Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Grafikerens HiFi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 49
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 September 2011 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den Kenn. Dine Vienna nyder garanteret de ekstra kræfter.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Ja, den Cayin 353B er en god veldimensioneret forstærker. Rigtig god fornøjelse med den.

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 September 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Du kan tro de nyder det, men ikke ligeså meget som mig

Der er virkelig kommet musik i stuen!!
Har du stadig dine Vienna'er..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2011 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
thuekay skrev:

Du kan tro de nyder det, men ikke ligeså meget som mig

Der er virkelig kommet musik i stuen!!
Har du stadig dine Vienna'er..?

Ja, de spiller stadig dejligt. Har også en tråd i gang. Dog ovre på avtainment i stedet.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 20 September 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Uha, pas nu på med at skrive det ord.
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

har snuset lidt rundt på avtaintment, og må da godt nok sige at ALT minder bemærkelsesværdig om hifi4all!
hele interfacet, navne på menuer mv. ligner en total kopi med et andet design, hvad siger i..?

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 21 September 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Du leger med ilden. Lad være med at drikke rødvin.
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 September 2011 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Den har rigtig godt af korrekt netfase og en godt netstøjfiler.....så bliver den så dejlig ledflydende at høre på....langt mere end du forventer. Ville også selv vælge den hvis jeg skulle lave et noget mindre anlæg end det jeg har.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:
Den har rigtig godt af korrekt netfase og en godt netstøjfiler.....så bliver den så dejlig ledflydende at høre
på....langt mere end du forventer. Ville også selv vælge den hvis jeg skulle lave et noget mindre anlæg end det jeg har.

spørger sikkert dumt, men hvad betyder det med korrekt netfase?? og netstøjfilter?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
MGTF skrev:
Den har rigtig godt af korrekt netfase og en godt netstøjfiler.....så bliver den så dejlig ledflydende at høre
på....langt mere end du forventer. Ville også selv vælge den hvis jeg skulle lave et noget mindre anlæg end det jeg har.

spørger sikkert dumt, men hvad betyder det med korrekt netfase?? og netstøjfilter?

Et netstøjfilter, er det som ligger i navnet. Der er delte meninger om dette.
Korrekt netfase er når dit strømstik vender rigtigt. Vigtigt på mange apparater. Det kan godt betale sig at få vendt dem rigtigt.
Søg herinde - der er gode metoder til at klare dette, hvis du ikke kan høre dig frem

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 25 September 2011 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
MGTF skrev:

Se under tråden "at vende stikket rigtigt". Her er flere forslag og forklaringer.

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt nye billeder, se side 1

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Sendt: 08 Januar 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

nu har jeg fulgt din tråd lige siden jeg kom her på sitet kennlh og jeg må sige du har et af de mest stilrene setups herinde!
jeg elsker dine VA'ere og din Cayin spiller også hammer godt! jeg startede også selv med en cambridge 740A forstærker men
har faktisk lige fået den skiftet ud idag!

og nu kunne jeg så godt tænke mig at hører lidt om hvad du syntes om din M2Tech Young dac kontra din forrige Stello da jeg
selv skal anskaffe mig noget nyt digitalt og jeg finder begge DAC's meget lækre!

hvad har du af for/imod?

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
nu har jeg fulgt din tråd lige siden jeg kom her på sitet kennlh og jeg må sige du har et af de mest stilrene setups herinde!
jeg elsker dine VA'ere og din Cayin spiller også hammer godt! jeg startede også selv med en cambridge 740A forstærker men

og nu kunne jeg så godt tænke mig at hører lidt om hvad du syntes om din M2Tech Young dac kontra din forrige Stello da jeg
selv skal anskaffe mig noget nyt digitalt og jeg finder begge DAC's meget lækre!

hvad har du af for/imod?

MvH LAC

Tak for de rosende ord..! Jeg er også selv ganske godt tilfreds med mit setup, der er selvfølgelig altid ting man gerne vil forbedre og har da også sat
mig for hvad det næste projekt bliver...:)

Jamen 740'eren er skam en fin forstærker og klare sikkert de flestes behov (hvis man trækker folk på dette site, fra) !
- hvad har du fået i stuen i stedet..?

Uhh jamen synes egentlig der er stor forskel på de 2 dac's, den ene ikke nødvendigvis bedre end den anden, bare en anden lyd, og det kommer jo
helt an på hvad man er til, og der er helt sikkert mange meninger om hvorfor man skal vælge den ene frem for den anden, men jeg vil forklare det
således;

Stello'en er value for money, man får rigtig meget for pengene, designet kan diskuteres, men lyden er meget fyldig og man bliver overrasket over
hvad saft og kraft der pludselig er, den er meget varm og en anelse analog i sin lydsignatur. Synes dog personligt det bliver for meget, og synes
tiltider den kan muddre tingene lidt sammmen. Det skal dog også nævnes at Stello'en kører klasse A i udgangen, hviket betyder at den første spiller
optimalt når den den er rigtig varm, det kan gøres ved at bare slukke for den på fronten, så holder den sig driftsvarm men bruger selvfølgelig også
strøm ved det, og den bliver altså rigtig varm, alternetivt skal man tænde for den ca en halv times tid for man rigtig skal lytte..:)

Young dac'en er noget mere neutral, og "ren" i sin lyd, mere detalje og et bredere lydbillede, mere til min peronlige smag. Designet synes jeg er noget
af det flotteste jeg har set når vi snakker dac, ikke at det har været nogen afgørende faktor! Det skal dog siges at Young har fået en del kritik af den
medfølgende strømforsyning, hvis man kaster den over højre skulder og kobler en linær strømforsyning til, ex BOTWS eller M2 tech's egen Palmer
Power Station skulle træerne nærmest vokse ind i himlen, lyden skulle blive løftet til et HELT andet niveau, jeg har dog ikke prøvet nogen af disse to,
men det er uden tvivl mit næste indkøb..!

