden mine superchunks. De har ligesom 'blødt' mine dips op, så det er muligt at EQ'e sig ud af det. Jeg har brugt et analogt RadioShack SPL-meter. Det er en billig løsning, men jeg er ikke sikker på at der ville være noget at vinde ved at skifte til eksempelvis en Behringer ECM8000. Jeg bruger en BFD DSP1124P og så vidt jeg husker har jeg 7 af de 12 PEQ filtre i brug. Så der er stadig lidt at give af. Nu glæder jeg mig bare til jeg får en sub igen. Det er sgu lidt tamt med et 5.0 system, hvor alle højttalere ruller af omkring 70-80 Hz  Hvis der ikke dukker en brugt PB12-NSD op i KSB, må jeg gribe til foret og købe en ny fra lsound. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
hov det vidste jeg jo egentlig godt... lidt pinligt
|
|
|
Hehe. Du må hjem og læse op på SVS's produktlinie. De har jo i øvrigt en masse nye lukkede subs på vej. Var det noget med en SB16-plus til knap $1900?   __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Brian321 skrev:
|
|
|
Jeg bruger en BFD DSP1124P og så vidt jeg husker har jeg 7 af de 12 PEQ filtre i brug. Så der er stadig lidt at give af.
|
|
|
Nogen dramatiske dip løftninger? (pas på ikke at ødelægge alt headroom) Btw, den 16" SVS sub er sexy
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Delaney skrev:
Brian321 skrev:
|
|
|
Jeg bruger en BFD DSP1124P og så vidt jeg husker har jeg 7 af de 12 PEQ filtre i brug. Så der er stadig lidt at give af.
|
|
|
Nogen dramatiske dip løftninger? (pas på ikke at ødelægge alt headroom)
Btw, den 16" SVS sub er sexy 
|
|
|
Jeg har to løft. Et på 3 dB og et på 4 dB. Er det for meget? __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det synes jeg er ganske moderat - med mindre selvfølgelig at du ofte kører subben helt til grænsen - så skal du jo bare være opmærksom på at den får ekstra juice ved de to løft så du ikke overbelaster den.
__________________ Acourate FTW!
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige noget helt andet - jeg skal ud og finde en ny center, som er lidt kraftigere end min tilskadekomne JBL TI-Center, og da det er svært at støve en sort ordenlig TiK center op, har jeg kigget lidt på andre mærker - deriblandt Klipsch, da de også bruger titanium diskanter, ligesom jeg har i mine JBL fronter.
Jeg har faktisk kigget på RC62, som du har haft. Har den nogle seriøse shortcomings siden du skilte dig af med den?
__________________ Acourate FTW!
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor køber du ikke en emotiva sub ? de er på tilbud
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
Nej, det synes jeg er ganske moderat - med mindre selvfølgelig at du ofte kører subben helt til grænsen - så skal du jo bare være opmærksom på at den får ekstra juice ved de to løft så du ikke overbelaster den.
Lige noget helt andet - jeg skal ud og finde en ny center, som er lidt
kraftigere end min tilskadekomne JBL TI-Center, og da det er svært at
støve en sort ordenlig TiK center op, har jeg kigget lidt på andre
mærker - deriblandt Klipsch, da de også bruger titanium diskanter,
ligesom jeg har i mine JBL fronter.
Jeg har faktisk kigget på RC62, som du har haft. Har den nogle seriøse shortcomings siden du skilte dig af med den?
|
|
|
Nu har jeg jo godtnok solgt min SB12-plus, men når jeg får fat i en PB12-nsd og skal i gang med at EQ'e den vil jeg da klart være opmærksom på at holde boosts på et minimum. Mht. centeren nåede jeg faktisk aldrig at få tilsluttet min RC62. Jeg havde den i meget kort tid inden jeg faldt over mine VA Beethoven. Og så blev den solgt sammen med mine RF-63'ere. Men RC64 skulle være ret god. Og RC7 ligeså. RC62 er vist lige en klasse under. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
hvorfor køber du ikke en emotiva sub ? det er på tilbud
|
|
|
Jeg har overvejet at snuppe sådan et par ultra12'ere. Jeg er bare bange for at de vil være for meget ligesom min SB12-plus. De er jo meget ens i konstruktion. Så jeg har lige skrevet en mail til Lonnie fra Emotiva, for at høre om jeg kan forvente noget sub-20Hz output fra et par ultra12'ere. Så må vi se hvad han siger til det  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaa en lukket sub har selvfølgelig sine ulemper.
Som jeg skrev i vores emotiva tråd er det ærgeligt de ikke har lavet en 15" version :)
ellers skulle ryhtmik også gøre det ret godt, og de har lavet en 15" lukket :)
Jeg forstår ikke helt at du vil have en nsd, er de ikke lidt små ?
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
jaa en lukket sub har selvfølgelig sine ulemper.
Som jeg skrev i vores emotiva tråd er det ærgeligt de ikke har lavet en 15" version :)
ellers skulle ryhtmik også gøre det ret godt, og de har lavet en 15" lukket :)
Jeg forstår ikke helt at du vil have en nsd, er de ikke lidt små ?
|
|
|
Lidt små siger du? Kan du gætte hvilken der er en PB12-nsd og hvilken der er en SB12-plus   Den måler også ret godt. Illka har målt den til et -3dB punkt på 15.3Hz   Der er også ganske godt ryk i sådan en PB12-nsd. Se bl.a. denne youtube-video. Jeg har også kigget på Rhytmik, men jeg synes det er for usikkert at købe en sub fra et en-mandsfirma i USA. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok Illka har lavet en rigtig god måling der.
På SVS' egen hjemmeside måler den ikke helt lige så godt men stadig en rigtig fornuftig måling.
Jeg kørte selv med PB12-plus i en periode og den er altså rigtig sjov :)
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Mht. centeren nåede jeg faktisk aldrig at få tilsluttet min RC62. Jeg havde den i meget kort tid inden jeg faldt over mine VA Beethoven. Og så blev den solgt sammen med mine RF-63'ere. Men RC64 skulle være ret god. Og RC7 ligeså. RC62 er vist lige en klasse under.
|
|
|
Tak for tippet... jeg er sgu lidt hurtig på aftrækkeren i dag, så jeg har bestilt en RC64 fra Tyskland  __________________ Acourate FTW!
|
Til top |
|
|