| Forfatter |
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Mastervol skrev:
Hej folkens!
Jeg vil hermed gerne, for inspirationens skyld, høre bud på hvad det næste testemne skal være!
Jeg har få krav, bare for at indsnævre det lidt: Det skal være en integreret forstærker der er på markedet i dag, og gerne
en
transistor/rørhybrid/PWM/klasse D/T. Prisklassen er fra 2000,- til 50.000,- dkr.
Jeg vil ikke garantere at jeg tager et af budene fra tråden, hvis de er umulige at få til test, <span style="color: rgb(255, 0,
0); font-weight: bold; font-style: italic;">eller på andre måder slet ikke
</span><br style="color: rgb(255, 0, 0); font-weight: bold; font-style: italic;"><span style="color: rgb(255, 0, 0); font-
weight: bold; font-style: italic;">kan
</span><br style="color: rgb(255, 0, 0); font-weight: bold; font-style: italic;"><span style="color: rgb(255, 0, 0); font-
weight: bold; font-style: italic;">forventes at spille godt på mit setup.
</span>
Hvis ikke det er tilfældet, vil jeg vælge en fra tråden, hvis der kommer nok spændende forslag. Jeg glæder mig til at høre
Jeres
bud!
Edit: Hvis nogle af Jer virkelig ønsker at få testet den nyeste midlevel NAD, Audiolab etc, så hold Jer endelig ikke tilbage!
Alle bud er velkomne! |
|
|
Hvilke kriterier forventes der så før det kan spille godt på dit setup? |
|
|
Primært hvis vi taler 2-3 watts underpowered forstærkere, eller eventuelt forstærkere jeg har kendskab til, og ikke mener
spiller ret godt. Det ville ikke være helt fair at tage sådan en til test, bare for at give den en dårlig anmeldelse.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du have ret i, den prisliste overså jeg.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne April Music Stello AI500
Er også et rigtig god bud på næste testemne.
Den har ihvertfald imponeret mig en hel del!
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Accuphase integreret forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2167
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find noget udstyr som har en bred appel og som mange reelt overvejer at anskaffe. Det er ikke videre interessant med nicheprodukter til 20 - 40 k som ingen kender eller har hørt. Gode test produkter må derfor være f.eks Denon, sony, Nad, Harman Kardon, Cambridge m.fl.
Der er sådanne mærker de fleste af os har, og det er sådanne mærker der normalt giver noget for pengene, og det er sådanne mærker der normalt virker i rigtig mange år uden problemer.
En highend forstærker som denne kunne være en god mulighed:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
Den koster 13k, og så må den øvre grænse også være nået, de andre må ligge på lavere niveau i mellemklasen fra 5 - 10k. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|
Det er ikke videre interessant med nicheprodukter til 20 - 40 k som ingen kender eller har hørt. |
|
|
Det er da netop en af grundene til at tage fat i sådan produkter så vi kan lære noget mere om dem, så kunne det jo være at man valgte sådan et produkt næste gang __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Find noget udstyr som har en bred appel og som mange reelt overvejer at anskaffe. Det er ikke
videre interessant med nicheprodukter til 20 - 40 k som ingen kender eller har hørt. Gode test produkter må derfor være
f.eks Denon, sony, Nad, Harman Kardon, Cambridge m.fl.
Der er sådanne mærker de fleste af os har, og det er sådanne mærker der normalt giver noget for pengene, og det er
sådanne mærker der normalt virker i rigtig mange år uden problemer.
En highend forstærker som denne kunne være en god mulighed:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
Den koster 13k, og så må den øvre grænse også være nået, de andre må ligge på lavere niveau i mellemklasen fra 5 -
10k. |
|
|
Der blev faktisk lavet en test sidste år, af forstærkere i den prisklasse.
Se dette link.
Stortest af
integrerede forstærkere
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Hermann. skrev:
Det er ikke videre interessant med nicheprodukter til 20 - 40 k som ingen kender eller har hørt. |
|
|
Det er da netop en af grundene til at tage fat i sådan produkter så vi kan lære noget mere om dem, så kunne det jo være at
man valgte sådan et produkt næste gang |
|
|
Enig med "filmtosse".
Jeg er selv begyndt at interesse mig for forstærkere oppe i 20-40K klassen.
Efter som jeg er blevet mere bidt af hifi. Så er det rart at få et indblik hvad der er på marked i det prisleje!
Jeg har efterhånden prøvet en del i 5-10K prislejet, så det er for MIG ikke så interessant mere.
|
| Til top |
|
| |