Selvom Young er en del dyrer end Stello'en mener jeg helt sikkert at det godt kan forsvares, i mine ører..:)

Håber det var svar nok på dit spørgsmål..?

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hmm sitet er vist ikke glad for iPad, eller omvendt, beklager alle de trælse linjeskift..!

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
LoudandClear skrev:
nu har jeg fulgt din tråd lige siden jeg kom her på sitet kennlh og jeg må sige du
har et af de mest stilrene setups herinde!
jeg elsker dine VA'ere og din Cayin spiller også hammer godt! jeg startede også selv med en cambridge 740A forstærker
men

og nu kunne jeg så godt tænke mig at hører lidt om hvad du syntes om din M2Tech Young dac kontra din forrige Stello da
jeg

hvad har du af for/imod?

MvH LAC

Tak for de rosende ord..! Jeg er også selv ganske godt tilfreds med mit setup, der er selvfølgelig altid ting man gerne vil
forbedre og har da også sat
mig for hvad det næste projekt bliver...:)

Jamen 740'eren er skam en fin forstærker og klare sikkert de flestes behov (hvis man trækker folk på dette site, fra) !
- hvad har du fået i stuen i stedet..?

Uhh jamen synes egentlig der er stor forskel på de 2 dac's, den ene ikke nødvendigvis bedre end den anden, bare en anden
lyd, og det kommer jo
helt an på hvad man er til, og der er helt sikkert mange meninger om hvorfor man skal vælge den ene frem for den anden,
men jeg vil forklare det
således;

Stello'en er value for money, man får rigtig meget for pengene, designet kan diskuteres, men lyden er meget fyldig og man
bliver overrasket over
hvad saft og kraft der pludselig er, den er meget varm og en anelse analog i sin lydsignatur. Synes dog personligt det bliver
for meget, og synes
tiltider den kan muddre tingene lidt sammmen. Det skal dog også nævnes at Stello'en kører klasse A i udgangen, hviket
betyder at den første spiller
optimalt når den den er rigtig varm, det kan gøres ved at bare slukke for den på fronten, så holder den sig driftsvarm men
bruger selvfølgelig også
strøm ved det, og den bliver altså rigtig varm, alternetivt skal man tænde for den ca en halv times tid for man rigtig skal
lytte..:)

Young dac'en er noget mere neutral, og "ren" i sin lyd, mere detalje og et bredere lydbillede, mere til min peronlige smag.
Designet synes jeg er noget
af det flotteste jeg har set når vi snakker dac, ikke at det har været nogen afgørende faktor! Det skal dog siges at Young har
fået en del kritik af den
medfølgende strømforsyning, hvis man kaster den over højre skulder og kobler en linær strømforsyning til, ex BOTWS eller
M2 tech's egen Palmer
Power Station skulle træerne nærmest vokse ind i himlen, lyden skulle blive løftet til et HELT andet niveau, jeg har dog ikke
prøvet nogen af disse to,
men det er uden tvivl mit næste indkøb..!

Selvom Young er en del dyrer end Stello'en mener jeg helt sikkert at det godt kan forsvares, i mine ører..:)

Håber det var svar nok på dit spørgsmål..?

tusind tak for det detaljerede svar og det lyder lidt som om at M2 tech's young er mere noget for mig da jeg godt kan lide
detalje! jeg må sparer sammen og få købt en ny dac

jooooo men jeg var jo ude og få skaffet mig et nyt sæt forstærkere fra det italienske mærke: Audio Analogue hvor der er
tale om de første versioner af bellini og donizetti hvoraf den ene er en effektforstærker og den anden en forforstærker og de
spiller jo knaldhamrende godt indtil videre! meget detaljeret med en smule varme men stadig meget til den neutrale side!

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Januar 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

LoudandClear.

Jeg kan kun anbefale de Audio Analogue, Doniezetti og Bellini spiller p***e godt! - Har selv haft dem kort på prøve, der er en god Riaa indbygget :)
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Januar 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Tifo skrev:
<span ="bold">LoudandClear.Jeg kan kun anbefale de Audio Analogue, Doniezetti og Bellini spiller p***e godt! -
Har selv haft dem kort på prøve, der er en god Riaa indbygget :) </span>

ja jeg har lige siddet og lyttet til plader idag og hold da ferie den riaa sparker røv (det skal lige siges min forrige riaa var den
billige nad pp2 så der var NOGET forskel!!!) og forstærkerne har i det hele tager bare en lækker klang og fantastisk dynamik! :)

mvH LAC

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Må vi snart se nogle billeder at de italienske vidunre...:)

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 Januar 2012 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

jeg smider nogen imorgen, og undskyld hvis jeg overtog din tråd lidt! var ikke hensigten!
jeg smider billederne i min egen hifitråd!

MvH LAC

<< Forrige Side af 49 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes